Gå til innhold

Takkekort fra konfirmant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gav en konfirmant kr 500,- i gave i våres og har ikke fått takkekort, er det ikke vanlig lenger at man sender ut det? Det er nå akkurat 3 mnd siden konfirmasjonen og da burde man vel fått ut noen form for takk?

Konfirmanten har ikke takket på telefonen heller, man trenger jo ikke sende ut bilde men da synes jeg de bør ta en telefon, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å sende ut takkekort, jeg har fått i alle de tilfellene jeg har sendt gave til konfirmant.

Skrevet

Jeg har også alltid fått takkekort i etterkant. Men jeg husker at det var lang ventetid på kortene fra fotografen da jeg ble konfirmert. Jeg husker jeg satt nesten non-stop i 2 dager for å skrive alle.

Skrevet

Da minkonfirmant skulle sende takkekort for et par år siden så delte vi på jobben. H*n skrev kortene, jeg skrev på konvoluttene og til slutt klistret vi frimerker begge to. :ler:

Skrevet

Mine to konfirmanter har i hvert fall sendt ut takkekort, og jeg har pleid å få selv fra andre med et par unntak.

Mine barn må sende et kort eller en sms og takke for både bursdag og julegaver de får tilsendt fra familie og andre. Jeg syns det er viktig å lære seg å takke.

Skrevet (endret)
Vi gav en konfirmant kr 500,- i gave i våres og har ikke fått takkekort, er det ikke vanlig lenger at man sender ut det? Det er nå akkurat 3 mnd siden konfirmasjonen og da burde man vel fått ut noen form for takk?

Konfirmanten har ikke takket på telefonen heller, man trenger jo ikke sende ut bilde men da synes jeg de bør ta en telefon, eller?

Hei.

Skjønner godt at du reagerer. Men må bare si en ting.. Da jeg ble konf. hadde vi ikke råd til å ta bilder og sende ut takkekort. Gikk gjennom en hard periode med lite penger og familieproblemer. Dette gjorde også til at jeg ikke ville ringe rundt til alle og takke for gaver, hadde rett og slett ikke energi og var aaalt for sjenert til å plukke opp tlf(litt tlf.-skrekk..). Jeg bodde på landet da jeg ble konf. så de jeg fikk mest penger/gaver av var jo naboer eller famile, så de fikk jeg jo sagt takk til.. Og søsteren min ble konf. i fjor, og har heller ikke tatt bilde. Men regner med at vi skal ta et bilde sammen når vi får råd som vi sender til de nærmeste.

Så, det kan være grunner til at det faktisk ikke har kommet takkekort i posten. Og om du møter de på gata kan du jo bare spørre om hvordan dagen gikk, så takker de kanskje da?

Endret av Amk
Skrevet

Kanskje du var gjest i min sønn sin konfirmasjon, for vi har beklageligvis ikke fått sendt ut takkekort enda. Det har sine årsaker, men takkekortene skal ut.

Som de sier: "bedre sent enn aldri"

:-)

Skrevet

Man må da ikke ta bilde for å kunne sende ut takkekort!?!

Et enkelt håndskrevt kort er også OK. Det viktigste er at man takker på orntlig vis.

Skrevet

Jeg "forlanger" ikke kort med bilde, nå vet jeg at konfirmantens familie ikke har dårlig råd (i alle fall ikke utad og jeg tror faktisk de har det ganske romslig) og det kan være de bare er sene men jeg synes jo i grunn det begynner å bli lenge etterpå nå, men mulig det er jeg som er utålmodig... En telefon med takk hadde vært godt nok det!

Skrevet
Kanskje du var gjest i min sønn sin konfirmasjon, for vi har beklageligvis ikke fått sendt ut takkekort enda. Det har sine årsaker, men takkekortene skal ut.

Som de sier: "bedre sent enn aldri"

:-)

Vi var ikke i selskapet, men medmindre sønnen din stilte i konfirmasjons"kjole" så var det nok ikke hos deg Piper...

Skrevet

Jeg konfirmerte meg i mai, tok mitt takkekort bilde i august(til hest) og sendte ikke det ut før i septemberish. Kan hende de bare er like treige som jeg var, er ikke alle som er så vill etter å sende ut takkekort i en himla fart. Og å bli fornærmet over noe sånt er jo bare tull!

Skrevet

Hadde jeg forresten visst at det var mulig å bli en så sur gammel kjerring som klager på å ikke få takkekort, tror jeg søren meg jeg ikke ville ha mottatt gave fra deg engang!

Skrevet

Det var da voldsomt da gjest. Det er vanlig folkeskikk å sende ut takkekort- enten det er slike med bilde eller uten. Å konfirmere seg i mai og bevisst somle slik du gjorde er ikke god kotyme.

Skrevet

Jeg synes vi var flinke jeg! 2 uker etter konfirmasjonen hadde jeg takkekortene klare. Konfirmanten skrev en liten takketekst og vi limte igjen og han skulle ta med på skolen og levere til de som skulle ha der.

Forrige helg trengte han en sekk for han skulle på tur! Han fant frem skolesekken sin og der lå alle takkekortene!

jaja bedre sent enn aldri! :fnise:

Skrevet (endret)

Vi hadde sendt ut takkekortene noen få uker etter konfirmasjonen. Vi tok bilde selv, fremkallingene kostet ikke allverden. Det er jo ikke et "must" å gå til fotografen da.

Men det er enda noen vi ikke har fått takkekort fra.

Endret av ToveM
Gjest Lily1 ikke innlogget
Skrevet

Det er vanlig å sende ut takkekort, men ingen har sagt når... ;)

Jeg venter fremdeles på takkekort fra fadderbarnet mitt som konfirmerte seg for 4 år siden. :ler:

Vi sendte ut takkekort for 3-4 uker siden, men jeg er litt usikker på om alle har kommet fram.

Det skulle vært skikk og bruk å "takket for takkekortet" så avsender visste at takken hadde kommet fram... :sjenert:

Skrevet

Takkekort er vanlig og en god skikk. Venter også på takkekort fra konfirmasjonen i mai..

Ikke at det betyr noe, men det er da hyggelig at det blir lagt merke til at en har brukt tusen kr på det.

Skrevet

Takkekort er vanlig, og jeg synes det er en veldig god skikk. Men ikke alltid det går så raskt.

Konfirmasjonstakkekortene mener jeg at tok 3 måneder.

Bryllupstakkekortene brukte jeg 5 måneder på, har inntrykk av at dette ikke er så uvanlig... Tok nok litt tid til å manne seg opp til jobben. ca 100 kort med sirlig skrift med gulltusj... Men vi sendte også ut en mms med bryllupsbilde rett etter bryllupet der vi takket for all oppmerksomhet.

Skrevet

Var i konfirmasjon i begynnelsen av mai, og har heller ikke mottatt takkekort ennå.

Vet at konfirmanten var hos fotograf, og jeg regner med at det kommer etter hvert....

Skrevet

Jeg er kanskje yngre enn de fleste her, (konfirmerte meg i dette årtusenet :fnise: ), og det skal sies at jeg ser på det som en uforanderlig selvfølge at man sender ut takkekort etter både konfirmasjon, dåp og bryllup! Og skikken er jo faktisk at man sender med bilde! Dette gjelder til ALLE man har fått gave av på dagen!

Men, det er også som andre sier her, mange grunner til at kortene kan komme seinere enn hva noen forventer. Dette kan være grunnet ventetid hos fotograf, ferie, eller som i mitt tilfelle; jeg var dritmisfornøyd med bildene, og måtte ta nye bilder. Stod til konfirmasjon i april og kortene kom vel ikke før august/september. Så ville ventet litt til før jeg konkluderte med at de ikke har tenkt å sende... :)

Eller vil jeg også si at det er en like stor selvfølge å takke for ALLE gaver man måtte motta, uavhengig av anledning. ALLE har mot og mulighet til å sende en sms, mms, mail, ta en telefon, skrive et kort e.l!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...