Søtpotita Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Eg skal byrje å lage mitt eige brød i haust Er det nokon som kan tenkje seg å dele favoritt-brødoppskrifta si med meg? Eg har høyrt at ein kan ha masse godt i brød som til dømes oliven! Skjer ein då opp oliven i bitar og har i? :klø: Som de forstår så er eg ganske naut innanfor matlaging
Scapa Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Du kan få min Grovbrød: Holder til 2 brød i mine brødformer. 500 g grov sammalt hvetemel 500 g grov sammalt rug 100 g hvit sammalt hvetemel 1/2 pose tørrgjær olje 1 ts salt 9 dl lunkent vann (litt varmere enn fingervarmt) Solsikkekjerner,gresskarkjerner etc etc (Egentlig er det vel bare fantasien som setter grenser her...) Hvis du har oliven i,er det greit å skjære dem i to synes jeg. Bland det tørre,ha i det våte. Elt godt. Deigen kan bli ganske løs,men det gjør ingen ting. Hev i 1 time. Spa brødet over i brødformer,etterhev 1,5 time. Stek deretter brødet på 175 grader c i 1,5 time. Kan gjerne fryses! Har hatt krydder og fetaost,soltørkede tomater i denne oppskrifta,men da har jeg laget rundstykker av det. Har ikke helt fått til oliven,hvitløk og feta i så grove brød,men når jeg lager focaccia smeller jeg til med alt på en gang
Søtpotita Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2008 Tuuuusen takk, Scapa! Det såg kjempegodt ut!! No skal eg friste alle ved kantinebordet Takk takk for veldig flott beskriving og nam-nam-oppskrift!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå