Gå til innhold

farge på gardiner og sofa

Anbefalte innlegg

Gjest Gardiner og sofa
Skrevet

Er det dumt å ha samme farge på gardiner som på sofa i en liten stue? (fargen er forøvrig beige) Kan det bli "for mye av det gode"? Hva synes dere?

Skrevet

Jeg syns det er litt feil, mye finere å bruke samme farge på putene og gardinene istedet siden dette er tilbehør. Men å bruke gardiner med samme farge som sofaen pluss litt andre farger er jo greit :)

Skrevet

ok. Takk for din mening, greit å høre hva andre syns :)

Skrevet

Jeg syns det kan bli for mye av det gode. Men om det er snakk om helt lyse farger, syns jeg det kan gå. Men jeg er ikke så veldig glad i åpenbar matching. Noe som gjør at jeg heller ikke ville hatt puter i samme farge som gardinene, hvis det er snakk om en tydelig farge.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ville også valgt en liten kontrast. Det holder om gardinene er i krem eller grått, eller en annen naturfarge, dersom du ønsker et rolig inntrykk.

Gjest Tanita
Skrevet

Hvis sofaen er lysebrun, kan det f eks være fint med mørkebrune gardiner og mørkebrune pynteputer i sofaen. Syns jeg da. Eller annen farve.

Skrevet (endret)

Tja, det spørs om det er helt samme, eller med bittelitt variasjon.

Hvis det er forskjellige stofftyper med forskjellige tekstur, kan det godt funke. Da er det lite sannsynlig at fargen er akkurat lik også. Jeg synes begge kan godt være beige, det finnes jo både mørkere og lysere nyanser.

I tillegg kan to ganske like farger virke helt forskjellige i rommet, avhengig av hvordan lyset er og hvilke type stoff der er.

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...