Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jada!!! :danse: Endelig skal jeg få se og oppleve mitt store ikon gjennom flere tiår. :hoppe: Madonna i London i september. Jeg gleder meg noe så vanvittig!!!!!

Men er det noen av dere som er mer bevandret i slik konsertverdener enn meg som kan gi meg noen tips. Lurer feks på noe sånt som:

-Hvor tidlig bør man møte opp?

-Ting jeg bør ha med? (Drikke, kontanter, kamera....?)

-Klær? (Joggesko er vel et must? Og regnjakke siden det er England?)

Endret av Samba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil jo tro at reglene der er noe av det samme som på de fleste store konserter i Norge, ingen medbrakte drikkevarer og ingen fotografering?

Gjest Madgefan
Skrevet
Jada!!! :danse: Endelig skal jeg få se og oppleve mitt store ikon gjennom flere tiår. :hoppe: Madonna i London i september. Jeg gleder meg noe så vanvittig!!!!!

Men er det noen av dere som er mer bevandret i slik konsertverdener enn meg som kan gi meg noen tips. Lurer feks på noe sånt som:

-Hvor tidlig bør man møte opp?

-Ting jeg bør ha med? (Drikke, kontanter, kamera....?)

-Klær? (Joggesko er vel et must? Og regnjakke siden det er England?)

Kommer an på hva slags billett du har. Har du ståbillett/Golden Circle el.l. kan d være en fordel å være tidlig ute(formiddag). Husk; hardcore-fansen ligger gjerne over for å komme forrest) Har du sitteplass trenger du ikke komme spes tidlig. Madonna er alltid minst en time forsinket, for å bygge opp ekstra "excitement" muligens.. :P

Kontanter er kjekt hvis du skal kjøpe t-skjorter o.l., el drikke. Medbragt er som regel ikke tillatt. Kamera er også kjekt, men ikke av proff-typen el video-kamera(da må du ha presse-tillatelse). Noen steder er de strenge på kamera, men de Madonna-konsertene jeg har vært flasher d kameraer hele tiden. (Slå av blitzen! Den funker ikke på langt hold likevel. Er stort sett nok lys fra lyskastere etc.) Jeg overlot stort sett knipsingen til typen, jeg vil heller nyte konserten enn å lage "skrytealbum". Dessuten finner du tusenvis av bedre bilder på nettet hvis du leter på de riktige stedene. :) Tiden går utrolig fort, 2 timer virker som et kvarter.. hehe

Gode sko er et must hvis du skal stå(blir uansett mye ståing selv om du har sitteplass forresten, "get up off your seat"... :)) Regnjakke.. tja, nye Wembley er delvis under tak, tror jeg.. igjen avhengig av hva slags billett du har..

Ha det gøy!!! I know you will! 1. gang er helt spesiell! ;) (Selv skal jeg se henne i Düsseldorf. Mindre stadion der. ;))

Skrevet

Ååååå, tusen takk for svar!! :klem:

Vi har ståplasser. så jeg skal ta med gode sko. Evt fotografering overlater jeg også til typen. ;) Jeg skal bare nyte opplevelsen jeg også.

Å overnatte er helt uaktuelt for oss, men vi møter vel opp noen timer før. Aner du hvor lenge i forkant de pleier å slippe inn folk til ståplasser foran?

Gjest Madgefan
Skrevet
Ååååå, tusen takk for svar!! :klem:

Vi har ståplasser. så jeg skal ta med gode sko. Evt fotografering overlater jeg også til typen. ;) Jeg skal bare nyte opplevelsen jeg også.

Å overnatte er helt uaktuelt for oss, men vi møter vel opp noen timer før. Aner du hvor lenge i forkant de pleier å slippe inn folk til ståplasser foran?

:) Bare hyggelig!

Tror de pleier å slippe inn folk ca 1-2 timer før.. (Jeg har alltid sitteplass, så er ikke helt sikker. Men andre fans sier så.. :) ) De med Golden Tickets/Hot tickets blir sluppet inn først, deretter de med "vanlige ståbilletter".

Skrevet

Jeg pleier å gjemme kameraet inni BH'en på de stedene jeg ikke er sikker på om det er lov å ta med inn. Har det i en snor rundt halsen og stapper det nedi! :fnise: Der sjekker de ikke hvis det er kroppsvisitering...

Ofte er vaktene som slipper folk inn mye strengere enn managementet til artisten, så det kan være helt ok å ta bilder når man først er inne. Men jeg aner ikke noe om Madonnas policy på dette.

Ellers bør du ha med så lite som mulig hvis du satser på å stå helt foran, for du mister dyrebar tid når du skal inn hvis du har veske som vaktene må se gjennom. Og veska vil garantert være i veien under konserten! Jeg tar heller på meg jakke med lommer der jeg oppbevarer det mest nødvendige, for denne kan knytes rundt livet om nødvendig.

Jau, dette har jeg gjort en del ganger. :sjenert:

Skrevet

Takk for tips Meaty!

Det med å droppe veske var ikke dumt.

Ellers må jeg finne ut av de tmed kamera tro jeg. Gidder ikke prøve å ta det med, om det egentlig er policy på at det ikke er lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...