Gjest Gjest_Tia_* Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg er selv student på det som blir karakterisert som et "statusyrke". Er overhode ikke opptatt av dette selv, og nevner det sjeldent første gang jeg møter noen. Opplever veldig ofte at menn/gutter trekker seg unna og blir usikker når jeg forteller hva jeg studerer? Hva er de egentlig redde for? "Flink-pike-syndromet"? Lønn? Begynner ærlig talt å bli litt lei.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Er du sikker på at det skyldes utdanningen din? Min erfaring er egentlig at mange menn synes det er interessant med utdanningen min (den er riktignok mer "kul" enn lang og inntektsgivende). Samboern min som har en helt gjennomsnittlig bachelor og jobb innen det offentlige, ser ut til å ha foretrukket engasjerte, intelligente og utdannede jenter før han traff meg også. Utseendet sideordnet, han har draget på ganske pene jenter. Og de fleste venninnene mine med lengre og bedre utdanning enn meg har ikke hatt noe problem med å finne partnere. Jeg vet ikke hva som skal være negativt med jenter med utdanning, men kanskje man ikke vekker noe beskyttelsesinstinkt hos mannen om man ligger an til en god og selvstendig karriere. Noen tenker vel kanskje at man ikke er så interessert i å starte familie tidlig, men ærlig talt - jeg har knapt møtt noen menn under 30+ som er så opptatt av DET...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 Mange menn ønsker fortsatt å føle seg overlegne, klokere og sterkere enn dama. Og gjerne som en forsørger dama er avhengig av.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Tror kanskje du er overfokusert på dette selv...menn flest blåser i utdanningen din. Se bare på Mette-Marit, vår kommende dronning, som kronprinsen var villig til å ofre tronen for. Menn gjør alt for sine kvinner, enten de er fattige og ikke har noen utdanning (som Mette-Marit) eller de er rike som Celina Midelfart. Ok? Get it? Forsøk å date likesinnede da vel, gutter fra studiet ditt. Blir de skremt også er det garantert ikke utdanningen din det er noe i veien med ;-)
Gjest maco Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Det var noen med et bra sitat av Napoleon her .. "En vakker kvinne kan noen ganger være intelligent, men en intelligent kvinne er alltid vakker." Høy utdannelse er stort pluss i boka mi. Kanskje du ikke har møtt de rette personene enda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå