Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Cerazette piller i ca 3 år nå, og sluttet på dem for 3 uker siden ettersom vi ønsker å få barn.

Tingen er at mensen uteblir ved bruk av Ceracette (ihvertfall hos meg)...Venter derfor enten på mensen eller på en eventuelt graviditet. Vi har hatt sex ca annen hver dag siden pilleslutt :) og håper på å treffe ved en evt. eggløsning. Har hatt en del murringer i magen i forrige uke (på kvelden), det har avtatt, men nå er jeg utrolig sår på brystvortene..

Jeg har tatt en del tester for å se om jeg er gravid, men de har vist negativt. Jeg leser at det er kun den dagen man forventer mens at man skal teste - men er det slik at man kan teste utenom dette, dvs etter dager etter mensen skulle vært der eller er det kun den ene dagen (evt 3 dager før med CB)? Noen som vet?

Ettersom jeg ikke vet når jeg har/skal ha mensen blir det litt vanskelig å beregne etter den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan teste når som helst etter forventet mens. Dersom du er gravid skal konsentrasjonen av hcg bare stige så du vil få "lettere" utslag på testene jo mer hcg som finnes i urinen. Noen tester kan brukes før forventet mens, men det er ikke sikkert at du vil få korrekt resultat da. Blir resultatet positivt, stemmer det. Men et negativt resultat f.eks. 3 dager før forventet mens kan være misvisende. Dette fordi det kan være at du ikke har rukket å produsere nok hcg til å få positivt utslag. Jeg testet positivt 4 dager før forventet mens, med CD digital, men dette er veldig individuelt og kommer an på når eggløsning var og når egget festet seg.

Skrevet

Murringer og stikninger i sidene + ømme brystvorter er graviditetstegn hos meg. Krysser fingrene for deg :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...