Gå til innhold

Ferieidyllen slår sprekker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jojo_*
Skrevet

Nå er det heldigvis bare en halv uke igjen av ferien! Er på besøk hos moren min på et lite tettsted der jeg vokste opp. Søstera mi bor fremdeles i her, i annekset til mamma, fakstisk. Og jeg har fått helt sjokk over måten hun behandler moren min på. Det har aldri vært så ille som nå, tror jeg. Hun nærmest følger etter mamma for å kritisere. Er det ikke vasken som er hengt feil opp, så er det brukt feil stekepanne til å lage middag i.....

Sånne ting hører jeg sikkert 30 ganger per dag, men alt er rettet mot mamme. Ikke mot meg.

Jeg har prøvd å snakke rolig med søstera mi, men hun mener at mamma ikke kan noe som helst og at jeg skal være glad for at hun bryr seg.

Nå høres det jo ut som om mamma er dement, men hun er fullt yrkesaktiv og er en oppegående dame på noen og seksti.

Jeg har også forsøkt å ta til motmæle i plenum, men da "klikker" det for søstera mi. Hun hyler ut masse beskyldninger om at jeg ikke bryr meg, banner høyt så naboene kikker inn porten og i ett tilfelle kastet hun kaffikanna bortover plenen i fullt sinne.

Alt dette gjør meg redd. ikke for min del, men for mammas.

Jeg vet jo ikke hva som skjer når jeg ikke er her. Jeg vet heller ikke hvorfor søstera mi har dette enorme raseriet.

Noen råd?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest frustrert-utlogget
Skrevet

Snakk med din mor om det. Hva føler hun om dette?

Gjest Gjest_Jojo_*
Skrevet
Snakk med din mor om det. Hva føler hun om dette?

Mamma har alltid vært et av disse menneskene som prøver å glatte over ting som ikke er så bra. Har forsøkt å snakke med henne, og får da til svar at "det ordner seg nok med tiden", men hun innrømmer av og til at ting ikke er slik de skal være, uten at hun gjør noe med det/forsøker å gjøre noe med det.

Når jeg tenker etter har hun sagt det om søstera mi siden hun var 14. Nå er hun 26...

huff

Gjest frustrert-utlogget
Skrevet
Mamma har alltid vært et av disse menneskene som prøver å glatte over ting som ikke er så bra. Har forsøkt å snakke med henne, og får da til svar at "det ordner seg nok med tiden", men hun innrømmer av og til at ting ikke er slik de skal være, uten at hun gjør noe med det/forsøker å gjøre noe med det.

Når jeg tenker etter har hun sagt det om søstera mi siden hun var 14. Nå er hun 26...

huff

Når søstera di er 26, burde hun være voksen nok til å bry seg om sine egne ting. Og kanskje til og med flytte ut og stå på egne bein!

Har søstera di vært bortskjemt lenge?

Vanskelig når din mor ikke vil vedgå hva som skjer :/

Vet ikke helt hvordan du kan løse det, når både din mor og din søster later som om alt er som det skal være.

En dag blir det sikkert nok for din mor, og da er det ikke sikkert din søster og din mor kommer overens etter det.

Men hvis du sier ifra til din søster (mer enn du har gjort til nå), kan det jo være dere blir skjøvet lenger fra hverandre :/

Håper noen andre har noen forslag til dette. Familiefeider er ikke enkelt :(

Lykke til hvertfall :klemmer:

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

:kjefte:

Du virker like feig som mora di! Ikke rart søstera di turer fram på den måten hun gjør!!

Du må en gang for alle slå hardt i bordet og fortelle henne hva som passer seg og ikke.

Makan til unnvikende familie skal du lete lenge etter. Kanskje søstera di er den eneste normale der? Hun tør i det minste å stå for noe!

Nei, ta deg en skikkelig prat med henne. Det er noe som heter psykisk terror. Dette kan man faktisk anmelde til politiet.

:nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...