Gjest vetikke Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 ganske enkelt, hva står en demokrat for og hva står en republikaner for? føler meg litt dum som ikke vet.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 ganske enkelt, hva står en demokrat for og hva står en republikaner for? føler meg litt dum som ikke vet. Enkelt. En demokrat står for demokrati, en republikaner står for anti-demokrati, altså fascisme.
Gjest Elfrida Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 (endret) Hvis du tenker på demokrater og republikanere i USA, og vil vite hvor de står politisk sammenlignet med norske partier, så oppfatter jeg det litt sånn: Demokratene; noe a la en miks av Høyre og Venstre Republikanerne; konservative Krf'ere som også er Frp'ere. Eller noe. Vanskelig å sammenligne direkte syns jeg. Endret 5. august 2008 av Elfrida
The Kitten Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Du kan lese mer om republikanerne her og demokraten her. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Det politiske landskap i USA er svært høyreorientert. Det demokratiske partiet er omtrent som en krysning av Frp og Høyre, mens det republikanske er vel mer som en blanding av Frp og Det liberale folkepartiet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå