Gå til innhold

Kvinnfolk og makkintosj

Gjest Nedfall

Anbefalte innlegg

Gjest Nedfall

Når jeg leser datagruppa får jeg intrykk av at ca 80% av damene kjøper, eier og bruker mac, er det virkelig så ? Blir litt skeivt inntrykk siden dette er ett kvinneforum men..

La oss se om det stemmer!

Selv er jeg PC eier, og kan ikke drømme om å gå over til makk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var PC eier før, kjøpte mac for et år siden og vil aldri tilbake! Det koker opp inni meg når jeg må sette meg ved en PC; tungvindt å knirkete! Lenge leve gomac'en min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

har pc, og etter alle dårlige ting jeg har hørt om den så kommer jeg ikke til å skaffe meg mac noensinne.

(1 av 3 er fornøyd med den, de to andre jeg kjenner HATER mac'en. Sto ikke i forhold til forventning eller pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Jeg har begge deler, Mac hjemme og pc på jobb. Og jeg må helt klart si at jeg forguder macen min, og hater møkka maskinen som møter meg hver dag på kontoret.

Mens de tre mac maskinene jeg har hatt opp igjennom årene har vært serdeles trofaste og aldri gitt meg noe trøbbel, krangler jeg med jobb pc'ene mine omtrent daglig. Jeg velger å tro at dette kommer av maskinenens ytelseskapasitet og ikke min manglende kompetanse.

Det har vært mye snakk om Mac de siste årene, og som et resultat av dette har haugevis av folk gått mann av huse for å skaffe seg dette vidunderverket. Problemet er at de flaste ikke skjønner hva som er bra med en Mac vs Pc, og derfor blir kjempskuffet når de får maskinen hjem og skal begynne å bruke den.

En Mac i er i hovedsak et arbeidsverktøy mer enn et underholdingssystem og er i utgangspunktet ikke ment til spilling, nettsurfing og enkle daglidagse sysler som man bruker hjemmepc til.

Macintosh maskinene er i hovedsak utviklet med utgangspunkt i tunge arbeidsverktøy som Photoshp, Illustrator, Indesign, Logic Studio, Final Cut, Aperture +++.

Så klart er det veldig smak og behag hva slags type maskiner man liker, men jeg ville aldri ha anbefalt en Mac til noen som bare skal bruke den til helt enkle arbeidsoppgaver og nettsurfing, da holder det lenge med en pc i 4-5000,-kroners klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Kvinne, og slit med pc-helvetet, har nemlig berre Windows og ikkje Linux som eg likar mykje betre!

No har eg lyst til å teste Mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

Jeg liker ikke mac, har prøvd å like det, brukte det på vgs. Falt aldri i smak. Holder meg til pc, elsker pc'n min. *kose på pc*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal jeg bruke Mac? Til det har jeg altfor mange musikkfiler i Flac og OGG. Prøvde Mac en gang, men fikk som råd at jeg burde konvertere dem hvis jeg skal få spilt det i iTunes. Yeah Right.

Ser ingen grunn til å gå fra Linux. Desktopen min i Linux ser også akkurat ut som en Mac. Designet til OSX er noe som faller i smak hos meg. Selve Apple og Mac, dermot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lamia Lenis

Jeg har PC og liker det best. Har brukt Mac på skolen. Funka fint til det jeg trengte den til der, men hjemme er det best med PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pc, er kvinne ja. ;)

Kan ikke si så mye om mac, siden jeg sjeldent har brukt det. Likte det lille jeg så i allefall. Virket ok den. tror mac har blitt litt mer brukervennlig ovenfor oss "sofasurfere"? men jeg vet ikke? :)

husker jeg ikke skjønte bæret at mac for 6-7 år siden, men nå syns jeg det virket veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dell, og snart får jeg en Acer Aspire One, så her er det PC som gjelder!

Jeg fikk nylig en Acer Aspire One. En søt liten sak.Den får plass i håndveska. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...