Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hei alle sammen! Jeg er ikke lesbisk selv , men jeg lurer på en ting.. Hvis du var lesbisk, levde i parforhold med en annen kvinne og ønsket barn( og her kan man kun få ETT barn he he..) Hvem ville du vært; den gravide eller den ikke-gravide kvinnen?
Marikke Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Det er lett å svare på for meg. Jeg ville vært den ikke-gravide. Jeg har litt sperre for graviditet og fødsel, og har vurdert å adoptere når den tiden kommer. Barnet kommer til å bli overøst med kjærlighet om det har mine gener eller ikke, og i det scenarioet du beskriver, så er det jo snakk om barnet til kjæresten min.
Gjest Tigress Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Eg ville heilt klart latt min partnar få vere gravid, så slepp eg og kan ha kroppen min i fred, ellers takk.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Ville så absolutt vært den gravide! Har storkost meg hver gang.
FangeLiv Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Har ei venninne som er gift med en kvinne og de har to barn. Har født en hver og barna har samme donorfar. Min venninne sier at de sannsynligvis ikke ville klart å holde sammen hvis bare den ene hadde gått gravid og født. Selv om begge sier at de elsker begge barna, så er det visst noe med biologien og gener. Men er sikkert individuelt også.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Jeg ville vært den ikke-gravide, men insistert på at min partner brukte ett av mine egg
gompen Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Uten tvil den ikke-gravide. Gå gravid er utrolig slitsomt og kjipt.
Angelhoff Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Uten tvil den ikke-gravide. Gå gravid er utrolig slitsomt og kjipt. Helt uenig. Ikke slitsomt og hvertfall ikke kjipt. Ville vært den gravide.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Den ikke-gravide. (Jeg har hatt 3 lette graviditeter, men er likevel ikke i tvil.)
Gjest imli Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 Uten tvil vært den gravide. Elsket det tross alt, og nå som bebisen er ute, tenker jeg bare på å få inn en til Tror det har noe med gener og gjøre. For meg er det i alle fall slik. Jeg vet jeg ikke kunne ha adoptert, tror ikke jeg ville følt det var mitt barn.
The Kitten Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Hei alle sammen! Jeg er ikke lesbisk selv , men jeg lurer på en ting.. Hvis du var lesbisk, levde i parforhold med en annen kvinne og ønsket barn( og her kan man kun få ETT barn he he..) Hvem ville du vært; den gravide eller den ikke-gravide kvinnen? Jeg ville vært den som ikke var gravid. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Jeg ville nok latt partneren være gravid, jeg tror jeg hadde hatt mer lyst på barn om samboern min (som er mann) unne vært den gravide faktisk Samtidig kan det hende jeg hadde fått lyst til å oppleve en graviditet likevel, så kanskje en hver? Man kunne jo satt inn den andres egg (om man dro utenlands) uansett, så genene er det ikke så nøye med.
Nigo-san Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 Med tanke på det juridiske, så ville jeg nok vært den gravide. Nå er jeg ikke sikker på hvordan reglene er i følge den nye ekteskapsloven, men slik som det var før- at du kunne investere masse tid og kjærlighet i et barn, uten å få noe rettskrav på samvær- hadde vært uaktuelt for min del. Om jeg hadde vært en viktig del av barnets liv de første seks årene, og vi hadde skilt oss, så ville jeg kunne kreve min rett som forelder. Å gå gravid er ikke særlig viktig for meg, og mine gener er like mye verdt som gårsdagens Aftenposten.
Gjest Lille Bie Skrevet 7. august 2008 #19 Skrevet 7. august 2008 Dette er faktisk et aktuelt spørsmål hjemme hos oss, da vi begge er jenter. Men vi har kommet fram til at det er jeg som skal bære fram barnet(-ne) når den tid kommer. Gleder meg! :rødme:
Humleblomst Skrevet 7. august 2008 #20 Skrevet 7. august 2008 og mine gener er like mye verdt som gårsdagens Aftenposten. Veldig godt sagt! Genene mine kan det være det samme med, men jeg kunne godt tenkt meg å være den gravide. Om det ikke hadde blitt slik hadde jeg likevel ikke hatt noe problem med å knytte meg til et barn som ikke hadde vært i magen min. Så sånn sett er jeg ikke vanskelig... :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå