Gjest *Mim* Skrevet 4. august 2008 #1 Del Skrevet 4. august 2008 Har du eksempler på ord du ikke bruker? For min del: sukkertøy, vemmelig, synergieffekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 4. august 2008 #2 Del Skrevet 4. august 2008 Har du eksempler på ord du ikke bruker? For min del: sukkertøy, vemmelig, synergieffekt Hva i alle dager er synergieffekt? Det er veldig mange ord som jeg ikke bruker, for det faller meg ikke naturlig. Men de satt dypt inne akkurat nå. Men jeg kan komme med to ord som jeg har veldig lyst til å bruke, men som jeg ikke bruker likevel: Gresselig og fabelaktig! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 4. august 2008 #3 Del Skrevet 4. august 2008 Spasere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 4. august 2008 #4 Del Skrevet 4. august 2008 oj det er mange men dem jeg kommer på i farten er kult herlighet snadder heavy preikes og crazy (med mindre jeg snakker engelsk og det byr seg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melonas Skrevet 4. august 2008 #5 Del Skrevet 4. august 2008 Dette kommer til å bli en bra tråd!! Jeg måtte virkelig sette meg ned og tenke hardt. Ord jeg kom på i farten er : pike , jumper, farvel, benklær, futteral, portemone.. Typisk ord som mine besteforeldre brukte! Jeg bruker heller ikke spesielt grove banneord, eller ord som fit.. og k.k! ( ord for kjønnsorganer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaya83 Skrevet 5. august 2008 #6 Del Skrevet 5. august 2008 Vagina, penis og kjempemessig kommer høyt på min liste.. Og weekend om helg.. Og slang generelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #7 Del Skrevet 5. august 2008 bedagelig fiffig nesevis sågar lømmel saktens dog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. august 2008 #8 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg bruker ingen banneord (noe som inkluderer ord som spiller på religion og kjønnsorganer). Jeg sier heller aldri eller ytterst sjelden: *jeans *boots *makeup *weekend *radig *sinnssyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magica de Spell Skrevet 5. august 2008 #9 Del Skrevet 5. august 2008 bedagelig fiffig nesevis sågar lømmel saktens dog Hehehe, tror jeg er litt gammeldags, det der er ord jeg bruker, om enn mest skriftlig Ord jeg ikke bruker er typiske slangord. Tillegg bruker jeg aldri ord som weekend, elskede (høres bare rart ut på min dialekt) og jumper. Pluss en hel del andre ord som jeg ikke kommer på nå - ikke så rart siden jeg aldri bruker dem.... Siden jeg er trønder som kainnj det heinnj at æ bainnje en gang i blant Kommer garantert til å lytte etter ord andre bruker som jeg aldri bruker selv nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 5. august 2008 #10 Del Skrevet 5. august 2008 Drops Stillongs Pussegummi Farmor Farfar Mormor Morfar Undertrøye Formiddagsmat Aftens Telefonkiosk Rifle Banditt Lærjakke Springe Slåball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. august 2008 #11 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg glemte "tante rød". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 5. august 2008 #12 Del Skrevet 5. august 2008 Herlig tråd! Disse kommer jeg på: pullover jumper jeans week-end proaktiv innovativ dog (hvorfor er det så mange her inne som skriver det ordet i tide og utide?) e-mail mor far ikkesant (jeg vet; det er ikke et ord, men blir brukt som et) snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. august 2008 #13 Del Skrevet 5. august 2008 dog (hvorfor er det så mange her inne som skriver det ordet i tide og utide?) Det har jeg også tenkt over! Det ser ut til at en del oppfatter det (feilaktig) som synonymt med det engelske "though", og at det er på vei inn i språket igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 5. august 2008 #14 Del Skrevet 5. august 2008 Det finnes en facebook-gruppe om dette. Kjempemorsomt Utrydningstruede ord og uttrykk er navnet på gruppen. Anbefaler å gå inn å se på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 5. august 2008 #15 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Morsom tråd Dette er ord jeg kommer på i farta: *jumper *menstruasjon *boots *strømper *sommerhus Endret 5. august 2008 av Amanlis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. august 2008 #16 Del Skrevet 5. august 2008 Kidsa, og andre engelske ord som ungdom av uante grunner bruker overalt i dag, selv om jeg av og til drar inn andre engelske ord og uttrykk... jumper småsko .. Det må være mange fler, jeg kommer bare ikke på noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 5. august 2008 #17 Del Skrevet 5. august 2008 Uff ja! At jeg kunne glemme kidsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 5. august 2008 #18 Del Skrevet 5. august 2008 hm... får se hva jeg kommer på i farta: * Bikkje (om hund) * Dyne (kaller det teppe) * Tær (om "fingrene" på bena ...- på min dialekt kaller vi dem for tåg... ) * Samleie (faller meg totalt unaturlig, bruker grovere ord :rødme: ) * Pikk (synes det er ett grusomt ord!) * Kjedet enebolig (ord oppfunnet av dustete eiendomsmeglere i Oslo for å få REKKEHUS til å høres mer fasjonabelt ut....) * Praktikant-del (nok en gang ett ord laget av samme årsak som ovenfor... Jeg kaller det HYBEL/ utleie-enhet....) * Herskapelig villa (enda ett eksempel.. jeg kaller det hus...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken13 Skrevet 5. august 2008 #19 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg bruker ordene kids, kidsa og kid daglig. Og wallah og avor og sjof. Kidsa på jobb har smitta meg Ord jeg aldri bruker: - slurk (som i "kan jeg få en slurk av brusen din?" Synes det høres ut som den lyden det siste badevannet lager på vei ned i sluket *grøss*) - jeans - neger - å elske (om puling) - lumpent eh... morsomt, men vanskelig det her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 5. august 2008 #20 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) bedagelig fiffig nesevis sågar lømmel saktens dog Lømmel, ja! "Onkli'" morsomt ord. Tror jeg har lyst å begynne å bruke det heretter Ellers ser jeg ordet "vemmelig" nevnt lenger opp. Også et veldig ubrukt ord. Det ordet ble mer bevisstgjort i mitt vokabular for noen år tilbake da jeg og noen kamerater hadde leid en samurai-film, og en samurai beskrev en annen som "en vemmelig samurai" (fordi han drev og skrøt av familien sin). Den ene kompisen kommenterte da at det var et ord man ikke hørte så ofte. Dette stemmer jo, og derfor har jeg siden dengang vært litt ekstra glad i det ordet Endret 5. august 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå