Gjest utlogget Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hei, Min samboer har en fortid med ei som han var sammen med i 10 år før han traff meg. De har et godt samarbeid om ungene og har en god tone seg imellom. Første gangen han sa hennes navn til meg (kalte meg feil navn), var i en krangel/diskusjon. Han forklarte dette med at han var så vant til at det var hennes navn i krangler. Andre gangen var da jeg skulle hjelpe ham å fikse noe. Han ba "eksen" finne noe verktøy. Tredje gangen, i går, sa han feil da han skulle si "mitt navn - tullenavn". Han sa da eksens navn. Det jeg reagerer på er at han sa dette når jeg lå i armkroken hans i senga og han koste med meg. Han sier at det er grusomt for ham å si feil, men av og til så glipper det. Jeg forstår at det kan være vanskelig når han har vært vant til å si et annet navn i 10 år når vi krangler, men når vi koser??? Han sa unnskyld med en gang i går, og beklagte det veldig. Jeg skjønte at han angret og synes det var ille. Jeg sa bare at "det er slikt som skjer" og snudde meg bort. Synes det var ekkelt å ligge i armene hans når jeg følte at han lå å tenkte på henne. Sikkert meg som overdriver, men følte meg ille til mote i går. Skyldte på at jeg var trøtt og ville sove. Lå våken lenge Noen som har noen kommentarer eller tips til om dette er vanlig? Om dette er noe jeg må forvente? Er det lett å omstille seg når man har levd 10 år med ei annen? Takk for svar.
Gjest Elfrida Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Jeg syns ikke det er så rart når de var sammen såpass lenge. Jeg er også fæl til å blande navn, men jeg mener ikke noe med det. Det er bare hjernen som roter litt.
Cuba Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 (endret) Hei! Jeg skjønner at du blir lei deg, men tror nok ikke han tenker på henne selv om han sier navnet hennes. Jeg har nesten sagt navnet til eksen til kjæresten min selv, og vi var bare sammen i to-tre år. Pappa har bedt meg hilse til "eksen" to ganger i det siste, uten at han har tenkt på han i det hele tatt. Vet ikke hvorfor det blir sånn, har vel rett og slett bare noe med vane å gjøre tenker jeg. Men skjønner at det er trist! Ville blitt lei meg om kjæresten min gjorde det samme, men ville ikke skjult det. Hadde nok gjort litt mer ut av det enn jeg følte var nødvendig, så han ville unnskyldt seg mer enn nødvendig.. hehe! Endret 5. august 2008 av Cuba
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg sier feil rett som det er. Vi var sammen i 12 år, så det er et navn jeg har vært vant til å si ofte. Det har ingen betydning, det er ikke sånn at jeg tenker på eksen når navnet hans plumper ut, det er bare en "gammel" vane... Ikke tenk mere på dette! Uansett hvilken sammenheng det blir sagt i.
Glitnir Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Tror ikke du skal bekymre deg noe over dette, det tar tid å omstille seg etter et langt forhold. Man kan blande navn på folk, og plutselig glipper det, uavhengig av situasjon. Det er i alle fall ikke noe bevis på at han fremdeles ønsker at han var sammen med henne. Men forstår jo likevel at det ikke er noen god opplevelse for deg.
Gjest Magica de Spell Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Jeg syns ikke det er så rart når de var sammen såpass lenge. Jeg er også fæl til å blande navn, men jeg mener ikke noe med det. Det er bare hjernen som roter litt. Samme her. Jeg har klat kjæresten for navnet til eksen, og han har gjort det samme. Betyr ikke at man tenker på eksen, av og til slår bare hjernen seg inn på autopilot. Jeg har til og med klart å referere til eksen som "kjæresten min". Synes det var utrolig pinlig selv, men kjæresten min bare lo av det hehe
*LilleKonvall* Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Min samboer nevnte også eksens navn i noen diskusjoner i starten, men har er heldigvis over det nå. Jeg skjønner at det er vanskelig at han sier navnet hennes når dere koser, men jeg tror ikke han tenker på henne i den situasjonen selvom han sier navnet hennes. Du må tenke det slik at det er er grunn for at han er der med deg, og vis du skulle gått rundt og sakt banan minst 7-8 ganger om dagen i 10 år hadde alle venne dine blitt kalt banan lenge, selvom du ikke akkuratt ser for deg en banan når du ser på de. Ble et merkelig eksempel men tror du skjønte greia
cypress Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg skjønner veldig godt at du syns dette er ubehagelig!! Men jeg tror faktisk ikke han tenker på sin eks når han sier navnet hennes. Jeg tror at man blir så innarbeidet i ting man sier, at det går helt på refleks etter hvert. Jeg har selv opplevd å si navnet på min eks til min nåværende kjæreste (heldigvis ikke mens vi lå og koste..), og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE tenkte på min eks da det skjedde!! Det er nok bare hjernen som spiller oss et puss tror jeg. Jeg tror dette går over av seg selv, når det er ditt navn han får "innarbeidet". Vet ikke om det hjelper deg noe særlig men... Endret 5. august 2008 av cypress
