Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Ja, hvis du hadde stått helt fritt til flisevalg? Hva hadde du valgt? (Tenker her på farge, størrelse, fugemassefarge og lignende.)
Gjest New Dawn Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Hvis badet er stort så ville jeg hatt hvite glasserte fliser på vegger (20x20) - lyse matte fliser på gulvet (20x20) - så ville jeg valgt noen litt mer spesielle og mørkere dekorfliser på en av veggene i tillegg til f.eks i dusjnisjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Lyse fliser emd littm ujevn overflate med et fargespill i beige, eggeskall og innslag av bitte litt lysere brun. 15x15. (Ble veldig fint) På gulvet ville jeg hatt fliser på størrelse 20x20. Mørk grå med sjatteringer av lys grå. (Ble også veldig fint) Og veldig tidløst er det også. Jeg ville ikke hatt et neste innslat av dekorfliser elelr moasikkfliser. det er trendbasert og man kan derfor fort bli lei - nettopp fordi det ikek er ens egen smak, men noe en liker fordi man er påvirket av en trend. Hvite, blanke fliser blir veldig sterilt, og ikke noe jeg ville ha valgt uansett. Subsidiært kunne jeg valgt: Matte hvite fliser med ujevn overflate på vegg 15x15, og sort-hvittmønstrete flisgulv 20x20 eller 15x15.
Gjest New Dawn Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 (endret) Lyse fliser emd littm ujevn overflate med et fargespill i beige, eggeskall og innslag av bitte litt lysere brun. 15x15. (Ble veldig fint) På gulvet ville jeg hatt fliser på størrelse 20x20. Mørk grå med sjatteringer av lys grå. (Ble også veldig fint) Og veldig tidløst er det også. Jeg ville ikke hatt et neste innslat av dekorfliser elelr moasikkfliser. det er trendbasert og man kan derfor fort bli lei - nettopp fordi det ikek er ens egen smak, men noe en liker fordi man er påvirket av en trend. Hvite, blanke fliser blir veldig sterilt, og ikke noe jeg ville ha valgt uansett. Subsidiært kunne jeg valgt: Matte hvite fliser med ujevn overflate på vegg 15x15, og sort-hvittmønstrete flisgulv 20x20 eller 15x15. Dekorfliser er ikke en type fliser .. det vil rett og slett bare si at du velger en vegg i en annen farge enn de andre. Jeg snakker ikke om "fliseborder" på tvers av rommet .. Glemte å si at vi har lys fugemasse på de lyse flisene og sort fugemasse på de mørke grå dekorflisene. Endret 4. august 2008 av New Dawn
Gjest Bond Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 (endret) Bare enkle hvite flate fliser over hele stedet. Jeg liker at det er litt 'sterilt' og kan gjerne gjøre stedet mer interessant med aksessuarer i stedet. Liker ikke mosaiker eller pyntefliser eller noe sånt. Det spørs hvordan baderommet ellers er - det har også blitt mer vanlig (dvs at det også finnes gode produkter for dette) å ikke ha fliser og male veggene i stedet, så kunne nok vurdere det også. Endret 4. august 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Dekorfliser er ikke en type fliser .. det vil rett og slett bare si at du velger en vegg i en annen farge enn de andre. Jeg snakker ikke om "fliseborder" på tvers av rommet .. Som sagt ville jeg altså ikke valgt dekorfliser om de er sånn eller sånn.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Som sagt ville jeg altså ikke valgt dekorfliser om de er sånn eller sånn. Men så var vel ikke tråden om hvilken flis DU IKKE ville valgt heller? Men hva vi hver for oss VILLE VALGT om vi fikk fritt valg... Selv ville jeg valgt sandfargede fliser. Dvs det er det vi har valgt. Inspirert av et hotellbad vi hadde i Hellas somv ar helt nydelig. Gjennomfarget flis så det er vel granitt tror jeg ?..... 30X60 flis på vegger og gulv, gulvflisene er mer sklisikker enn veggflisene selvfølgelig. Vi tenker også å ha litt mosaikk rundt badekaret som bygges inn. Mosaikken er i samme sandfarge som resten av badet. Liker det enkelt.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Vi har akkurat lagd nytt bad og valgte grå fliser på gulvet, 20*20, og hvite på veggen, 30*20. synes det ble utrolig fint! Har ikke sansen for border eller annen dekor på flisene.
