Gå til innhold

Jobb mens man studerer

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Gjest Starya

Jeg er litt nysgjerrig på hva slags jobber folk har, eller har hatt ved siden av studiene.

Nå, fortell i vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student (IT) og jobber på Cafè. Har jobbet der siste året mens jeghar tatt 3-klasse på høyskole.

Er ferdig utdannet nå til sommeren, og har tenkt å fortsette med Cafè-jobben inntil videre. Er jo fryktelig usikkert om jeg får en jobb som er relevant for utdannelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, og frilanser som journalist ved siden av. Og det er jo greit, siden jeg er utdannet journalist og nå "fordyper meg" i økonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer nå på (foreløpig) siste året, og har samtidig jobbet over tre år på en privat klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i butikkting mens jeg studerer.

ganske supert, har en fast dag i uka, så bestemmer jeg selv hvor mye mer jeg vil jobbe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Når jeg studerte jobbet jeg i kantine, på cafe og på klesbutikk. (ikke samtidig) Trivdes best med å jobbe i klesbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått barnehageplass, så jeg er hjemmeværende husmor og bare litt student.

Fatter ikke hva jeg skal gjøre til høsten - har nesten ingen fag igjen jeg kan ta hjemmefra på dette trinnet...

På en annen side - det blir veldig mye mer tid til internett. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg jobbet deltid som journalist ved siden av journaliststudier.

Til dere som fortsatt studerer: Det er veldig lurt å prøve å få en jobb som ihvertfall er litt relevant i forhold til studiene. Nå er arbeidsmarkedet vanskelig, og alt man kan vise til når man skal søke jobb, er en kjempefordel.

Jeg opplever i hvertfall at en del venner som har vært nærmest heltidsstudenter og kanskje bare har hatt små sommerjobber, har store problemer med å få jobb for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sykehjem ved siden av studiene. Også jeg tror det kan være greit å ta en jobb som er relevant til det man utdanner seg til....

Ganske ok å få vakter på sykehjemmet da helsenorge suger, og det alltid er manko med bemanning. Jobber så ofte jeg kan, og får så og si alltid de vaktene jeg skriver meg opp på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på et sykehus ved siden av skolen. Det er en medisinsk avdeling, som har mange ulike pasienter. Kjempenyttig når man utdanner seg til å bli sykepleier.

Tidligere har jeg jobbet i diverse ferskvareavdelinger og dyrebutikk. Savner dyrebutikken litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba i matbutikk ved siden av studiene. Gjett om DET motiverte til å fullføre utdanninga :wink: Da jeg nærmet meg slutten av studiene fikk jeg en deltidsjobb som var mer relevant i forhold til studiene. Jobbet da som red.ass. i en avis i Akersgata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jobber i barnehage ved siden av studiene. tar fulltidsstudie på deltid. forstå det den som kan :roll:

HAr jobbet på skolen bibliotek i tillegg og det var det gørreste. frumsomte jobben jeg ever har hatt..

Men hun andre jeg jobbet med likte det veldig godt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er akkurat ferdig med psykologi gr.fag og jobber deltid i en bolig for voksne psykisk utviklingshemmede. Liker det godt :) Dessuten er ikke studielånet nok til å leve av syns jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ringevikar for Bergens barnehagene ved siden av studiene, men det er ikke så ofte jeg blir oppringt. Min mann vil at jeg skal jobbe mer, men jeg har ikke overskudd til det. Må forresten legge til at da han studerte var det ikke snakk om å jobbe ved siden av, han hadde ikke tid til det, studerte jo. Vi har en like krevende høyskoleutdanning begge to, eller jeg holder på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...