Gå til innhold

Kondison og styrke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg skal trene på ellipsemaskin så skal jeg gjøre styrkeøvelser som hjemmetrening . Men hva skal jeg gjøre først for å brenne mest mulig fett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrke først, så kondisjon. Tanken er noe i retning av at karbohydratlagrene brukes opp av styrkeøkten og at kroppen går løs på fettlagrene i kondisdelen. Det kommer selvfølgelig an på mengde. Og jeg tar forebehold om feil.

Skrevet

og så spiller det også en rolle om hvordan formen din er. for eks, jeg er godt trent når det gjelder musklene, men har dårlig utholdenhet når det gjelder løping. derfor løper jeg først, hvis ikke blir jeg så knekt og sliten.

men hvis jeg bare skal gå på mølla, så tar jeg det etter styrken.

Gjest Snart 42
Skrevet

Først styrke - deretter kondisjon. Imidlertid litt usikker på hvor stor gevinst man får av fettforbrenningen etter styrkeøkt dersom økten ikke er tung nok til å slite muskulaturen tilstrekkelig. Litt begrenset hva man får til hjemme uten vekter, men uansett - styrke før kondis er regelen.

Ikke bare i f.t. fettforbrenning, men også i f.t. at styrketrening krever konsentrasjon og at du utfører øvelsene riktig. Skal du bli sterkere må du også ta i litt mer enn du egentlig orker (joda - du orker eeeen til når du tror du er tom :lur: ) - og det er vanskelig hvis man på forhånd er utslitt etter en kondisøkt. Dessuten er bevegelse etterpå en god måte å kvitte seg med slaggstoffene som oppstår ved styrketrening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...