Gjest fadder Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Vi er faddere for en snart 11 år gammel gutt gjennom Plan, og lurer veldig på hva vi skal sende som gaver. Synes generelt det er vanskelig å kjøpe gaver til gutter over en viss alder, og lettere blir det ikke av at den absolutte vektgrensa er 150 gram... Noen forslag, folkens? Det må helst være noe som kan lekes med/brukes sammen med andre barn. Hva gir dere andre?
Gjest New Dawn Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 (endret) Jeg har en liten jente som fadderbarn og sender henne gaver til jul hvert år. Gavene har vært alt fra dukker, tegnesaker, sølvsmykke, ol .. Til en gutt på 11 tror jeg kanskje jeg hadde sendt en t-skjorte, noe å spille med - du kan jo forhøre deg i en leketøysbutikk, drikkeflaske, tegnesaker, el. Endret 5. august 2008 av New Dawn
Gjest fadder Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg har en liten jente som fadderbarn og sender henne gaver til jul hvert år. Gavene har vært alt fra dukker, tegnesaker, sølvsmykke, ol .. Til en gutt på 11 tror jeg kanskje jeg hadde sendt en t-skjorte, noe å spille med - du kan jo forhøre deg i en leketøysbutikk, drikkeflaske, tegnesaker, el. Takk for svar! Tenkte på tegnesaker, men det er litt dumt at det blir så fort oppbrukt. Det er ikke mye man kan sende når det skal veie under 150 g. Men det blir nok noe av det likevel, ja. Spill er litt vanskelig pga. bruksanvisninger og sånn, men det er vel kanskje noen som er relativt selvforklarende, av typen memory og billedlotto, f.eks.? Der kan man jo plukke ut en del av brikkene også, slik at spillet kommer under 150 g. Puslespill tenkte jeg også på. Drikkeflaske var en idè, ja. T-skjorter er ikke så aktuelt da han tilhører en urbefolkning som daglig går kledd i sine tradisjonelle drakter. Jeg vil ikke være den som får ham til å droppe det til fordel for en Batman-genser, liksom. Flere tips, folkens? Det kommer mange bursdager og juler, og gutter blir ikke lettere å kjøpe til med åra.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Har et fadderbarn selv, og sliter også litt med å finne passende gaver, det blir mye tegnebøker og klistremerker, men men. De er kanskje ikke så kravstore som vi var/er Forslag: -Fotballkort -Vannpistol -Fotball (av plast, veier litt mindre) -Små plakater av fotballspillere (eller Batman, hva som helst) Det var det jeg kom på i farta
Gjest fadder Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Har et fadderbarn selv, og sliter også litt med å finne passende gaver, det blir mye tegnebøker og klistremerker, men men. De er kanskje ikke så kravstore som vi var/er Forslag: -Fotballkort -Vannpistol -Fotball (av plast, veier litt mindre) -Små plakater av fotballspillere (eller Batman, hva som helst) Det var det jeg kom på i farta Takk for svar! Jeg skulle gjerne sendt noe mer spennende, men er redd det kommer til å bli mye sånn småplukk-gaver, ja. Noen klistremerker, noen ballonger, en penn og en liten skrivebok, liksom. Skulle ønske jeg fant på noe litt mer varig. Fotball har jeg allerede sendt og vannpistol blir litt feil på akkurat det stedet han kommer fra (kombinasjon av vannmangel og jevnlige væpnede overfall...). Fotballkort har jeg også tenkt på, for fotball er stort i dette landet, men han bor såpass langt utenfor "folkeskikken" at elektrisitet/TV/radio ikke er et tema, og jeg tviler på at de får aviser eller ukeblader jevnlig heller. Så vet ikke helt om han har noe forhold til bestemte lag/spillere, eller om fotball bare er noe man spiller med en ball (eller noe annet rundt) etter innfallsmetoden...? Hva tror du? Det er vanskelig, dette...
Mini_me Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 hva med en fotball? Trodde at gavene ikke skulle være så dyre, slik at det ble forskjell på ungenes gaver. Stemmer det? - tror også fargestifter og fine ark slår an for alle unger..
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 hva med en drage? http://www.sprell.no/index.asp?side=produk...;soktekst=drage
Yummy_Mummy Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 (endret) Plan har jo sin egen gavebutikk, planshop.no, har du sett der? Mange gode ideer. (Fotball veier mye, men den er likevel lov). Noen av ideene der: munnspill, blokkfløyte, lommelykt, kalkulator, penal. Ludo er forresten brukt i de fleste land (dog med andre spilleregler), så det går kanskje an? Ellers kan du jo oversette spillereglene og sende med. Endret 7. august 2008 av Yummy_Mummy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå