Gå til innhold

Fravær på høyskole

Gjest me

Anbefalte innlegg

Hei dere!

jeg skal studere øk/ad i Oslo nå i høst har akkurat fått tilbud om en operasjon i slutten av oktober (skulle egentlig ventet til sommeren 09) venter å være sykemeldt i 2 uker. det jeg lurer på er det mulig å være borte så lenge som 2 - 3 uker, eller bør jeg vente med operasjonern til sommeren, det har jeg veldig liten lyst til...

Hilsen me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med erklæring fra lege burde det vel gå greit, men det spørs hvordan det blir hvis du går glipp av mange obligatoriske oppgaver. Det beste er nok å ringe/maile rådgiveren ved den aktuelle skolen siden skolene gjerne har forskjellig studieopplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øk/ad i Oslo

Antar det er økadm ved HiO du skal ta, og i så fall bør du høre med Knut Sverre Røang (søk herfra: HiO-personsøk) rundt det formelle.

Jeg tror for øvrig ikke det er noen direkte problemer med to uker fravær, men du skal vite at høstsemesteret er mer krevende enn mange ser for seg, og akkurat i slutten av oktober er man gjerne i det mest kjøttfulle av pensum.

Ikke for å skremme, men husk at eksamen dukker opp i slutten av november... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk et studium med veldig mye obligatorisk undervisning, og ble sykemeldt i en periode. Var ikke noe problem, det - en del obligatoriske oppgaver slapp jeg å ta igjen (laboratoriearbeid), mens andre laboratorieøvelser fikk jeg tatt i et oppsamlingsheat. Og obligatoriske innleveringer fikk jeg utsatt frist på. Ja, det ble tøft, men selv om jeg var sykemeldt var jeg i stand til å lese på egenhånd, så jeg sakket ikke veldig etter pensummessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obligatorisk undervisning

Lite av slikt på økadm v/HiO.

laboratorieøvelser

Enda mindre slikt. =)

Hvis ikke jeg husker helt feil, så pleier det å være en obligatorisk innlevering i markedsføring som du risikerer at kommer i oktober, men den er varslet i så god tid at dette kan du uten problemer få unnagjort i forkant.

Argumentet som taler i mot 2-3 uker med sykemelding i høstsemesteret, er at det varer fra slutten av august til slutten av november, altså under tre måneder med effektiv undervisning. Det betyr at du er borte rundt 20% av tiden, og da midt i den mest intensive perioden.

Dersom du mener du er godt rustet til studiet fra før, eller gjør en kjempejobb fra dag én - eller aller helst begge deler - så går dette finfint. Hvis du allerede gruer deg til forkurset i matte, så bør du tenke deg om en gang ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...