Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du er inne i en litt mer eksklusiv butikk (ala Lacoste, Marc O'Polo, Gant osv.) der klærne og hengerne ligger som "sild i tønne", og er skikkelig fint brettet med papir inni..... Pleier du å ta deg til rette, og se på klærne akkurat som du føler for, eller er du litt mer påpasselig enn feks. H&M?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tørr såvidt ta på kjempe dyre klær jeg :ler: snur litt på dem for å se om jeg virkelig liker dem bare^^

Gjest Gjest_Jojo_*
Skrevet

He he, jeg prøver å late som ingenting de få gangene jeg klarer å virre meg inn i sånne butikker, mens jeg tenker "hva gjør jeg her"!

Tørr iallefall ikke prøve noe :sjenert:

Skrevet

Jeg er nemlig medarbeider i en slik butikk, og observerer til stadighet kunder som skikkelig tar seg til rette. Altså, man skal få lov å se på plaggene, men av høflighetens skyld bretter man ikke opp alt man får øye på. Det tar faktisk mellom 3-5 min. å brette sammen klærne igjen.

Hva synes dere om dette?

Slik som H&M, som har plakat i prøverommet om at kundene vennligst bør ta klærne ut igjen.

Skrevet

Hvis jeg virkelig er interessert i et plagg tar jeg vel opp det, men bare ett eksemplar..

Jeg har jobbet i klesbutikk selv ett år, og en bivirkning jeg har er at jeg tar opp klær som ligger i en ball og bretter fint sammen, sånn nesten uten at jeg tenker over det :fnise:

Skrevet

Hvis liker et plagg tar jeg opp det øverste eksemplaret og ser på det. Vil jeg prøve spør jeg om hjelp til å finne min størrelse, evt finner det forsiktig frem dersom det ikke er en selger i nærheten. Skal jeg ikke ha den legger jeg plagget løst brettet på toppen/ved siden av stabelen.

Jeg er ikke så veldig begeistret for plakater av typen "ta med klærne ut igjen". Lot det henge hos H&M en gang, og ble regelrett skjelt ut. Ble så satt ut at jeg bare slapp det jeg hadde med meg rett ned på gulvet og gikk ut av butikken.

Hos mer eksklusive butikker foretrekker de at du legger plaggene igjen på bord/henger i prøverommet, slik at de kan legge det fint tilbake.

Skrevet

Er også veldig klåfingret og må ta på alt jeg ser og helst snu og vende. Mne det er på Hm hvor jeg ikke er nøye da. i dyre butikker (de få gangene i året jeg våger meg inn) tør jeg nesten ikke røre noe, for jeg VET at jeg ikke kan brette klær, og at hvis jeg først drar fram et plagg blir det liggende i en haug på toppen.

Men på HM ol lar jeg enten klærne ligge igjen i prøverommet eller jeg henger det opp på stativet i gangen i prøverommet eller på et bord. Er altfor dårlig til å lege ting tilbake og gjøre det fint etter meg..

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Jeg får snev av sosial angst i sånne butikker. Er redd ekspeditrisen tenker; "Nei, henne gidder jeg ikke å hjelpe, hun kommer ikke til å kjøpe noe" :fnise:

Har nok dristet meg til å løfte på et plagg, men hva er vitsen, jeg kjøper jo aldri noe, hehe.

Skrevet

Men vil ikke disse dyre butikkene selge varene sine da eller?? Hvis de ønsker at folk skal kjøpe noe, må jo de som jobber der finne seg i at folk ser - og tar - på ting!! Å brette tøyet på en spesiell måte, med silkepapir mellom og det ene med det andre, er eier/daglig leder av butikken sin avgjørelse, så det er dem dere som jobber i butikken får klage til. Det hører faktisk med til arbeidsoppgavene deres å brette tøy, og da syns ikke jeg noe synd på dere for at dere må gjøre det dere faktisk får betalt for. Sorry! :)

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ser selvsagt på tøyet før jeg kjøper det! Derimot tar jeg hverken opp tøy på H&M eller andre butikker uten legge det fint på plass igjen. Eller, det vil si jeg er ikke like flink til å brette tøyet som de som jobber der er, men jeg etterlater det hvertfall ikke i en sammenkrøllet ball.

