Gå til innhold

Bruke papptallerkner til koldtbord?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg er med i en komite som arrangerer en fest. Vi skal ha koldtbord, og de andre mener vi skal bruke papptallerkner/plastbestikk selv om det finnes servise og bestikk på stedet som vi kan bruke. Men de vil vel slippe oppvasken. Hva mener dere? Er det vanskelig å spise koldtbord fra papptallerkner og med plastbestikk? Jeg synes det er dumt å ikke bruke utstyret som er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det vanlig servise og bestikk, synes jeg man skal bruke det. Det er lettere å spise av, ser bedre ut og er mye mer miljøvennlig.

Skrevet

Det er ikke ok å bruke papptallerkner hvis det ikke er barnebursdag. Plastbestikk er aldri ok å bruke, med unntak av plastskje til suppe.

Men selvfølgelig: hvis man vil ha en simpel vri på selskapet, så bruker man papp og plast.

Jeg støtter altså ditt syn.

Skrevet

Kommer litt an på hvor formell festen er. Om folk kommer til å sitte litt her og der, ute og inne og spise er det vel greit med papptallerkner. Mye koldtbordmat er jo også lett å spise med sløvt bestikk... Men det er definitivt litt mer elegant å bruke ordentlig servise da, så jeg tror jeg ville valgt dette selv om det blir oppvask.

Skrevet

Det er snakk om en gjenforeningsfest med klassen fra videregående skole. Alle sitter samlet og spiser.

Skrevet

Plast og papp er skikkelig kjipt.

Er det noen vits i å bruke masse tid på planlegging for å gi et kjipt inntrykk da?

Skrevet

Jeg har ikke sansen for engangsservise, og bruker det ikke med mindre jeg MÅ, eller det er en helt uformell anlending.

Skrevet

nei, nei, nei, dette hører ikke hjemme på en slik fest. Da vi for mange år siden hadde et slikt selskap gjorde vi det med stil. Dekket flott bord med blomster og vanlige tallerkner. Gjestene blir nok paff når de betaler inn en god slump penger som en fest og blir avspist med papptallerkener. Man forventer liksom litt mer da. :-)

Skrevet

Jeg er blitt servert et par ganger på engangs, og må si jeg er overrasket over hvor OK det var. Skjønner at verden har gått videre fra den gangen familien var på telttur og hadde hvitt engangs....

Et sted var vel tallerkenene i en plast. De hadde en morsom fasong og bestikk og glass i samme farge var helt ok. Andre stedet var det papptallerkener, men disse var mye stødigere en min barndoms papptallerkener og mønster på tallerkener matchet sevietter og bestikk og glass var i samme farge.

Men jeg ville nok kjørt stilen helt ut med bestikket også i plast...

Gjest antigartner
Skrevet

Hvis det er en "proff" oppvaskmaskin for storkjøkken der dere skal være, er det i alle fall ingen grunn til å velge engangs. De er jo kjempekjappe og lettvinne. Dessuten støttes både stil- og miljøargumentene fullt ut.

Skrevet

Ja, det er proff oppvaskmaskin der vi skal være! Jeg synes papptallerkner blir total kræsj jeg, så godt å høre at det i alle fall er noen her som er enige med meg hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...