Gå til innhold

Smith's Rosebud Salve

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Noen her som bruker Smith's Rosebud Salve? Hva bruker dere den til?

Jeg har også lest at vaselin og vaselinlignende produkter tetter porene og gir uren hud. Vet noen om det stemmer? Og hvorfor? Er det fordi de ikke trekker inn i huden?

Håper på svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den på leppene, bittelitt på øyebryna for at de skal holde formen, på tørre albuer og litt på øyevippene over natta.

Skrevet

Rosebud og vaselin inneholder stort sett bare paraffinum liquidum eller lanolin som er et stoff som tetter porer som bare fy. Bør ikke brukes i det hele tatt... Kan brukes på leppene, men stoffet er ikke i stand til å trekke inn i huden så den vil kun legge seg som et lokk på leppene. Anbefales ikke ! :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet (endret)
Rosebud og vaselin inneholder stort sett bare paraffinum liquidum eller lanolin som er et stoff som tetter porer som bare fy. Bør ikke brukes i det hele tatt... Kan brukes på leppene, men stoffet er ikke i stand til å trekke inn i huden så den vil kun legge seg som et lokk på leppene. Anbefales ikke ! :)

Da vil jeg benytte meg av at du er hudpleier... :o)

Hvorfor er det så mange kremer/salver for tørr hud som inneholder disse stoffene, hvis de er så fy? :o)

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg bruker den på neglebåndene, de fliser seg ikke opp lenge.

Skrevet

Jeg har med meg Rosebud overalt.. Bruker det mest på leppene, eller hvis jeg har virkelig tørr hud på hendene for eksempel. Det kjennes ut som leppene blir mykere i alle fall :P

Skrevet
Da vil jeg benytte meg av at du er hudpleier... :o)

Hvorfor er det så mange kremer/salver for tørr hud som inneholder disse stoffene, hvis de er så fy? :o)

Fordi det er en billig ingrediens. Hvis du sjekker virkelig dyre produkter, har de ikke sånt i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...