LilleCanCan Skrevet 8. august 2008 #21 Skrevet 8. august 2008 Hva er oppgaven hennes? Ta imot dritt fra sure kunder? Jeg kan være enig i at hvis man er i et serviceyrke så burde man gjøre sitt beste for å være hyggelig og grei, men det er bare normal folkeskikk at kunden oppfører seg. Jeg jobber selv i serviceyrke og møter nok av sinte kunder, selv om jeg av å til kan bli litt stiv i smilet og man kan merke et hint av sarkasme så biter jeg som oftest tennene sammen og gleder meg til de går. Likevell, selv om man jobber i serviceyrke så SKAL man ikke tåle uhøfflige kunder. de kan heller lære å oppføre seg. Heldigvis så er de fleste jeg støter på hyggelige av seg Vet ikke om oppgaven til ts direkte går ut på å ta i mot dritt, men hun burde fått en beskjed av en eller annen om at man opplever mange sure kunder i hennes jobb, og at dette er noe man ofte støter borti. Selv vet jeg, at i enkelte situasjoner vil jeg støte på monstre. Sånn er det bare. Kan ikke la det gå inn på meg. Men jeg kan så klart gå fra stedet, eller legge på telefonen hvis det blir for ille. Det kan alle i serviceyrket. Vi har også våre grenser så klart. Allikevel er det jo "bare" å slutte hvis man føler det går på helsa løs. Da har man ikke noe der å gjøre. Verken for en selv, eller for bedriftens skyld.
Fakse Skrevet 8. august 2008 #22 Skrevet 8. august 2008 Jeg er alltid høflig både mot ansatte i butikker og når jeg ringer kundeservice. Og jeg synes som regel jeg opplever det samme tilbake også. Noen ganger er ekspeditøren i gang med en annen kunde før jeg har rukket å pakke sammen varene mine, og da føler jeg at jeg avbryter om jeg sier "hade", så da lar jeg heller være å gjøre det. Men om jeg er missfornøyd med noe ved bedriften så gir jeg beskjed, selv om det ikke er den enkelte ansatte sin feil. Jeg regner med at de er såpass oppegående at de klarer å bringe det videre dit det hører hjemme, og er de ikke det så får de bare bli sure om de føler at det er "urettferdig" at jeg sier i fra om noe de ikke kan noe for.
Gjest missLady Skrevet 8. august 2008 #23 Skrevet 8. august 2008 Jobber også i servicebransjen! Folk kjefter for ting jeg ikke har noe med! Men det er jobben min å smile og hjelpe, så det er det jeg gjør, uansett hvor mye de kjefter! La kjefting gå inn det ene øret og ut det andre. Og la de koslige og takknemmelige tilbakemeldingene forbli i hukommelsen! Er vel ikke stort annet å gjøre... Folk kommer alltid til å kjefte!
Azalea Skrevet 8. august 2008 #24 Skrevet 8. august 2008 Vet ikke om du er i et serviceyrket ts, men hvis du er; da er jo det oppgaven din? Overfladisk rett og slett. jeg opplever å få kjeft nesten hver gang på jobb jeg og, men pytt pytt... gjør meg bare mer takknemlig når noen takker meg for jobben. Det må jeg overse å la det prelle av meg. man kan ikke la slikt gå inn på en... Det er jo ikke så rart at TS blir sliten av jobben sin når 74/80 kunder er bare sure og kjefter på henne? Ikke no gøy å vokne opp å vite at når du kommer på jobb i dag blir det bare kjeft å få.. TS, det kan faktisk fungere å si fra til de som ringer at det går an å si hei og hadet hvertfall. Ei som jobber sammen med kjæresten min(som også jobber i serviceyrket) sier faktisk fra til kundene om de blir for sinte. Sier at om de skal være sånn så legger hun på, da vil hun ikke hjelpe de.. Og det beste er at de faktisk forstår og beklager seg! Det er jo tross alt jobben hennes, så det å si "hei, takk, hadet" burde ikke være problem. Det er bare å si fra, selvsagt på en helt rolig måte.. Så de ikke blir enda mer sinte. Lykke til:)
K.A. Skrevet 8. august 2008 #25 Skrevet 8. august 2008 Jobber også i servicebransjen! Folk kjefter for ting jeg ikke har noe med! Men det er jobben min å smile og hjelpe, så det er det jeg gjør, uansett hvor mye de kjefter! La kjefting gå inn det ene øret og ut det andre. Og la de koslige og takknemmelige tilbakemeldingene forbli i hukommelsen! Er vel ikke stort annet å gjøre... Folk kommer alltid til å kjefte! Heldigvis jobber jeg pr. telefon, og kan ta meg en avkjølingspause om kundene blir for vanskelige. Dessuten kan jeg få utløp for en del ved å si "idiot!" etter at jeg har lagt på Det at jeg jobber pr. telefon gjør også at jentene ofte blir mer vågale med å komme med flørtende kommentarer, noe jeg synes bare er gøy. Det gir meg et smil når ei jente kaller meg "søten", "kjekke mann" eller lignende. En gang hørte jeg jenta jeg hadde snakket med si til noen venninner i bakgrunnen, rett før hun la på, "Gud, han der hørtes skikkelig kjekk ut!" Setter jeg jo pris på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå