Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hei! Jeg er student, og en periode hadde jeg mange regninger på samme tid som jeg sa opp jobben min, så et par regninger havnet til inkasso. Jeg betalte inkassoregningen. Har jeg betalingsanmerkninger nå? Hvordan kan jeg sjekke opp i dette? Ringe en bank? Og i såfall, får jeg ikke lån til hus og slikt hvis jeg har betalingsanmerkninger?
Chowie Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Heisann! Her finner du nyttige svar: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/..._daarlig_betale
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Når du gjør opp for deg, så slettes betalingsanmerkningene.
eriksen Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Vanlige inkassosaker medfører ingen betalingsanmerkning. Det får man først tidligst etter rundt 30 dager etter at inkassobyrået klager saken til forliksrådet, og man blir alltid tilsendt et varsel før betalingsanmerkning blir registrert, og man får brev når denne er registrert også. Når du har gjort opp saken til inkassobyrået, slettes saken helt. Men de du er/var kunde hos vil kanskje se på deg som "dårlig" betaler, men kan vel i utgangspunktet ikke deg å være kunde der...
Gjest Forbruker Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Når du har gjort opp saken til inkassobyrået, slettes saken helt. Men de du er/var kunde hos vil kanskje se på deg som "dårlig" betaler, men kan vel i utgangspunktet ikke deg å være kunde der... Hvorfor kan de ikke nekte deg å være kunde? Når du misligholder kundeforholdet ved å være sen med betalingen kan og vil alle i det private næringsliv vurdere hele kundeforholdet. Noen ganger er det blankt "njet", andre ganger kreves forhåndsbetaling. Ingen er forpliktet til å ha en kunde som tidligere ikke betalte i tide som kunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå