Gå til innhold

Kanariøyene i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi vurderer 1 ukes tur i romjulen til varmere strøk. Noen som vet hvor det er best/varmest å reise?

Tenker først og fremst på Kanariøyene (feks Tenerife eller Gran Canaria)

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis til Gran Canaria! Kom nettopp hjem derfra. Er helt herlig! Var masse folk, fine resturanter, uteliv og shoppingmuligheter. Samt utflukter og egentlig alt du måtte tenke deg. Ikke minst fin strand. Da vi var der nå i sommer var det fra 26-30 grader, og deilig vind. Fikk høre at temperaturen var omtrent det samme om vinteren men av og til, til og med litt varmere. (Og enda mer skandinavere) Sommer i gran canaria får veldig mye besøk av engelskmenn blandt annet.

Selv vil jeg tilbake til Gran Canaria i høstferien, og prøver å få til en tur :) Vet ganske mye om stedet, så er bare til å spørre om dere lurer på noe!

Skrevet

Vil bare legge til at det er enkelte steder i Gran Canaria som egner seg mye bedre å reise til enn andre. Las palmas f.eks er mye kaldere og har mange fler dager med skyer i motsetning til f.eks Puerto Rico, Playa Ingles og Arguineguin.

En ting til.. Strendene i Gran Canaria er svarte. Er visst vulkansand eller hva det kalles. (noe jeg synes lite om) har du en hvit bikini og setter deg på den sanden er det ikke sikkert du får vekk igjen flekker. Den flotteste stranden i Gran Canaria er kunstig hvor det er hentet hvit sand fa vest india. Verdt å besøke :)

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Misha:

Hvor er det best å reise med barn i jula da?

-Og gjerne tips til leilighete/hotell også...;)

Endret av Thomasine
  • 1 måned senere...
Skrevet
Vet ganske mye om stedet, så er bare til å spørre om dere lurer på noe!

;)

Ja, og jeg spurte jeg da...;)

Vi skal dit i romjula. Hva vet du om steder som er verdt å få med seg.

Vi vil ikke bare ligge på stranda...

Og så har vi med oss barn. Tips til aktiviteter for dem?

Skrevet

Vi reiser ned dit til jul. Vi skal bo i Maspalomas på blue star dunas maspalomas.

Vi reiser med barn på 1,5 år og 7 år. Planer vi har med de er palmitos park, dette er en pappegøye park, men er andre dyr der og, utrolig fint der.

Ellers skal vi i badeland og på tivoli. Dette ligger i Maspalomas. Regner og med at det blir en dag til puerto rico for å dra på stranda der.

Så blir det helt klart litt shopping på meg i Las Palmas, men dette blir uten barn.

Skrevet

;)

Vi får med oss julaften hjemme men nyttårsaften der nede! Gleder meg!!!

Shopping sier du, hva shopper man der da? Skinnvesker? Sko?

Vi skal bo ved San Augustin...noe?

Skrevet

For meg blir det hovedsakelig shopping av klær og sko. Er ikke så mye billigere der nede enn her hjemme. Men er gøy med noe nytt.

Skrevet

Badelandet utenfor Maspalomas er genialt i desember ;)

Lite folk og ingen kø! Allikevel er alle spisesteder og alle skliene åpne, det var kjempedeilig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...