Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! Ett kort spm.. Hvor mange uketimer må man ha for å bli fulltidstudent?

Vet at man på ha 16 for å bli deltid.. (skal man gange med to da kanskje ;)?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 studiepoeng (eller mer) i semesteret.

Gjest missLady
Skrevet

Det går på studiepoeng ikke antall timer i uka. Jeg har 16 forelesningstimer i uka, går fulltid.. Men må jo bruke en del ekstra på å lese, skrive oppgave osv.

Gjest Gjest_Lea_*
Skrevet

Hvor finner man disse st-poengene da? :sukk:

Skrevet

Fulltidsstudie = 30 studiepoeng i semesteret / 60 pr år, det blir oppgitt hvor mange studiepoeng hvert enkelt fag gir (f.eks i infoboka om fagene som skolen gir ut).

Skrevet

Du tar fag fra videregående/tilsvarende videregående ser det ut til, da regner man ikke studiepoeng. Da vil jeg tippe du må søke som om du skulle gått på videregående, men er ikke helt sikker.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Hø? Men se på denne siden, dette studie har jeg bestilt.. Hvor mye studiepoeng? det står ingenting :sukk:

http://www.nki.no/produkt/studium.xsql?stpID=549E

Det er mange fag som fra NKI som ikke har studiepoeng (dvs. at det ikke teller som høyere utdanning), og dette er ett av de. Hvis du vil vite hvor mye lån osv. du får så vil jeg tippe du burde ringe lånekassa og høre, evt. NKI.

Det står jo at det er et deltidsstudium dersom man tar det over ett år, og da spørs det jo hvor lang tid du hadde tenkt til å bruke..?

Skrevet

Ringte dem for noen dager siden. Jeg måtte regne ut årstimene sa hun som ble 477 timer. Også dele de på 28, da fikk jeg 17 uketimer. Skal ta opp to studium som blir 34 uketimer til sammen. Hun nevnte ingenting om ingenting om st.poeng...

Ville trodd at 34 timer holdt til fulltidsstudent......? eller er 35 grensen tro?

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)
Hun nevnte ingenting om ingenting om st.poeng...

Det er fordi det "studiet" (det er jo egentlig ikke et studie siden det ikke er høyere utdanning) ikke har studiepoeng. Hos NKI er det bare disse som har det.

Det ser ut som det du tar nå er videregåendekurs (står jo Vg2 bak kursene også), og da får man jo ikke studiepoeng.

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Oj skriver jeg så mye feil altså.. hehe.

Ok. Da skjønner jeg........ trodde hele NKI var annen utdanning jeg. Ringte lånekassen og han sa jeg skulle søke med blankett B som var for annen/høyere utdanning når jeg gikk på NKI. hmm...Er det så jævlig komplisert da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...