Gå til innhold

Hvordan venne seg av med å spise på noe

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Hvordan kan jeg venne meg av med å alltid ha noe i munnen? Når jeg går rundt hjemme MÅ jeg bare ha noe å tygge på. Roter gjennom skuffer og skap for å finne noe. Dette hjelper ikke når jeg vil ned i vekt!!

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..

kjenner igjen det problemet der gitt.

Derfor sverger jeg til sukkerfrie pastiller og tyggis.

Fortsatt skadelig for tennene, men man legger jo ikke på seg av det.

Med mindre man da spiser ti pakker om dagen :ler:

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Kutt opp grønnsaker og legg det på et fat i kjøleskapet. Gulrot, agurk, selleri osv. Og så kan du lage en lett dipp med yoghurt naturell og dipp-mix. Sunt og supergodt!! Og lite kalorier :)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Man bør ikke gå og småspise, selv ikke sunne ting hele tiden. Kroppen må få tid til å fordøye maten, og rekke å bli sulten igjen.

Tror du bare må "slutte" ha viljestyrke, drikk et glass vann, eller lag iste av grønn te, ha dette i kjøleskapet.

Ved å spise oftere og sunnere, vil forbrenningen gå seg til, og du vil ikke ha det vanvittige søtbehovet hele tida. (jeg vet!)

Lykke til!

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Man bør ikke gå og småspise, selv ikke sunne ting hele tiden. Kroppen må få tid til å fordøye maten, og rekke å bli sulten igjen.

Tror du bare må "slutte" ha viljestyrke, drikk et glass vann, eller lag iste av grønn te, ha dette i kjøleskapet.

Ved å spise oftere og sunnere, vil forbrenningen gå seg til, og du vil ikke ha det vanvittige søtbehovet hele tida. (jeg vet!)

Lykke til!

Det går fint an å "småspise hele tiden" så lenge forbruket er større enn hva det samlede inntaket blir. Med hele tiden så mener jeg ikke hver annet minutt, men det går fint an å spise litt hver time. Gjør det ofte selv hvis jeg er hjemme hele dagen. Ikke har jeg problemer med fordøyelsen, og jeg går ned i vekt. Så jeg vet også ;)

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Nikotintyggis. Det DREPER matlysten.

Gjest Elfrida
Skrevet
Det går fint an å "småspise hele tiden" så lenge forbruket er større enn hva det samlede inntaket blir.
Det er skikkelig dårlig for tennene da.
Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Det er skikkelig dårlig for tennene da.

Jada, men selv pusser jeg tennene etter hver gang jeg har putta i meg noe.

Skrevet
Jada, men selv pusser jeg tennene etter hver gang jeg har putta i meg noe.

Du, det blir jo ikke noe bedre av det. Spiser du ofte er det mye syredannelse i munnen din som igjen skader tennene. Og pusser du dem etterpå blir det ennå mer slitasje på emaljen enn om du kun hadde pusset de morgen og kveld.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Du, det blir jo ikke noe bedre av det. Spiser du ofte er det mye syredannelse i munnen din som igjen skader tennene. Og pusser du dem etterpå blir det ennå mer slitasje på emaljen enn om du kun hadde pusset de morgen og kveld.

Det blir jo til at man pusser tennene etter frokosten om morgenen også da. Jeg sier ikke at jeg spiser og pusser tennene hver time, hver dag, ikke i det hele tatt. Som regel spiser jeg hver 3. time, det er kun dager hvor jeg er hjemme hele dagen det kan bli litt mye småspising. Men dette handler ikke om mine vaner ;)

(jeg har forresten aldri hatt hull, og tannlegen skryter veldig av tennene mine hver gang jeg er der...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...