Bernermamma Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Har kjøpt fliser til badet.. ligger lagret til badet er ferdigbygd Veggflisene er 20x45cm, de er lys, egghvit,creme farge med litt struktur i, de er ikke glatt. Så er det en "bord" som er 20x45cm som skal gå rundt badet, den er ei brunfarge. Gulvflisene er å brun..De er ganske stor 30x30/40x40 ..noe sånt..
Gjest New Dawn Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Som sagt ville jeg altså ikke valgt dekorfliser om de er sånn eller sånn. Ehh ... neivel - men hvis du ber om tips og kun ønsker en spesiell ting så bør du opplyse om det når du skriver innlegget ditt .. Det kan spare oss for å gidde å bry oss.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Ehh ... neivel - men hvis du ber om tips og kun ønsker en spesiell ting så bør du opplyse om det når du skriver innlegget ditt .. Det kan spare oss for å gidde å bry oss. Slapp nå av og skjell da ikke ut trådstarter. Du siterte og kommenterte noe jeg skrev, derfor svarte jeg tilbake. Nå har du fortalt trådstarter hvordan fliser du ville hatt - holder ikke det?
Ciara Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Jeg ville ikke valgt stor fargekontrast mellom vegg og gulv. Godt mulig jeg hadde gått for omtrent samme farge overalt, gjerne i grått. Gjerne store fliser.
Gjest Helen Parr Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Hvis jeg skulle innredet badet hjemme en gang til, ville jeg valgt de samme fargene som jeg gjorde for ti år siden, hvitt på veggen og mørkegrått på gulvet. Vi har 20x20 cm på både gulv og vegg i dag, og jeg innbiller meg at det er en varig størrelse. Mulig jeg ville valgt litt større fliser på vegg, slik Lilleulv har. Fugene mest mulig opptil fargen på flisen. Sannsynligvis ville jeg valgt slipt skifergulv, perfekt for mitt mørke hår!
Gjest Tanita Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 Turkise speilmosaikkfliser! Har sett et bad med det og det var kjempelekkert!
hilli Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 Hvis jeg ikke skulle tatt praktiske eller økonomiske hensyn ville jeg ha valgt en spesiell type marmor. Store fliser med grov marmor, der en kan se årer av krystaller. Jeg husker ikke helt hva denne typen heter, men den ligner på ingen måte på dette; http://www.flisekompaniet.no/4540.cms?parent=1547 Ellers så er jeg fornøyd med mine matte grå-beige gulvfliser i porselen og matte hvite veggfliser i keramikk med lysegrå fuger. Har hatt dette i fire år, og jeg syns det er like fint fremdeles.
Gjest TS Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 TS her. (Og jeg har for øvrig kun skrevet startinnlegget, de andre gjestene er ikke meg. ) Takk for svar! Spennende å høre hva andre ville valgt. Jeg synes det er utrolig vanskelig å velge mellom alt som finnes. Spesielt siden fliser ikke er noe man skifter ut til jul og påske akkurat. Selv synes jeg mosaikkflis kan være helt nydelig. Jeg synes det er lekkert om de er noen lunde ensfargede og med fugemasse i samme farge. Lys grå eller veldig blanke hvite er favoritten, men jeg tror nok ikke det blir aktuelt på vårt bad, da det kanskje lett blir umoderne. Men samtidig har jeg ikke lyst til å velge helt hvite, vanlige fliser med lys grå, vanlig fugemasse heller. Nei, det er ikke enkelt.
