Gå til innhold

hjelp! ka skal ein gjer når alle foreldre er skilt...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

me vurdere å gifta oss ein gang i framtida.. men problemet er: alle våre foreldre er skilt og i full stand til å sei nåke dumt i talar o.s.v

ka har andre gjort?

vurder å bare stikka av. hehe. skal ein nekta dei og tala... plassera dei i kvart sitt rom.. har ikkje råd te to bryllup:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel først forsøkt å snakke fornuft med dem.

Men om du er sikker på at noen finner på noe; Hvorfor ikke bare stikke av? Det er veldig personlig og intimt å gifte seg i utlandet, ta med forlovere om dere ikke vil være helt alene. Så kan dere jo ha en stor fest etterpå. Uten formell bordsetting og med taleforbud?

Skrevet

ja er jo ein mulighet.. men så har me ikkje enormt med penger så er nok litt avhengig av penger fra foreldre.. då er det vel ganske dårlig gjort å stikka av. har liksom lyst på litt av det klassiska av det me har råd til men.. ferie ville vel bare blitt ferie uten nåken spesiell kjole eller nåke... men kan jo sikkert ver fint det og.... i tvil.

Skrevet

Vi har også skilte foreldre på begge sider og går egentlig bare ut fra at det skal gå greit. Dette er din og din kjæres store dag og jeg mener det bare er rett og rimelig av voksne ansvarlige mennesker å kunne oppføre seg og være siviliserte med hverandre på denne dagen for sine barns skyld. Jeg skjønner selvfølgelg at du er nervøs, men jeg ville kanskje tatt en prat med de forskjellige og loddet stemningen og fortalt hvordan dere føler dette. Si at det er deres dag og det ville bety mye for dere at alle foreldrene var der for dere. Har de noe mot hverandre og noen usagte spydigheter så er ikke bryllupsdagen deres tid og rom for å ta opp dette.

Vi kommer til å gjøre en litt ukonvensjonell bordsetting hvor vi ikke har noen av våre foreldre i nærheten av oss, men plasserer dem alle med nye følger på forskjellige bord (vi skal ha småbord). I så måte trenger de ikke å sosialisere med hverandre mer enn nødvendig :)

Masse lykke til med bryllupsplanleggingen!!

Skrevet

Vi har det sånn. Vi har valgt å gifte oss i utlandet, bare oss to. Det er akkurat slik vi vil ha det, for vi ser på det å gifte oss som noe privat, og ønsker ikke å dele den intimiteten med andre. Men vi skal lage en uformell fest her hjemme etterpå, slik at de som vil være med å feire oss får det. :icon_smile: (Alle de vi har fortalt det til hittil syns dette høres kjempefint ut. Vi må jo få gjøre det slik vi vil på vår dag :) )

Vi kommer til å snakke med dem som vi er litt nervøse for at skal lage oppstyr, så kan de velge mellom å oppføre seg eller bli hjemme. Jeg orker ikke gå og være redd for krangling på en sånn fest.

Jeg har aldri likt fem timer lange middager med masse taler uansett, så føler ikke at jeg har ofret noe :fnise:

Skrevet

Hehe. Nei eg syns alltid talar er pinligt sjøl om dei ikkje snakke om meg ein gong. Friste¨å bare stikka av og..... men men. Dei er jo voksne folk.. men viss det i tilegg komme hint fra pappa og mormor at dei egentlig er imot heile giftinga blir det jo ekstra gøy... Pappa: det FØRSTE ekteskape er jo alltid spessiellt blabla.. ser det for meg. Bordplassering blir alle i kvar sin ende med synsvinkel kvar sin vei. hehe. Kunne tenkt meg å gitt ut eit fint ark til alle gjestene, ekstra fint til foreldrene så alle kan skriva lykke ønskningar på det og null talar. Bare masse god mat og ein liten lovnad fra oss om å ver trofaste heile livet, respekter kvarandre, alltid snakka sammen o.s.v. Så tenkte eg at dei som har gitar kan få ta den med og synga litt om di vil seinare på kvelden.

egentlig kunne eg tenkt meg ett skikkelig middelalder/viking bryllup :jepp: (der er det jo og lov med blodhevn for dei som sko ønska det :gjeiper: )

Skrevet

Hehe, bra du har humor på det. Middelalder- eller viking-bryllup høres flott ut! Når det gjelder lykkeønskninger så har vi tenkt å legge fram en fin gjestebok som folk kan skrive hilsner til oss i. Tenkte å si at det er istedenfor taler. Jeg tror det blir veldig fint. Talene glemmer man jo, men den boka kan vi ta fram fra tid til annen og lese i. :)

Skrevet

Mine foreldre er skilte (men ikke hans). Pappa holdt tale. Men ikke et stygt ord om min mor der (hun ble til og med nevnt, for han snakket om fødselen og turen ut til sykehuset). Jeg var aldri redd for at noen skulle forsure stemningen slik. Hadde jeg trodd noen kunne gjøre det, hadde jeg snakket med dem og forsikret meg om at de skulle la være. Og om de ikke klarer å holde tale uten å slenge dritt om sin eks, så får de ikke lov til å si noe. Dere får si tydelig i fra om dette på forhånd og vær sikker på at de forstår at slikt ikke er akseptert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...