Gjest Gjest_Tortilla_* Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Er det noen som har erfaring med dette(generelt)? Var det store problemer på forhånd? Er det noen som gikk dit med hovedfokus på kommunikasjon, og i tilfelle - hva gikk kommunikasjonsproblemene på forhånd ut på, og hvordan løste dere dem vha terapi/kurs etc?
Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Min kone og jeg forsøkte parterapi/samtaler i kommunen, kirken og Modum Bad. Hun ville prøve, jeg ville prøve, men vi var for forskjellige og ville ulike ting - etter over 18 år sammen. Vi har to barn, som er i tenårene. De bor i dag 50% hos moren og 50% hos meg - vi har et godt forhold. Ja, vi gikk til samtaler/terapeut fordi vi kommuniserte dårlig. Poenget er at vi ikke ble bedre eller klokere på hverandre etter samtaletimene. Jeg tror nok at slike timer kan hjelpe for noen, men for oss fungerte det ikke. Vi er lykkelig skilt, vår familie. Velger derfor å føye på en ( )
Gjest ts Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Min kone og jeg forsøkte parterapi/samtaler i kommunen, kirken og Modum Bad. Hun ville prøve, jeg ville prøve, men vi var for forskjellige og ville ulike ting - etter over 18 år sammen. Vi har to barn, som er i tenårene. De bor i dag 50% hos moren og 50% hos meg - vi har et godt forhold. Ja, vi gikk til samtaler/terapeut fordi vi kommuniserte dårlig. Poenget er at vi ikke ble bedre eller klokere på hverandre etter samtaletimene. Jeg tror nok at slike timer kan hjelpe for noen, men for oss fungerte det ikke. Vi er lykkelig skilt, vår familie. Velger derfor å føye på en ( ) Takk for at du delte:)
Gjest Karen, 58 Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Ja, vi har forsøkt flere ganger med parterapi, ledet av en sosionom og en psykolog. Det ble bedre da vi brukte noen teknikker for å snakke bedre sammen og forstå hvernadre litt bedre. Men sa dabbet det av igjen, da følelsene som hadde forsvunnet ikke kunne gjenfinnes med terapi. For man kan ikke bedre på noe som ikke er. Man kan ikke tvinge fram noe som ikke er der. Vår ild hadde sluknet og det var helt vann over bålet etterpå. Vi fikk aldri fyr igjen, da våt ved ikke vil brenne.
Gjest ull Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Ja, vi har forsøkt flere ganger med parterapi, ledet av en sosionom og en psykolog. Det ble bedre da vi brukte noen teknikker for å snakke bedre sammen og forstå hvernadre litt bedre. Men sa dabbet det av igjen, da følelsene som hadde forsvunnet ikke kunne gjenfinnes med terapi. For man kan ikke bedre på noe som ikke er. Man kan ikke tvinge fram noe som ikke er der. Vår ild hadde sluknet og det var helt vann over bålet etterpå. Vi fikk aldri fyr igjen, da våt ved ikke vil brenne. Er ikke ening i at følelser ikke kan gjenvinnes med terapi. Hun hadde mistet føleser for meg pga et problem v hadde slitt med i lang tid. Terapeuten fikk oss til å se på problemet med andre øyne, vi våknet opp. Etter nitid arbeid fra vår side, er følelsene der de skal være.
Frk Johansen Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg har vært på Prep-kurs, en helg på hotell, det var veldig bra. Vi lærte forskjellige kommunikasjonsteknikker med bla time-out. Det var veldig nyttig og bra, nå hadde vi et problem og dette kurset gjorde at vi klarte lettere å prate sammen, forholdet holdt ikke men det var ikke kurset sin skyld! Nå bruker jeg den teknikken jeg lærte der i et nytt forhold som jeg har mye mer tro på, men kurset er bra!!! Dette er noe alle burde ha, i alle fall når man får barn sammen.
Chianty Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Vi er inne i samtalene nå. Vi tar det pgr av samlivsproblemer & kominikasjonsproblemer. Jeg vil apsolutt anbefale det i sterk grad! Blir liksom kjent på ny med typen / hverandre etter 19 år sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå