MarianneE Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Snart fyller jeg 30 og skal feire dagen min med venner. Tenkte å servere bakt potet med valgfritt fyll, kyllingspyd og salat. Men, tenkte å servere alkoholfri velkomsdrikk og kanskje fruktspyd til. Har noen her en oppskrift på en god velkomstdrikk/bowl e.l. som jeg kan servere?
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Snart fyller jeg 30 og skal feire dagen min med venner. Tenkte å servere bakt potet med valgfritt fyll, kyllingspyd og salat. Men, tenkte å servere alkoholfri velkomsdrikk og kanskje fruktspyd til. Har noen her en oppskrift på en god velkomstdrikk/bowl e.l. som jeg kan servere? Bellini: campagne + 2cl fersenjuice er jo en klassikker. Cosmo: kan blandes i stor mugge på forhånd: 4cl vodka. 2cl cointreau 4cl tranebærjuice å saften av et par limebåter. (du må selvsagt gange opp til antall drinker du ønsker) Sidecar fungerer også ypperlig: 4cl cognac. 2cl cointreau. 3cl sitronsaft + så mye sukkerlake du vil ha i for å få den riktige smaken (noen liker den sur, andre vil ha den søtere) Caipirinha er jo en kul sommerdrink. Del en limebåt i seks biter, slang de i et stor whiskyglass sammen med to store teskjeer med demerara sukker, bruk en muddler for å knuse limene sammen med sukkeret, tilsett cacasa som er Brasiliansk sukkerrør rom (alle vinmonopol har cachasa) rør alt sammen til sukkeret har løst seg opp og topp med knust is.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Bellini: campagne + 2cl fersenjuice er jo en klassikker. Cosmo: kan blandes i stor mugge på forhånd: 4cl vodka. 2cl cointreau 4cl tranebærjuice å saften av et par limebåter. (du må selvsagt gange opp til antall drinker du ønsker) Sidecar fungerer også ypperlig: 4cl cognac. 2cl cointreau. 3cl sitronsaft + så mye sukkerlake du vil ha i for å få den riktige smaken (noen liker den sur, andre vil ha den søtere) Caipirinha er jo en kul sommerdrink. Del en limebåt i seks biter, slang de i et stor whiskyglass sammen med to store teskjeer med demerara sukker, bruk en muddler for å knuse limene sammen med sukkeret, tilsett cacasa som er Brasiliansk sukkerrør rom (alle vinmonopol har cachasa) rør alt sammen til sukkeret har løst seg opp og topp med knust is. Skulle ikke velkomstdrinken være alkoholfri, da?
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Skulle ikke velkomstdrinken være alkoholfri, da? grøss og gru! det så jeg først nå Å be en bartender om en alkoholfri drink er litt som å be en chef om en vegetarrett :D Kan du ikke bare gjøre det enkelt da? Lime lemonade. Saften av en sitron. tre - fire cl roses lime og litt sukkerlake. Friskt og godt.
nessi Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Ananasbiter solo tropisk juice sprite isbiter Veldig god med vodka i (ananasbitene skal da ligge og trekke i bare vodka en stund før resten blandes i) Friskt og godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå