Melonas Skrevet 6. august 2008 #41 Del Skrevet 6. august 2008 ..... Hehe, den som klarer å gjette hvor dialekten kommer fra imponerer meg Jeg tror dialekten er fra Rauland!!! Der vet jeg de sier "dynni" ihvertfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 6. august 2008 #42 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har oppdaget en ting til jeg ikke sier (det er mye en oppdager på Velvære, klær og kosmetikk-forumet): brunkrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 6. august 2008 #43 Del Skrevet 6. august 2008 week-end brød (om pupper) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 6. august 2008 #44 Del Skrevet 6. august 2008 Enig m med en god del som er nevnt allerede....*bra tråd* Her er ord og uttrykk jeg aldri noensinne bruker: "Fresh" ev. "freshe" (flertall) "Å ta en kaffe" (jeg drikker kaffe sammen med noen; jeg er ikke ute etter å TA den...) :D "Folkefest" "Nettverksbygging" "å lunche" (hva blir det neste- å dinere??) "å henge" (med noen)¨ "city- shorts" "å føle på" eventuelt "å kjenne på" "smooth" (om musikk etc) ...sikkert mye mer også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 6. august 2008 #45 Del Skrevet 6. august 2008 * Formiddagsmat * Oval helg * Adekvat * Fortreffelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 6. august 2008 #46 Del Skrevet 6. august 2008 Brillefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regndråpe Skrevet 6. august 2008 #47 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg tror dialekten er fra Rauland!!! Der vet jeg de sier "dynni" ihvertfall.... Riktig fylke! Andre ord jeg ikke bruker så ofte: *Matinè *Kuk (Måtte bare nevnes. Jeg synes det ordet er vanvittig stygt!) *Ulebil (Utrykningsbil) *Lærinne *Mormor/far og farmor/far *Ufyselig *Krepere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 7. august 2008 #48 Del Skrevet 7. august 2008 Trykkleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 7. august 2008 #49 Del Skrevet 7. august 2008 Regndråpe satte meg på en ide om flere ord jeg ikke bruker * Sykepleier (sier sykesøster) * Lærer (om kvinnelige lærere- sier lærerinne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bloom Skrevet 7. august 2008 #50 Del Skrevet 7. august 2008 *Brunkrem *Øyesverte (Mascara...) *Vidunderlig *Diabolsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 7. august 2008 #51 Del Skrevet 7. august 2008 Chic. Men det er så morsomt at jeg kanskje skulle begynne å bruke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 8. august 2008 #52 Del Skrevet 8. august 2008 Karrierekvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 8. august 2008 #53 Del Skrevet 8. august 2008 Og karrieremann for den saks skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. august 2008 #54 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg sier ikke: Fyre (om å drikke). Olabukse eller denimbukse (men kunne skrevet det). Aften (med mindre jeg sier Aftenposten). Taxi Pike Fresh Ett fett (syns det høres ekkelt ut). Et kompliment Mitt lodd i livet Tante rød. Jeg sier heller ikke "dedikere et verk til ... I tillegg til en hel del andre ord jeg har sett her inne. Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 8. august 2008 #55 Del Skrevet 8. august 2008 - Penis - vagina - Rumpetaske - At noe er helt "konge" eller "kanon" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 8. august 2008 #56 Del Skrevet 8. august 2008 Regndråpe satte meg på en ide om flere ord jeg ikke bruker * Sykepleier (sier sykesøster) * Lærer (om kvinnelige lærere- sier lærerinne) La meg gjette - du sier ikke førskolelærer heller, men barnehagetante? Flere: pike jumper lyserød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelhoff Skrevet 8. august 2008 #57 Del Skrevet 8. august 2008 En hel masse ord jeg garantert ikke bruker, men disse har jeg kanskje sluttet å bruke på et eller annet tidspunkt: - Kuse (skrekk og gru, for et vanvittig ekkelt ord) Men - hadde faktisk en liten aksjon der jeg forsøkte å flette inn ordet "fitte" sånt helt naturlig etter å ha lest at det var/er et vanlig norrønt ord på, ja dere vet hva, og egentlig betyr våtmark. Det gikk ikke så bra - Kvalitetstid (et enda eklere ord) - Sier aldri "å gå mellom byen" (det sier de fleste her jeg bor) - Etnisk nordmann (hvordan definere det?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
topsy Skrevet 8. august 2008 #58 Del Skrevet 8. august 2008 De to første ordene ville jeg sagt ekorn og potet, slik som en annen svarte her. Mjåkk antar jeg er melk (mjølk), fui er vel baken, rumpa. Dynni tror jeg er dyna, ivi er over (tror jeg). Jeg tror du er fra Vestnes :klø: , eller et annet sted på Nord-Møre. jeg bare MÅ korrigere.... Vestnes ligger ikke på Nordmøre, men i Romsdalen ;-) det er så mange ord og vanskelig å huske mye, men mange av de allerede nevnte ovenfor. kommer på ett par: -Konversere -Befinne seg -knulle (for vulgært ord for meg for noe som er fint) - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. august 2008 #59 Del Skrevet 8. august 2008 jeg bare MÅ korrigere.... Vestnes ligger ikke på Nordmøre, men i Romsdalen ;- Jeg var ikke helt sikker da jeg skrev innlegget, og må nok bare erkjenne at mine geografikunnskaper er noe mangelfulle. Blant annet trodde jeg at en bekjent var trønder. Han lot som om han ble fornærmet. for han var fra Tingvoll. Arrester meg hvis jeg sier feil igjen, men det er vel i Romsdal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
topsy Skrevet 9. august 2008 #60 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg var ikke helt sikker da jeg skrev innlegget, og må nok bare erkjenne at mine geografikunnskaper er noe mangelfulle. Blant annet trodde jeg at en bekjent var trønder. Han lot som om han ble fornærmet. for han var fra Tingvoll. Arrester meg hvis jeg sier feil igjen, men det er vel i Romsdal? må nok arrestere deg igjen ja for Tingvoll ligger på Nordmøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå