Gå til innhold

Trenger hjelp til det praktiske ved koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest helt grønn
Skrevet

Vi skal ha et selskap med ca 30 gjester. Skal bestille koldtbord. Har undersøkt ulike steder. Et sted kan de levere karbonadene og kyllinglår ferdig oppvarmet, et annet sted kommer dette kaldt. (evt. kan en betale ekstra for å varme det opp). Skal kylling og karbonader vært varmt på et koldtbord? Er det mye stress å varme det opp selv, eller er det en fordel å få det ferdig oppvarmet? I tillegg lurer jeg på når jeg bør avtale at koldtbordet leveres. Selskapet begynner kl 19, men regner med at det sikkert tar en halv time før vi er klar til å gå til bords. Bør vi vente med å sette fatene på bordet til rett før vi skal spise, eller skal det stå klart når gjestene kommer? Må bare beklage mine dumme spørsmål, er helt grønn på dette her. Håper noen kan hjelpe meg!

Skrevet

Hvis du ikke har "kjøkkenhjelp", ville jeg bedt om å få det ferdig varmet. Det kommer da som regel i beholdere, som holder det lenge varmt.

Be om å få maten ca en halv time før gjestene kommer, og sett frem alt unntatt varmmaten (la den være i beholderen sin så lenge som mulig). Evt plastfolie over maten kan du vente med å fjerne til rett før dere skal spise.

Ikke ta loff/brød ut av posen før dere setter dere til bords (dekk i såfall fatet/bollen med et håndkle eller noe), blir fort tørrt.

Husk å finne frem serveringsbestikk på forhånd, så dette kan legges sammen med maten, når dere setter den frem på bordet.

Lykke til :)

Skrevet
Vi skal ha et selskap med ca 30 gjester. Skal bestille koldtbord. Har undersøkt ulike steder. Et sted kan de levere karbonadene og kyllinglår ferdig oppvarmet, et annet sted kommer dette kaldt. (evt. kan en betale ekstra for å varme det opp). Skal kylling og karbonader vært varmt på et koldtbord? Er det mye stress å varme det opp selv, eller er det en fordel å få det ferdig oppvarmet? I tillegg lurer jeg på når jeg bør avtale at koldtbordet leveres. Selskapet begynner kl 19, men regner med at det sikkert tar en halv time før vi er klar til å gå til bords. Bør vi vente med å sette fatene på bordet til rett før vi skal spise, eller skal det stå klart når gjestene kommer? Må bare beklage mine dumme spørsmål, er helt grønn på dette her. Håper noen kan hjelpe meg!

Kylling er ofte kaldt, mens karbonadene ville jeg ha varmet. Et det stor prisforskjell på å få de varmet eller kalde?

Gjør det du kan klart på forhånd, og om du setter frem maten 30 min før gjør det ingenting, med mindre det er utrolig varmt i lokalet. Bare vent med å ta av plas o.l. til servering. Når du vil ha det levert spørs helt på om du har plass til ting i kjøleskapet en stund? Hvis ikke, så nært som mulig til da gjestene kommer..

Skrevet

Setter pris på alle råd jeg kan få!

Det kostet 10 kr ekstra per person for å få varmet opp kylling og karbonader.

• 1 måned senere...
Skrevet

heiser denne opp igjen jeg! Hvor mange karbonader bør en beregne per person til koldtbord?

Skrevet
heiser denne opp igjen jeg! Hvor mange karbonader bør en beregne per person til koldtbord?

1 1/2 hvis det er vanlig størrelse.

Er det du som er trådstarter? Ville bare si at jeg hadde ALDRI betalt 10 kr. ekstra pr. pers for å få kylling og karbonade levert varm. Sett steikovnen på 150 grader, legg maten i langpanne og folie, varm opp, og skru av varmen. Da kan de stå lenge uten å bli tørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...