Gjest meg igjen Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Min samboer nevnte også eksens navn i noen diskusjoner i starten, men har er heldigvis over det nå. Jeg skjønner at det er vanskelig at han sier navnet hennes når dere koser, men jeg tror ikke han tenker på henne i den situasjonen selvom han sier navnet hennes. Du må tenke det slik at det er er grunn for at han er der med deg, og vis du skulle gått rundt og sakt banan minst 7-8 ganger om dagen i 10 år hadde alle venne dine blitt kalt banan lenge, selvom du ikke akkuratt ser for deg en banan når du ser på de. Ble et merkelig eksempel men tror du skjønte greia Synes det var et veldig godt eksempel Og takk til dere andre. Det hjelper å få vite at dette er vanlig
*LilleKonvall* Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Heeelt vanlig så er bare og puste ut, men vis han ikke skulle gi seg etterhvert kan du jo begynne og kalle han for karl, lars, jonas osv. og si at alle disse navnene går i surr for deg
aline Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 dette er vane som vil gå over ja, mange opplever det i forskjellige situasjoner, uten at det i det hele tatt betyr at man tenker på den man sier. Selv jobbet jeg med mottak av telefoner for avdelingen min på jobb, for mange år siden. Jeg sa da "Hei du har kommet til Firmanavn, du prater med aline" flere ganger hver dag, i ett par år. Så byttet jeg jobb... *flirer* og slet virkelig for ikke å si akkurat det når jeg tok telefonen. kan faktisk fremdeles neeesten si "firmanavn goddag" når jeg svarer telefoner, til og med når jeg tar min egen private, rett og slett pga vane. Det har absolutt ingenting med at jeg ikke er ferdig med gammeljobben, eller at jeg ønsker meg tilbake dit, tenker ikke på dem engang, det er bare noen ting hjernen er vant til, og den detter lett tilbake dit når den kobler litt ut.
Polly Ester Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 Det trenger ikke være mange år man er vant til å si en spesiell ting engang, ref. det med aline og jobben... Jeg er vikar og bytter jobber ofte. En gang hadde jeg et oppdrag på 3 mnd og ble vant til å si det firmanavnet da jeg tok telefonen. Da jeg etter det fikk en annen jobb måtte jeg skrive ned navnet på firmaet for ikke å ta feil... Så det med å si eksens navn etter så mange år ser jeg på som helt normalt. Eksen min hadde vært gift i nesten 20 år, og selv etter 5 år sammen hendte det at han sa eksen sitt navn til meg...
Gjest TS Skrevet 5. august 2008 #13 Skrevet 5. august 2008 Godt å høre at dette er helt vanlig. Blir mye mer beroliget nå Har pratet med ham om tingene, og han skjønner godt at jeg blir lei meg. Men han sier at det ikke betyr noen ting for ham (som flere av dere sa), så da gjør det ikke så mye de få gangene navnet blir feil. 3 ganger på 4 år, er jo ikke så galt egentlig Verre blir det om han sier feil mens vi har sex :/ Han sier at det aldri kommer til å skje, da jeg er den beste han har hatt sex med. Håper han aldri sier feil i DEN settinga :S Noen som har opplevd det? Hvordan reagerte dere i så fall?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Jeg kaller en kompis av meg navnet til mannen min hele tiden, og har kalt mannen min for navnet til kompisen min også. Det har ikke med at jeg tenker på kompisen min da, men bare at jeg kanskje har snakket med ham samme dag eller noe sånnt. Når jeg kaller kompisen nanvent til mannen min er det også i situasjoner hvor jeg ikke tenker på mannen min, men at det bare er det navnet jeg er så vandt til å si i 95% av gangene jeg kaller en mann med navn i løpet av dagen.
FangeLiv Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Jeg har flere ganger kalt kjæresten for pappa når jeg nettopp har snakket med pappa. Også navnet til broren min og diverse mannlige kolleger. Han stivner litt til kan man si, men er visst blitt vant til at jeg surrer fælt med navn. Da kjæresten var sammen med eksen sin sa han feil navn da de hadde sex en gang, har han fortalt. Resultatet er at han aldri tør å si noe navn i det hele tatt under akten, ikke med meg heller. Det er bare elskede og pus og sånn.
Gjest Nishiki Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 Jeg surrer veldig med navn, har kalt mannen for navnet til eksen flere ganger, samt at jeg har en tendens å kalle han noe helt annet. Det er et navn som ligner, men jeg kjenner ingen som heter det, så hvor jeg har det fra..
KnockedUp Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 Sånt skjer. Jeg har kalt mannen for alt fra bestemor til navnet på hunden vår
Gjest Bond Skrevet 5. august 2008 #18 Skrevet 5. august 2008 Jeg har flere ganger kalt kjæresten for pappa når jeg nettopp har snakket med pappa. Jeg har blitt kalt for "mamma" et par ganger (da jeg har mast over et eller annet), men heldigvis ikke i senga altså...
Possibly Skrevet 5. august 2008 #19 Skrevet 5. august 2008 Mannen min har kalt meg eksens navn et par ganger, men det er flere år siden nå, og jeg velger å se på det som en glipp. Jeg kan ikke huske å ha gjort samme tabben selv, men jeg skjønner at det kan skje, særlig hvis det går kort tid fra man bryter ut av et forhold og til man går inn i et nytt.
Blairwitch Skrevet 5. august 2008 #20 Skrevet 5. august 2008 Ehm ja, jeg har nok rota litt med navna til både den ene og den andre eksen. Har dekket på til folk som har flytta ut bare av gammel vane også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå