Gå til innhold

Bli sammen med en som har vært tiltalt for voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du stillt deg til dette ?

I rettsaken var de jo ord mot ord som det ofte er i slike saker, og vedkommede ble frikjent, ville du datet ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i livet! Det er så vanskelig å få voldtektsmenn dømt at det er stor sjanse for at han er skyldig selv om han ble frikjent.

Det er ren dumhet å kaste bort tid på slike menn.

Gjest StockDama
Skrevet

Ville nok ikke tatt sjangsen...så pysete er jeg =)

And i admit it!

Skrevet

Nei, jeg ville ikke datet en som hadde vært tiltalt for voldtekt.

Gjest antigartner
Skrevet

Bare det å vite at han har vært tiltalt for dette, medfører at jeg ikke ville vært interessert i ham.

Beklager, jeg vet det er fordomsfullt.

Gjest missLady
Skrevet

Spørs veldig! spørs på hva han hadde fortalt om saken, hva som skjedde osv. Hadde han vært veldig ærlig om det, fortalt alt sammen, og virkelig hadde virket som han ikke var skylding, da hadde jeg nok vurdert det!

Men som sagt, veldig vanskelig å svare ja/nei på

Skrevet

Kjenner litt på dilemmaet skjønner dere, han er super på alle mulige måter,snill å god, vi har ennå ikke tatt skrittet ut å hatt sex,han stopper når jeg ber han om å stoppe og vi har vært alene mange ganger,han har mange kvinnelige venner(mannlige og for den saks skyld)...må tenke litt på denne tror jeg...

Gjest Betty89
Skrevet

Altså du bør hørre på han.... det kan være at den jenta som gikk imot ham overdriver. Du vet koss jenter kan være... Først er de med på sexen og så etter 5 min, nå vill jeg ikke mer... altså då er allerede mannen veldig horny...å kanskje han presset henne litt... og så har hun overdrevet... ikke vet jeg!

Gjest antigartner
Skrevet
Altså du bør hørre på han.... det kan være at den jenta som gikk imot ham overdriver. Du vet koss jenter kan være... Først er de med på sexen og så etter 5 min, nå vill jeg ikke mer... altså då er allerede mannen veldig horny...å kanskje han presset henne litt... og så har hun overdrevet... ikke vet jeg!

Uffda

:sjokkert:

Skrevet

Hva er problemet egentlig; er det frykten for å bli voldtatt selv eller avskyen over det han "kanskje" har gjort?

Gjest Gjest_***_*
Skrevet

Hvis hun sier hun ikke vil mer, er press fra mannens side alltid utilbørlig. Kvinnen må kunne si "stopp" når som helst underveis og bli respektert og tatt hensyn til uten forsøk på å få henne til å skifte mening. Det du beskriver her, er voldtekt - intet mindre. Det kan under ingen omstendighet forsvares, og det er straffbart (selv om risikoen for å bli dømt dessverre er liten).

Skrevet
Hvordan ville du stillt deg til dette ?

I rettsaken var de jo ord mot ord som det ofte er i slike saker, og vedkommede ble frikjent, ville du datet ham?

Nei, jeg har anmeldt en voldtekt, og selvfølgelig blir 90& av alle voldtekter henlagt, så ja sjansen for at han har gjort dette er stor.

Hvordan fikk du vite dette? Fortalte han det selv? Du må jo høre historien bak, men du skal vite en ting. Det skal utrolig mye til for å tørre anmelde en voldtekt, ikke mange gjør det for moroskyld. Jeg måtte nesten ha voldsalarm.

Men det fins jo sikkert mange menn som er tiltalt for sånt, men damene deres finner aldri ut av det.

Hvor mange her har sett rullebladet til den de er sammen med?

Gjest Gjest_***_*
Skrevet
Hva er problemet egentlig; er det frykten for å bli voldtatt selv eller avskyen over det han "kanskje" har gjort?

Frykten og risikoen for selv å bli voldtatt og avskyen for det han sannsynligvis har gjort, vil heldigvis skremme de fleste kvinner for å innlede forhold til menn som har vært tiltalt for overgrep. Da bevis er så vanskelig i slike saker, vil de fleste skyldige gå fri. Hvor mange av de frikjente som i virkeligheten er skyldige, kjenner jeg ingen tall på, men alt under 95% vil være en overraskelse. Det er derfor bra at de fleste kvinner styrer unna.

Det kan diskuteres om ikke overgrepstiltalte uansett burde dømmes til aldri å ha seksuelle forhold til kvinner (eller menn), uavhengig om de blir kjent skyldige i overgrepstiltalen eller ei.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg kunne nok datet han. Men ville vært mer skeptisk enn ellers. Syntes fryktelig synd på han hvis han er helt uskyldig, tenk hvilken påkjenning det må ha vært for han, og hvis han skal ha problemer med å få seg dame etterpå også. Jeg ville gitt han en sjanse. :) kommer selvsagt også litt an på omstendighetene rundt det. Hvor lenge det er siden osv osv.

Gjest Gjest_***_*
Skrevet
Jeg kunne nok datet han. Men ville vært mer skeptisk enn ellers. Syntes fryktelig synd på han hvis han er helt uskyldig, tenk hvilken påkjenning det må ha vært for han, og hvis han skal ha problemer med å få seg dame etterpå også. Jeg ville gitt han en sjanse. :) kommer selvsagt også litt an på omstendighetene rundt det. Hvor lenge det er siden osv osv.

Å leke med livet på den måten er ytterst farlig. Risikoen for at du vil bli misbrukt, er overveldende. Det er ingen menneskerett å ha en kjæreste, og menn som stiller seg i en slik situasjon at de blir anmeldt for seksuelle overgrep, bør ha forspilt sine muligheter i så måte.

Du burde velge en risikosport som gir større endorfinuttelling.

Skrevet

Jeg kunne vurdert det ja! Litt skeptisk ville jeg vært, og det kommer veldig an på hvem han er, hva jeg har hørt om saken osv.

Du vet koss jenter kan være... Først er de med på sexen og så etter 5 min, nå vill jeg ikke mer... altså då er allerede mannen veldig horny...å kanskje han presset henne litt... og så har hun overdrevet...

Presser mannen da, gjør han en feil.

Men det som jeg altfor mange ganger har hørt skjer, er at jenter er helt med på sex, og så angrer de av en eller annen grunn etterpå. Og beskylder mannen for voldtekt, så ingen skal tro at hun hadde frivillig sex med han hun i ettertid angrer på å hatt sex med.

Gjest Gjest_***_*
Skrevet
Hvor mange her har sett rullebladet til den de er sammen med?

Når det gjelder seksuelt overførbare sykdommer, har en plikt til å informere alle partnere om en skulle ha slik sykdom.

Det synes like viktig (minst) at partnere får kjennskap til evt overgrepstiltaler partneren har hatt mot seg. Det skulle være opplysningsplikt om dette til alle partnere - tilfeldige så vel som faste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...