Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er ganske så ny her, vet ikke hvordan dette funker, men prøver så godt jeg kan,

jeg er samober med en virkelig koselig mann nå i fire år, er veldig glad i han å setter stor pris på han, men er en av de som ikke liker å snakke om følser å slikt,

også er han flink til å kritisere, men ros opplever jeg veldig lite, han jobber å jeg er hjemme så gjør alt husarbeid, det ser jeg ikke som noe problem, er altid jeg som må si jeg er glad i han, han sier det aldri først,

så nå har jeg tenkt å snau på flisa, gjøre det samme igjen men vanskelig da siden å rose er en del av meg, har smørt nista hans i alle år men, ikke noe takk, når jeg snakker om mine problemer er han bare stille å svarer ja heller nei,, noen som har en ide så jeg får vekka ha, hehe,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke fortelle han dette rett ut?? Jeg hadde ikke orket å bli tatt fullstendig for gitt. Du må si det til han hvordan du føler det.

Eventuelt la han smøre nista si selv, kanskje han plutselig savner det eller legger merke til at du ikke gjør det lenger.

Høres litt mannsjåvinistisk ut egentlig, og jeg kan svare deg: NEI, alle menn er ikke sånn.

Min sambo kritiserer meg ikke. Han roser maten min, matpakkene jeg lager, hjelper til med husarbeid, matlaging, oppvask, og sier han er glad i meg nesten hver dag.

Skrevet
så nå har jeg tenkt å snau på flisa, gjøre det samme igjen men vanskelig da siden å rose er en del av meg, har smørt nista hans i alle år men, ikke noe takk, når jeg snakker om mine problemer er han bare stille å svarer ja heller nei,, noen som har en ide så jeg får vekka ha, hehe,

Lite givende for deg å skulle ta igjen. Det er bedre å innse at han ikke er medfølende nok i utgangspunktet, så du må oppdra ham og det i klar tale. Du må si at du vil ha ros! Ja, er det ikke forferdelig å måtte innrømme det? Men vi menn trenger det skjønner du. Vi er horunger :ler:

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men...

Jeg går utifra at han forsørger deg, pga at du ikke jobber (eller har du arbeidsledighetstrygd?). Takker du da han ofte fordi han jobber 7,5 timer hver dag?

Ellers er det nok veldig forskjellig hvor mye menn (og kvinner) snakker om følelser, og hvor flinke de er til å rose istedet for å kritisere.

Skrevet

Nei, alle menn er ikke sånn. Men, du kan kanskje tenke på hva han gjør som er positivt selv om han ikke smører nista si. Du sier jo at han er virkelig koselig, selv om han også er flink til å kritisere. Det kan ofte være lurt å tenke slik i stedet for å bare se det negative. Etter min mening er fokus på det negative roten til mye vondt. Tenk positivt! :)

Skrevet
hei er ganske så ny her, vet ikke hvordan dette funker, men prøver så godt jeg kan,

jeg er samober med en virkelig koselig mann nå i fire år, er veldig glad i han å setter stor pris på han, men er en av de som ikke liker å snakke om følser å slikt,

også er han flink til å kritisere, men ros opplever jeg veldig lite, han jobber å jeg er hjemme så gjør alt husarbeid, det ser jeg ikke som noe problem, er altid jeg som må si jeg er glad i han, han sier det aldri først,

Nei, ikke alle menn er slik. Heldigvis!

Hvis han forsørger deg, er det nok sannsynlig at han ser litt ned på deg. Men det er uansett ikke akseptabelt.

Hvorfor snakker du ikke med han om dette? Hevnaksjoner, hinting og andre "metoder" fungerer dårlig på menn. De trenger klar tale. Du må si nøyaktig hvordan man vil ha det for at de skal forstå hva du mener.

Fortell han at du føler deg overkjørt og tatt for gitt, og fortell hva du vil han skal gjøre. Og hvis han etter dette ikke forsøker å forbedre seg, må du vise at det får konsekvenser å neglisjere forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...