Gå til innhold

Kronstad hovedgård - stygt lokale? Forslag!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg helt panikken her! Vi som trodde vi hadde full kontroll og bestemt oss for lokaler, kirke og dato. Det vil si; vi venter fremdeles for å få komme på visning til Kronstad Hovedgård som er lokale vi har booket, med forbehold - så klart.

Har vært utenfor lokalet flere ganger og har alltid syntes det ser så flott ut. Men så leser jeg i flere og flere tråder her at det er slitt og stygt innvendig, at maten fra gategourmet er dårlig og at lokalet rett og slett ikke anbefales!

Så nå må jeg begynne helt på nytt og lage en alternativ liste med lokaler, men det er jo helt umulig - for alt er jo booket! Da må vi kanskje revurdere datoen vi har satt også, 08.08.09 - som er en ekstremt populær dato virker det som. Var bare såvidt vi fikk kirken vi ville ha den dagen, så er redd vi ikke får ny kirketid heller om vi trenger det nå.

Må dessuten si at Kronstad/Gategourmet allerede skuffer oss. Det er over tre uker siden vi tok kontakt med dem første gang og ba om visningstid. Så drar alle vi snakker med på ferie, og er umulig å få avtalt med. Og når vi ringer er aldri rett person inne, og vi må ringe opp igjen i stedet for at personen kan ringe oss når den er der. Helt elendig!

Vi har vurdert Moldegaard, men her er booket 08.08. Da må vi muligens bytte dato. Ellers foreslår pappa Rekstensamlingene. Noen som har erfaringer derfra? Var oppe og så på det utenfra i går, synes egentlig ikke det var så flott utvendig - var jo ingen hage... Men kanskje er det nydelig innvendig?

Andre forslag til lokaler for oss? Vi blir 60 til middag, + 20 til kaffe. Ønsker gjerne å komme til duk og dekket bord, men kan ordne kokk og servering selv om nødvendig. Vi ønsker fremfor alt IKKE et klubbhus-bryllup, som jeg er redd det må bli nå om alle fine lokaler er booket...

Hjelp!

Gjest lintin
Skrevet

Hva med kommandantboligen?

Den ligger i helt fortryllende omgivelser og ser virkelig flott ut, ta en kjøretur og kikk på den. (dårlig nettside, men fine lokaler: www.kommandantboligen.no)

Alternativt Villa skjoldnes, har hørt litt blandet derfra, men kan jo være verdt en titt

Skrevet

Må bare spørre;

Hva er galt med klubbhus bryllup?

Skal gifte oss om et par uker. Klubbhus fest etter vielsen.

Håper du finner det du leter etter :bryllup:

Skrevet
Må bare spørre;

Hva er galt med klubbhus bryllup?

Skal gifte oss om et par uker. Klubbhus fest etter vielsen.

Håper du finner det du leter etter :bryllup:

Det kommer helt sikkert an på klubbhuset, men det er sikkert mange som forbinder klubb- og grendehus med 90-talls farger, panel på vegger og tak, premieskap i hjørnet og rosa stoler med ull-trekk. Og slike lokaler passer kanskje ikke helt med det noen definerer som sitt drømmebryllup.

Dessuten er det vel mange som ikke vil ha klubbhus-bryllup fordi de ikke ønsker å gjøre så mye selv denne dagen. De ønsker å komme til dekket bord, med servitører som kan jobben sin og i vakre omgivelser.

Legg merke til at jeg sier NOEN, ikke alle.

Skrevet

Beklager at du forstod det som at det var noe galt med "klubbhus-bryllup". Det var ikke slik jeg mente det!

Har selv vært i flere slike bryllup, og synes det har vært kjempekoselig. Men nå som jeg skal arrangere et eget bryllup, ønsker jeg å gjøre det annerledes. Jeg vil at vi skal kunne lene oss tilbake og slappe av på bryllupsdagen, og at familie og venner kan gjøre det samme. Når man selv er ansvarlig for at lokalene ryddes og serveringen er ok, klarer i alle fall ikke vi å slappe helt av. Vi vil bare slippe de bekymringene den dagen. Men så skal det sies at jeg har lett for å bekymre meg for ting også da, sikkert mange som utmerket klarer å slappe av å likevel ha ansvar for rydding/servering etc.

Nå ser det heldigvis ut som om det ordner seg for oss. Moldegaard hadde ledig 01.08 og kirken vi vil ha hadde også ledig den dagen. Så kan få byttet dato uten problemer! Skal på visning der på mandag, så tar en endelig avgjørelse etter det. Litt dumt da at lokalet er ved Bjørnfjorden, på Os - så blir en 30 min kjøring fra kirken. Satser på å leie inn buss til å transportere gjestene samlet.

Noen som har erfaring med det i Bergensområdet og har noen busselskap å foreslå?

:-)

Skrevet

Bellevue - vi var strålende fornøyd med vårt bryllup der. Men det er selvsagt ikke gratis.

Gamle Bergen Traktørsted

Villa Skjoldnes

Solstrand Fjordhotell på Os

Fløyrestauranten

Skrevet

Så leit at du oppfatter Kronstad slik. Jeg synes stedet er nydelig og det er mange fornøyde brudepar som feirer der hvert år.

Nei, det er ikke innredet etter siste skrik. Bygningen er verneverdig, og det skal store prosesser til for å endre ting innvendig og utvendig. Men lokalet er unikt, har historisk verdig og er ærverdig.

Jeg har personlig aldri smakt maten til Gate, men har hørt at den er god, ikke dårlig.

Men, når det er sagt, er det flott at du har fått deg nytt lokale. Bjørnefjorden er nydelig! Du kan gjerne høre med Tide hvor mye de skal ha for leie av minibuss med sjåfør?

Gjest lintin
Skrevet

Jeg gifter meg 23 august og vi skal også ha festen på moldegaard. Selve vielsen er i Fana Kirke.

Jeg sjekket med Bergen buss (tror jeg det het) for evt transport av gjester til og fra lokalet. Jeg fikk en pris på kr 7000,- hvilket jeg synes ble litt i overkant så vi droppet det og valgte heller å ha fri bar :)

Gjest sniker
Skrevet

vi hadde bryllupet vårt på rekstensamlingene - og har vært i 2 bryllup der etter også.

Flott sted, stort og koselig på samme tid!

Maten kommer fra stallmestergården og er alltid nyyyydelig!!

Skrevet

Da har vi vært på visning på Kronstad!

Det var ganske slitt, kommer ikke unna det. Likte heller ikke inngangspartiet så godt, var så mye på veggene - fikk litt følelsen av å komme inn i en hytte. Velkomstalleen var OK, stilig laget til med bardisk - om dog ganske slitt. Spisesalen var stor og lys, og min kjære synes den var nydelig. Jeg hang meg litt opp i at det var "pinnestoler" med blå puter og at det kom til å bli meget trangt med 60 gjester til middag. Kaffestuen var i grunn ikke så verst, stod i stil med hele boligen og var sånn sett stilig. Flott terasse og nydelig hage. Stuen til kaker/gaver var mindre pen med arabiske tepper og avflasset maling. Men som vi stadig ble fortalt er det visst veldig vanskelig å gjøre noe med lokalet når det er "fredet".

Toalettene var derimot en skam. En må enten ned en meget bratt trapp eller opp en mye lengre trapp. Det er preget av at det er tiår siden oppussing, for å si det sånn. Kun ét dametoalett! Herrene derimot hadde 2, + pissoarer. Litt rart i grunn. Men det som bekymret meg mest var trappene. Vi inviterer flere eldre/besteforeldre som er skrale til bens, avhengig av rullator/rullestol og som kommer til å måtte bæres til toalettene. Det kommer ikke til å bli lett!

Da visningen var over var vi egentlig ganske uenige. Min kjære synes det var et flott lokale med en spennende historie og ville gjerne ha bryllupet der. Jeg var skeptisk til at det ville romme våre 60 + 20 gjester og litt opphengt i toalettforholdene. Prisen er det ikke noe å si på, kommer neppe til å få det billigere noe annet sted. Og servicen var endelig slik den burde ha vært hele veien fra Gategourmet sin side. Men jeg vet ikke...

Om det blir nydelig vær kan vi jo benytte hagen også, og da vil lokalet neppe virke for trangt. Men om det regner tror jeg vi sliter med plassen.

Neste visning er på mandag på Moldegaard. Vi tar en avgjørelse etter vi har sett det. Må bli et av disse lokalene og hungrer etter å bare få noe fastsatt nå!

Skrevet
Jeg gifter meg 23 august og vi skal også ha festen på moldegaard. Selve vielsen er i Fana Kirke.

Jeg sjekket med Bergen buss (tror jeg det het) for evt transport av gjester til og fra lokalet. Jeg fikk en pris på kr 7000,- hvilket jeg synes ble litt i overkant så vi droppet det og valgte heller å ha fri bar :)

Kan du ikke gi en tilbakemelding om hvordan bryllupet ble på Moldegaard? Om det er noe spesielt vi må tenke på med lokalet, etc? Også må dere ha masse lykke til med bryllupet!

Gjest Lintin
Skrevet
Kan du ikke gi en tilbakemelding om hvordan bryllupet ble på Moldegaard? Om det er noe spesielt vi må tenke på med lokalet, etc? Også må dere ha masse lykke til med bryllupet!

Det er klart jeg kan:) Vi har vært på visning der oppe flere ganger og hatt kontakt med andre som har giftet seg der..hm, holder visst på å utvikle meg til en bridezilla hehe.

Uansett, erfaringen så langt er har vært veldig bra, betjeningen og eierne av moldegaard har vært veldig imøtekommende og opptredd ryddig og ordentlig så langt i prosessen.

Jeg oppdaterer tråden når jeg er blitt fru;)

• 1 år senere...
Skrevet
Det er klart jeg kan:) Vi har vært på visning der oppe flere ganger og hatt kontakt med andre som har giftet seg der..hm, holder visst på å utvikle meg til en bridezilla hehe.

Uansett, erfaringen så langt er har vært veldig bra, betjeningen og eierne av moldegaard har vært veldig imøtekommende og opptredd ryddig og ordentlig så langt i prosessen.

Jeg oppdaterer tråden når jeg er blitt fru;)

Ble litt nysgjerrig på denne ettersom vi skal ha bryllupsfesten vår på Kronstad. Valgte lokalet fordi vi begge har veldig gode minner derfra etter et annet arrangement (en slags fest med kun tapas og medbragte kaker).

Vi liker altså lokalet, på tross av dets mer eller mindre sjarmerende "skjønnhetsfeil". Må legge til at vi blir under 50 gjester + at de har fått nye, fine stoler, noe som trekker opp litt i forhold til TS sitt utgangspunkt.

Så spørsmålet til TS er: Hvis valget falt på Kronstad til slutt - ble dere fornøyd?

Andre som har synspunkter/erfaringer her? Tenker både på lokalene på Kronstad og maten fra Gate Gourmet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...