Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Jeg sitter her med noe jeg føler har blitt et problem for meg. Jeg har lenge vært dårlig til å spise-eller rettere sagt til å gjøre i stand mat til meg selv. Er jeg ute, eller andre lager maten har jeg ingen problemer med å få i meg mat. Jeg står opp om morgenen sulten, ingen ting frister og jeg tar enten ingenting eller godteri. I dag har jeg spist: lakrisbåter, potetgull, kvikk lunch, iskrem... og nå tilsist når jeg bestemte meg for at nå MÅTTE jeg ha mat nudler.. I går ble middagen en poste popcorn.. Merker selv at jeg blir slapp og sliten, men alikevel tar jeg meg ikke bryderiet emd å lage ordentlig mat... hva i all verden er det jeg holer på med? Har mat i fryser og i kjøleskap men klarer ikke å bli kvitt den vonde sirkelen med drittmat! Noen ganger spiser jeg absoulutt ikke mat i det hele tatt! Jeg er drittlei av å være dum..men klarer alikevel ikke å gjøre som jeg bestemmer meg for...
Gjest Reka Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Det du holder på med er ett skikkelig dårlig kosthold! Hva med å la være å kjøpe de usunne tingene, la være å godteri, potetgull, is, nudler, popcorn osv. Da kan du ikke spise det og når du blir sulten må du spise det du har. Skjønner det er vanskelig å gjøre ting når man bestemmer seg for det, men om du ikke har de usunne tingene i huset kan du heller ikke spise dem og da kan det bli litt lettere. Eventuelt kan du jo også spørre en kostholdsekspert om hjelp? Lykke til
pittie Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Har du prøvd å lage ferdige retter å sette i kjøleskapet? så slipper du peset med å lage maten der og da. Lag mat du liker og gjør ditt beste for å droppe snopet. Det å kommer i gang med å spise normalt etter å ha levd slik er vansklig, har en venninne som måtte gjøre det samme pga hun fikk mye problemer med helsa. Man må bare tvinge seg ut i det. Og som Reka sier, ikke kjøp fristelsene! kast de ut og handle inn ordentlig mat og tilbered fortest mulig.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg har samme problem. Har erstattet feks. sjokoladen med sjokolademelk uten sukker eller proteinshake med sjokoladesmak, og vaniljekesam med is osv. Det hjelper i hvertfall litt på. Klarer ikke å gi slipp på den "søte" smaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå