Gå til innhold

Hvor lenge kan de bruke str 62 ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Snuppa vår vokser i rakettfart for tiden .

Gikk over fra str 50 til str 56 for bare 2 uker siden og allerede nå så begynner 56 å bli snaut for henne .

Da hadde jeg selvsagt greid å kjøpe masse klær i str 56 som jeg nå har kunnet bruke i 2 hele uker .(ikke har jeg fått brukt alt heller ...)

Har litt klær i str 62 , men spørsmålet er om jeg burde kjøpe enda mer eller om str62 også bare kommer til å passe i 2 uker ?

Hva er deres erfaringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger vokser i rykk og napp, det er veldig vanskelig å spå om fremtiden. Jeg ville brukt 62 til de ikke passer mer og så kjøpt nye. Man må jo ikke ha 15 bodyer tilgjengelig hele tiden heller, og det går an å kjøpe en og en på nytt. Men generelt er vel 68 en sånn strl som "varer lenge" men unger forskjellige. Dessuten legger ikke unger på seg prosentvis i samme fart hele tiden - da hadde vært syv meter når de begynte på skolen.

Størrelser kan også variere fra butikk til butikk.

Skrevet (endret)

Jenta vår brukte alle str veldig lenge, så de vokser ulikt og i rykk og napp. Jeg trodde hun skulle vokse så fort og hadde lite klær men måtte kjøpe masse.

når de kommer til 68 så stabiliserer det seg ofte litt mer.

Endret av iss
Skrevet

Tror både 50 og 56 var klær som kun passet i max 4 uker hos oss. Har du klær du ikke engang har rukket å bruke, og de har merkelappen på, kan du sikkert få byttet dem.

Når vi kom til 62 passet den litt lenger, kanskje 2 mnd eller noe... 68 derimot brukte vi litt lenger, og både 74 og 80 ble brukt så lenge at vi nesten ble overrasket av det.

Skrevet

Her brukte vi 62 ganske lenge. begynte vel med den str ved 3mnds alder og sluttet vel ved 6mnds alder mener jeg å huske..

faktsik så har jeg et par bukser i 62 so vi bruker enda (10mnd).. men de er nok store i str.

har i grunn brukt alle str ganske lenge jeg da..

Gjest Dallandra
Skrevet

Mener å huske at str 62 var den str vi knapt rakk å bruke.

Skrevet

Med en bodyforlenger (ekstra sett med knapper som du setter på som en "forlengelse" mellom beina) får du kanskje brukt noen av klærne som egentlig er for små litt lenger...

Skrevet
Snuppa vår vokser i rakettfart for tiden .

Gikk over fra str 50 til str 56 for bare 2 uker siden og allerede nå så begynner 56 å bli snaut for henne .

Da hadde jeg selvsagt greid å kjøpe masse klær i str 56 som jeg nå har kunnet bruke i 2 hele uker .(ikke har jeg fått brukt alt heller ...)

Har litt klær i str 62 , men spørsmålet er om jeg burde kjøpe enda mer eller om str62 også bare kommer til å passe i 2 uker ?

Hva er deres erfaringer ?

Sånn generellt vil jeg si at ofte passer 50/56 kun den første mnd.. str 62 den andre og evt tredje mnd... Så kan man ofte begynne med 68, og den str kan man bruke noe lengre..

Men som andre har sagt her... babiser vokser forskjellig, og i rykk og napp - så det er ikke sikkert dette stemmer for babisen din..

Skrevet

Det skiljer mycket ja.

Sonen var 57 cm när han föddes så stl 50-kläderna var redan små vid födseln. 56 hade han nog bara någon vecka och 62 kanske två-tre månader...

Dottern var mera normal med 51 cm och hon hade alla 50 kläderna i 4 veckor, längre tid med 56 och ännu längre tid med 62..

I början tyckte jag de växte 1 cm på två veckor ungefär, men att det avtog ganska snabbt.

Skrevet

Her er 62 for smått nå. Ungen er 4 mnd, og nå begynner vi på 68. 50 kunne han bruke i to uker og 56 til han var 1,5 mnd. Så 62 fikk vi da bruke i litt over 2 mnd.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort noen dyre innkjøp i den størrelsen ihvertfall. Og man trenger ikke skrekkelig masse bodyer og bukser. Kjøp litt og litt etterhvert, som foreslått over.

Jeg ville kjøpt klær på billige kjeder, salg, bruktbutikker, og gjerne hørt med slekt og venner om de hadde gamle babyklær til låns/arvings.

Skrevet

i de 3 minste str brukte jeg i grunn svært lite klær...

hadde ikke en gulpebaby så trengte ikke å bytte så ofte.

blir mer skift når de begynner med fast føde og gjerne vil prøve å spise litt selv

Skrevet

50,56 og 62 gikk i en fei hos oss. 68 brukte vi en stund, 74 en kort periode, og har nå brukt 80 ganske lenge. Bruker litt i 86. Han er snart 9 måneder gammel.

Skrevet (endret)

Her er 62 og 68 "evighetsstørrelser", men det har nok også noe å gjøre med at babyklær er litt forskjellige i størrelsen og ganske elastiske.

Min baby, som er snart sju måneder, bruker både 62 og 68. 50 brukte vi ikke i det hele tatt, 56 ble brukt noen få uker- deretter var det 62, som til dels brukes ennå.

Men kjøp heller litt stort. Det kommer alltids en tid der det passer. Og når de runder året går veksten betydelig saktere (men slitasjen øker desto mer!)... ;)

Edit: Mine referanser henspilte til jenta mi... ingen av guttene kunne ha brukt 62 da de var et halvt år, det hadde vært helt umulig (og bortkastede penger!).

Endret av Nigo-san
Skrevet

Her begynte vi å bruke 62 da lillemann var knapt 2 mnd. Han var bare 48 cm ved fødselen, så det var umulig å forutse, men han vokste i rakettfart. Han gikk over på 68 da han var ca 3,5 mnd, og nå er bodyene best i 74. Han er snart 5 mnd.

Skrevet

Synes forresten det er stor forskjell på størrelser. Holdt feks to forskjellige bodyer over hverandre her for å sammenlikne - og den i 68 var mye mindre enn den i 62... Så for bebisen her var 68-bodyen for liten og 62-bodyen for stor... :ler:

Skrevet

Vi hoppa pver de fleste str i en fei fram til 74, det har poden brukt siden han var fire måneder omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...