Når det gjelder å henge tøyet tilbake i butikken etter at man har hatt i prøverommet, ser jeg ofte at butikkene selv foretrekker at de som jobber der sørger for at tøyet ryddes på plass. Det forstår jeg godt - ellers hadde vel tøyet havnet alle andre steder i butikken enn den rette plassen.

Gjest kjøpedamen
Skrevet

Når jeg er i humør til å bruke 3000 kroner på et klesplagg så tar jeg det opp, bretter det ut, kjenner på stoffet, prøver (gjerne med belter eller annet tilbehør). Om det ligger pent brettet så gir jeg det tilbake til betejeningen siden de sikkert vil lage tellekant på det før de legger det tilbake i hyllen.

Om butikken er HM eller Kamikaze; det blåser jeg i. Det er mine penger, det er jeg som skal bruke de og jeg forventer service der jeg velger å gå.

Jeg har opplevd mer enn èn gang å ikke få god service fordi jeg tydeligvis ikke var kult nok kledd for de butikkansatte. Det provoserer meg inderlig, for jeg har råd til å kjøpe det jeg har lyst på når jeg vil, og om jeg kommer inn med en litt sliten jakke etter en tur på trening så er det ikke dermed sagt at jeg ikke har råd til "noe bedre".

Avsporing- sorry...

Skrevet
Jeg har opplevd mer enn èn gang å ikke få god service fordi jeg tydeligvis ikke var kult nok kledd for de butikkansatte. Det provoserer meg inderlig, for jeg har råd til å kjøpe det jeg har lyst på når jeg vil, og om jeg kommer inn med en litt sliten jakke etter en tur på trening så er det ikke dermed sagt at jeg ikke har råd til "noe bedre".

Avsporing- sorry...

Fortsatt avsporing, men halleluja! Er så enig!! Kjempeirriterende!!!

Skrevet

Hehehe, slike tråder er alltid moro. Det er komisk med alle jentene i klesforretninger som tror at livet blir lettere uten kunder, og at kundene værsågod må følge en bråte med uskrevne naziregler, før de er verdige til å handle der.

Litt bedre er det når eierne ekspederer, for de er ofte opptatt av salget, og ikke bare at det er "litt fett å være i klesbutikk".

Men man kan jo ofte spørre seg om ikke vitsen med å drive butikk faktisk er å selge? Og skal det selges til forvendte nordmenn, som ikke mangler annet enn plass i klesskapet, ja da må man nesten finne seg i at kunden kikker? Ellers var det jo likegreit å handle på postordre. Da får man privatliv og god tid i "prøverommet, og ingen sure miner. Og ofte ligger returlappen klar, så det er for eksempel likegreit å bestille to stk plagg i ulik størrelse, og så sende tilbake det som var for trangt.

Tror den som kommer opp med et salgsorientert og kundevennlig konsept vil komme til å gjøre det bra. Men da må det være folk som først og fremst er opptatt av å drive butikk, sånn som Reitan og banden. Tror de unge solariefrøknene skremmer bort flere kunder enn de overtaler til å handle. Man føler seg uvelkommen, rett og slett.

Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg løfter, kjenner, prøver og leverer fra meg i en haug. Får du betalt for å brette klær så får du pokker meg jobbe for pengene.

Skrevet

Jeg tør ikke gå inn på de dyre butikkene, fordi de følger sånn etter meg, de som jobber der :fnise: Og det liker jeg ikke.. føler meg som en tyv(noe jeg slettes ikke er).

De er riktignok mer plagsomme i utlandet. Der ble jeg søren meg stoppet en gang av en vakt, fordi han måtte se om jeg hadde puttet noe oppi de andre posene jeg hadde(poser fra andre "dyre og ekslusive butikker). Han fant jo ingenting, det må nevnes :fnise:

Skrevet
Jeg er ikke så veldig begeistret for plakater av typen "ta med klærne ut igjen". Lot det henge hos H&M en gang, og ble regelrett skjelt ut. Ble så satt ut at jeg bare slapp det jeg hadde med meg rett ned på gulvet og gikk ut av butikken.

Har man litt folkeskikk tar man med seg klærne ut av prøverommet. Det er så jævlig irriterende å finne hauger med klær når man komemr inn i et prøverom. Jeg prøver alltid å henge klæren på riktig plass elelr på stanga utenfor prøverommet om jeg ikke husker hvor jeg fant dem. Det skulle da bare mangle. Betjeningen har sikekrt nok å gjøre om de ikke skal rydde opp etter late kunder også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...