Gå til innhold

Trenger en god peelingkrem

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Smash_*
Skrevet

Hei!

Jeg renser ansiktet morgen og kveld, men føler ikke at det hjelper på huden. Den er uren likevel, og sliter ofte med svarte prikker som "kapsler seg inn" og som blir umulige å få bort.

En peeling kan kanskje hjelpe, eller hva tror dere?

Har noen tips til en god peeling? Hvor ofte skal man forresten peele huden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker denne veldig godt. Det går veldig fort å bruke den. Man tar litt pulver i handa, tilsetter etpar dråper vann og masserer det inn i ansiktet. Legger litt ekstra arbeid i problemområdene og så lar jeg det sitte i ca 30 sekund før jeg skyller det av.

Lett å gjøre i dusjen etpar-tre ganger i uka. Og så er den veldig drøy i bruk.

http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=40739

Skrevet

Jag föredrar att man brukar märken som inte på sikt gör huden sämre genom att täppa till, då det alltid efterlämnas vaxer och fetter från vissa märken. Då uppstår bara nya problem med tiden.

Här har jag skrivit och tipsat om flera bra mekaniska peeler: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/july/l...ar.html#comment

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Gjest Gjest_Smash_*
Skrevet
Jag föredrar att man brukar märken som inte på sikt gör huden sämre genom att täppa till, då det alltid efterlämnas vaxer och fetter från vissa märken. Då uppstår bara nya problem med tiden.

Här har jag skrivit och tipsat om flera bra mekaniska peeler: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/july/l...ar.html#comment

MVH

Jean

Takk for svar!

Ser du liker Ice Crystals Anti-aging Prep & Polish best, kanskje jeg skal prøve denne? Er den drøy? Har ikke råd til å kjøpe kjempedyr peeling så ofte!

Skrevet

Hej igen.

För din del tror jag du bör bruka den här: http://se.strawberrynet.com/productDetail....42&goChar=D

Den kan du använda istället för din ordinarie rengöring ca 3-4ggr/ vecka. Tål du den och den känns väldigt fin kan du enbart bruka den alla dagar till kvällen ex.

Du kan läsa vad "Lucky" skrev om den i mitt kommentarsfält i bloggen.

Den kostar ca 190 sv kr på gubbarna. Finns även på www.skin-etc.com

Eftervården är även viktig då du brukar medicinska märken.

MVH

Jean

Gjest Gjest_Smash_*
Skrevet
Hej igen.

För din del tror jag du bör bruka den här: http://se.strawberrynet.com/productDetail....42&goChar=D

Den kan du använda istället för din ordinarie rengöring ca 3-4ggr/ vecka. Tål du den och den känns väldigt fin kan du enbart bruka den alla dagar till kvällen ex.

Du kan läsa vad "Lucky" skrev om den i mitt kommentarsfält i bloggen.

Den kostar ca 190 sv kr på gubbarna. Finns även på www.skin-etc.com

Eftervården är även viktig då du brukar medicinska märken.

MVH

Jean

Jeg bruker allerede Gel Super Purifiant fra Christine Schrammek til rens hver morgen og kveld. Huden føles veldig fin og ren av denne, men jeg SER ingen forskjell.

Har du noen mening om dette produktet?

Skrevet

Tyvärr tror många att så snart det står "Dr" framför namnet på en produkt är det kliniska ingredienser i dem.

Det är tyvärr helt fel och det borde vara förbjudet att marknadsföra naturmedel(kosmetik) som rena läkemedelsvaror i princip.

Ex på produkter med nästan enbart innehåll av växtoljor, fetter, vaxer mm är Dr Hauschka, dr Schrammek, Murad, Anne Marie Börlind, ME, Weleda, Biotherm, Biodroga, Kanebo, mfl. Många av dem marknadsför sig gärna som om de vore kliniska. Så är alltså inte fallet.

Att tvätta sig med dem kan visst kännas behagligt.

Men de kan alltså inte göra något för hud som är sjuklig av något slag. Då måste det till de kroppsegna ämnena för att de ska förbättra huden. Det handlar om flera lager av hud där celler existerar och dit en produkt ska nå för att ge effekt.

Givetvis är inte hudvården allt. den största delen till hur vår hud kommer att åldras, se ut osv, beror på arv och miljö.

Men har man minsta bekymmer med sin hy och man faktiskt bryr sig om det och lider av det, bör man undvika allt annat än just Cc-produkter.

MVH

Jean

Gjest Gjest_Smash_*
Skrevet
Tyvärr tror många att så snart det står "Dr" framför namnet på en produkt är det kliniska ingredienser i dem.

Det är tyvärr helt fel och det borde vara förbjudet att marknadsföra naturmedel(kosmetik) som rena läkemedelsvaror i princip.

Ex på produkter med nästan enbart innehåll av växtoljor, fetter, vaxer mm är Dr Hauschka, dr Schrammek, Murad, Anne Marie Börlind, ME, Weleda, Biotherm, Biodroga, Kanebo, mfl. Många av dem marknadsför sig gärna som om de vore kliniska. Så är alltså inte fallet.

Att tvätta sig med dem kan visst kännas behagligt.

Men de kan alltså inte göra något för hud som är sjuklig av något slag. Då måste det till de kroppsegna ämnena för att de ska förbättra huden. Det handlar om flera lager av hud där celler existerar och dit en produkt ska nå för att ge effekt.

Givetvis är inte hudvården allt. den största delen till hur vår hud kommer att åldras, se ut osv, beror på arv och miljö.

Men har man minsta bekymmer med sin hy och man faktiskt bryr sig om det och lider av det, bör man undvika allt annat än just Cc-produkter.

MVH

Jean

Så hva GJØR egentlig dr Schrammek-produktet jeg har? Hva er poenget med det?

Jeg ble anbefalt denne på en hudpleiesalong jeg var på. Føler meg jo litt lurt hvis jeg egentlig trenger noe helt annet :(

Jeg er helt grønn og kan ingenting om hudpleie.

Tusen takk for alle tips!

Skrevet

På en fullt frisk hud, kan dessa produkter mycket väl kännas behagliga. Men alla kommer vi till den gräns då vi behöver rå om huden och försöka minska åldrandets framfart, eller vi behöver vård av akneutbrott etc.

Då fungerar inte dessa märken. De försämrar på sikt.

Visserligen innehåller de både antioxidanter och i viss mån en och annan enzym.

Men bristen på kroppsegna ämnen och hjälpsubstanser gör ju att dessa inte kan tränga in i dermis, den del av huden som det verkligen sker saker som är viktiga för bibehållen hälsa i ytterhuden.

Överlag tror jag att väldigt många hudterapeuter inte kan ett dyft om hur huden fungerar.

Då de läser till terapeut har de ju på förhand sponsrats av ett antal märken de ständigt ska använda. De är inte trovärdiga enligt min mening.

De bästa hudterpeuterna finns oftast på plastik- och kirurgicentra runt om i världen, där man brukar riktig medicinsk hudvård, både postoperativt och som i läkande förebyggande syfte.

MVH

Jean

Gjest Gjest_Smash_*
Skrevet

Så jeg burde slutte å bruke Gel Super Purifiant fra Christine Schrammek?

Hva kan jeg eventuelt bruke til daglig rens av ansiktet? Eller er det nok med peeling 3-4 ganger i uka og bare rent vann daglig + en god fuktighetskrem?

Skrevet

Då jag tipsade dig om DDF peelen, kan du gärna se över även deras rengöringar. Här är en sida från Strawberrynet : http://se.strawberrynet.com/skincare.aspx?...p;goChar=D#2781

Det är bara att se efter vilken du tror kan passa din hudtyp. DDF är mycket bra, Sedan finns även Peter Thomas Roth på "gubbarna", mycket kompetenta syrarengöringar där även: http://se.strawberrynet.com/skincare.aspx?...homas+Roth#4008

Dessa bägge märken finns som agt även på www.skin-etc.com

Nackdelen med att handla på strawberrynet är att man aldrig vet om produkterna är utgågna.

MVH

Jean

Skrevet

så bra at du deler din erfaring Jean :) de produktene du nevnte er de sånn Cc? du sa at noen produkter kan være uheldige for huden, jeg bruker mary kay. er dette også et slikt merke?

Skrevet

Kunne godt tenkt meg å prøve DDf eller jan marini (var det det?) men lurer på om de selger noen sånne prøvesett noe sted? til under 200kr. så dumt å kjøpe en diger flaske også fungerer de ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...