Gå til innhold

Når skal man kjøpe brudekjolen?

Anbefalte innlegg

Gjest En som ikke vet
Skrevet

Hei:)

Jeg skal gifte meg neste sommer. Har veldig lyst til å begynne å kikke på kjole nå, men det er flere som ikke syns det er nen god ide... Man må jo væreute i god tid, må man ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bryllupssalonger har 6.måneders ventetid fra du bestemmer deg til kjolen er klar.

I og med at man gjerne titter innom flere ganger, og ikke finner noe med en gang, ville jeg nok begynt å titte i det små. Men ventet med å bestille.

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Ingenting i veien med å begynne nå! Og om du finner en kjole du ikke klarer å få ut av hodet og er sikker på at du vil ha er det jo bare å bestille. Det er mye å tenke på når man skal ordne i stand med bryllup, og jo mer man får gjort tidlig, jo bedre.

Bestilte kjolen 17 mnd før jeg. Men det var flere grunner til det - vi hadde egentlig planer om bryllup til høsten nå, men måtte flytte det av div. grunner. Men jeg hadde før flyttingen av bryllupet bestilt prøvetime på kjoler, og bestemte meg for å ta turen og prøve uansett selv om bryllupet plutselig var halvannet år frem i tid. På den prøverunden falt jeg pladask for en kjole som måtte bestilles ganske kjapt fordi den kom til å gå ut av produksjon ganske snart, og da var jo valget enkelt. Faktisk skikkelig digg å ha det ute av verden!

Skrevet

Det er veldig lurt å begynne tidlig, for det kan faktisk skje uforutsette ting.. Som i mitt tilfelle: jeg bestilte kjole hos Diin i oslo, som først ble 1,5 mnd forsinket fra leverandør, og når den kom så var det flekk på den, som jeg fant, ikke de ansatte hos Diin. Fikk beskjed om at den skulle de rense for meg. Det tålte ikke kjolen..den ble kjempestygg, masse løse tråder og perler, krøllete broderier/blonder og kjolen mistet stivheten, den ble revner i stoffet bak..Fant også flere nye flekker.. Så jeg måtte gjennom en runde med klaging og mas for å få tilbake pengene mine hos Diin, som hadde tenkt å sende med meg denne kjolen!! (Hun satt faktisk å klippet av løse tråder med neglesaks da jeg kom for å prøve den på nytt...) Så; 2 mnd før bryllupet mått jeg ut og finne meg ny kjole! Det har heldigvis gått greit, og verdens nydeligste kjole er på plass. Men det er veldig lurt å være tidlig ute!

Skrevet

Jeg har allerede min kjole i boks selv om jeg ikke gifter meg før i august neste år... Opplevde flere tilfeller da jeg var i salong og prøvde hvor jenter kom dit for nærme opp mot bryllupet og det dermed var for sent å bestille kjolen... Jeg fikk beskjed om at Maggie kjolene tok mellom 4-8 mnd på bestilling. Jeg fant til slutt min drømmekjole på finn og da får man den jo med en gang. Det kan ialletilfelle være lurt å begynne å se nå, så du vet hva du har lyst på, så har du jo også tid til å sjekke priser rundt kjolen du ønsker deg og kanskje være så heldig at du finner den på tilbud eller brukt :)

Skrevet

Jeg kjøpte 14 mnd før og angret ikke 1 sekund.

Som andre sier har mange kjoler rundt 6 mnd leveringstid (jeg fikk beskjed om 9 mnd der jeg kjøpte.)

Men jeg tror kanskje jeg ville ventet med å kjøpe til litt utpå høsten - for jeg tror de nye 2009 kolleksjonene kommer da :)

Skrevet

Jeg dro til københavn og kjøpte kjole der, var der i oktober (giftet oss i juni), fikk vel kjolen tilsendt feb/mars. Fornøyd jeg!!! Ikke noe å vente på synes jeg, også så moro det er, misunner dere som er på kjolejakt litt ja ;)

Skrevet

jeg kjøpte kjolen min et år i forveien, å det er jeg veldig glad for. en ting mindre å tenke på:)

men jeg har latt den henge på salongen da, var å fikk tilpasset den i dag, og henter den uka før bryllupet.

kos deg masse masse på kjolejakt, er utrolig moro :shoppe:

Skrevet

Vi har ennå ikke satt dato, men jeg har begynt å holde øynene oppe etter en kjole jeg godt kunne tenke meg med tanke på leveringstid, str osv,.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...