Vera Vinge Skrevet 5. august 2008 #17 Skrevet 5. august 2008 På badet vårt har vi store, avlange, hvite fliser på veggene og store kvadratiske, mørkegrå på gulvet. Mørkegrått på gulvet er utrolig praktisk i motsetning til hvitt som vi hadde på det forrige stedet, hvor alt av støv og hår syntes, selv om vi vasket hver uke. Badet vårt ble pusset opp av de forrige eierne, og jeg syns det er et fint bad. Men om jeg skulle valgt selv, ville jeg kanskje valgt noe som ikke framstår fullt så minimalistisk. Men jeg ville sikkert gått for hvite, blanke fliser på veggene uansett, med fugemasse i samme farge. Noe moasikk enkelte steder, f.eks. i transparent lysegrønt, frister, men det måtte jeg tenkt grundig på. Ville myknet opp inntrykket med møbler i mellommørkt tre og eventuelt noen grønne planter.
Antoinette Skrevet 5. august 2008 #18 Skrevet 5. august 2008 Jeg valgte beigetonet terrazzo på det store hovedbadet og angrer ikke. Synes at helhvite fliser ofte kan bli for sterilt og gi en "sykehusfølelse".
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #19 Skrevet 8. oktober 2009 Drar fram igjen denne jeg! Jeg er i full gang med flisevalg nå, og du så vanskelig det er! Jeg har toalett og bad i ett med skyvedør mellom som kommer til å stå åpen mesteparten av tiden, så jeg vil ha det samme på begge rom. I mitt indre ser jeg for meg et varmt og lunt bad.. Innredningen er spesialbygget, så jeg har ikke bestemt farge på den, men vil velge flis først. Rommene blir litt avlange og smale. På toalettet blir det servantskap med speil over foran toalettet (vegghengt), på badet blir det badekar langs ene siden, og hel benkeplate med skap og vaskemaskin under langs den andre siden. Jeg tenker meg liggende mellomstore fliser på veggene (20*30) for å øke romfølelsen. Har sett på en som er ganske fin, likner veldig caffe latte i farge og er matt, men er litt redd den blir for tam.. Men så var det gulvet da! Har sett på terrakotta og ganske lyst brunt. Men jeg synes de blir enten for rosa eller for gule.. Jeg er redd grått blir for kaldt.. Please hjelp meg! Hva synes du er fint? Hva ville du ha valgt for å få den lune, varme følelsen jeg er ute etter? Hva har du selv, og er du fornøyd?
Ciara Skrevet 10. oktober 2009 #20 Skrevet 10. oktober 2009 Drar fram igjen denne jeg! Jeg er i full gang med flisevalg nå, og du så vanskelig det er! Jeg har toalett og bad i ett med skyvedør mellom som kommer til å stå åpen mesteparten av tiden, så jeg vil ha det samme på begge rom. I mitt indre ser jeg for meg et varmt og lunt bad.. Innredningen er spesialbygget, så jeg har ikke bestemt farge på den, men vil velge flis først. Rommene blir litt avlange og smale. På toalettet blir det servantskap med speil over foran toalettet (vegghengt), på badet blir det badekar langs ene siden, og hel benkeplate med skap og vaskemaskin under langs den andre siden. Jeg tenker meg liggende mellomstore fliser på veggene (20*30) for å øke romfølelsen. Har sett på en som er ganske fin, likner veldig caffe latte i farge og er matt, men er litt redd den blir for tam.. Men så var det gulvet da! Har sett på terrakotta og ganske lyst brunt. Men jeg synes de blir enten for rosa eller for gule.. Jeg er redd grått blir for kaldt.. Please hjelp meg! Hva synes du er fint? Hva ville du ha valgt for å få den lune, varme følelsen jeg er ute etter? Hva har du selv, og er du fornøyd? Hvis du vil ha latte-farget på veggen kan det bli fint med mørkebrune (sjokolade-fargede) fliser på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå