Gjest Gjest_trine_* Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Folk er så forskjellig, og ikke alltid jeg skjønner typen, og det kan føre til misforståelser. Han (jeg kan være med om jeg vil, men han regnet med at jeg ikke kunne, da føler jeg at jeg ikke egentlig er velkommen) ble invitert via en kompis på burrsdag til ei han ikke kjenner på et utested i Oslo. Hele kompisgjengen ble invitert, og ingen av de kjenner bursdagsbarnet. Min kjære ønsker å dra for å møte kompisene sine. Det skjønner jeg. men, det jeg ikke skjønner, er at han ikke undersøker om noen av de skal dit. Så for alt han vet blir det bare han og den kompisen som videresendt invitasjonen. Han ønsker ikke å undersøke hvem som evnt skal dit, for han synes det er rart å først ville vite hvem som skal dit. Jeg mener det er ganske naturlig å undersøke om noen kjente skal dit før man evnt svarer ja til et bursdagsparty til folk man ikke kjenner. Jeg må innrømme jeg lurer litt hvorfor han da ønsker å dra. Vi er i 30-årene begge to og skal snart gifte oss. Er et bare jeg som overreagerer, eller er det andre som også synes det er rart?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Folk er så forskjellig, og ikke alltid jeg skjønner typen, og det kan føre til misforståelser. Han (jeg kan være med om jeg vil, men han regnet med at jeg ikke kunne, da føler jeg at jeg ikke egentlig er velkommen) ble invitert via en kompis på burrsdag til ei han ikke kjenner på et utested i Oslo. Hele kompisgjengen ble invitert, og ingen av de kjenner bursdagsbarnet. Min kjære ønsker å dra for å møte kompisene sine. Det skjønner jeg. men, det jeg ikke skjønner, er at han ikke undersøker om noen av de skal dit. Så for alt han vet blir det bare han og den kompisen som videresendt invitasjonen. Han ønsker ikke å undersøke hvem som evnt skal dit, for han synes det er rart å først ville vite hvem som skal dit. Jeg mener det er ganske naturlig å undersøke om noen kjente skal dit før man evnt svarer ja til et bursdagsparty til folk man ikke kjenner. Jeg må innrømme jeg lurer litt hvorfor han da ønsker å dra. Vi er i 30-årene begge to og skal snart gifte oss. Er et bare jeg som overreagerer, eller er det andre som også synes det er rart? De er jo to i allefall.
sebra Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 (endret) for min del synes jeg du overreagerer, kanskje han rett og slett bare har lyst til å ta en fest. Endret 4. august 2008 av sebra
Rosalie Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Hadde ønsket han riktig god guttetur, med mindre det krasjet med planer vi allerede hadde lagt sammen.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Hadde ønsket han riktig god guttetur, med mindre det krasjet med planer vi allerede hadde lagt sammen. Jo,jo, hadde han visst at vennene hans skulle dit, hadde jeg skjønt det. Jeg har jo ikke noe imot at han møter vennene sine. Men det er jo ingen guttetur...?? Det er snakk om bursdag til ei jente han ikke kjenner, og han vet ikke noe om noen andre av hans venner kommer. Det synes jeg er litt rart. Når jeg lurte på hvorfor evnt vi skulle ha lyst til å dra på bursdag til noen vi ikke kjente, var det for å møte hans venner. Men han visste ikke hvem som evnt kom. Så for alt han vet kommer det ikke flere enn kompisen som videresendte invitasjonen.
Rosalie Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Poenget mitt er at jeg neppe hadde fått med meg særlig mer enn at han ville dra på guttetur. For jeg pleier stort sett ikke å bry meg så veldig om akkurat hva han skal, bare konstaterer at det og det tidspunktet er han bortreist. Han har for eksempel vært bortreist nå i snart en uke. Jeg aner ikke hvor han har vært annet enn at det er i midt-Norge, og jeg har sånn cirka føling med hva han har bedrevet. Stikkord: Guttetur(er). Nå vet jeg hvor han er igjen, da han er på besøk til ho mor. Men jeg aner ikke når han kommer hjem. Før ferien hans er slutt, forhåpentligvis.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Synes uansett det er rart at han er såå sugen på et bursdagsparty til noen han ikke kjenner, selv om kompisene (som heller ikke kjenner henne) skal dit. Og siden dette er en jente, så ville det vel vært normalt at de av guttene som har damer, kunne tatt damen med seg. Jeg er selv i 30 årene, og har et seriøst samboerforhold. Jeg ville trodd det hadde rablet for typen hvis han kom hjem og skulle i en bursdag til en jente som hverken han eller kompisene kjente... Og hvis han i tillegg antydet at han skulle gå alene, så hadde jeg virkelig begynt å lure på han ja... Ikke at dette er et stort tillitsbrudd eller noe, og heller er jeg ikke spesielt sjalu...men jeg hadde ikke skjønt vitsen med å gå i bursdag til noen man ikke kjenner. Isåfall ville det vært noen vi var i ferd med å bli kjent med, eller såvidt hadde truffet tidligere, men da ville det vært noen vi hadde truffet eller blitt kjent med begge. Men nå lever vi et felles liv da.... Virker ikke som om alle dagens unge par gjør det...
Rosalie Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Slik jeg leser saken, så er det ikke bursdagsfesten han er så sugen på, men A) Tur alene, B) Kompis(er), C) Fest. Og hva om det kun er han og han ene kompisen som møtes? Trenger ikke å være flere for at en guttetur blir strålende vellykket!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Men nå lever vi et felles liv da.... Virker ikke som om alle dagens unge par gjør det... Nei heldigvis...digger "typen min er på ferie og jeg aner ikke hvor han er"-holdningen. Når det er sagt, synes jeg faktisk det var litt rart med denne bursdagen, men at du legger noe "farlig" i det, skjønner jeg ikke. Ble du ikke invitert med, forresten?
Reveal Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Jeg synes du overreagerer! Jeg har selv vært i bursdagsparty for "broren til søstra til mora som kjente noen". Eller et vennes-venner-party som det kalles på godt norsk. Det er jo alltid gøy å bli kjent med nye mennesker, om jeg er i et forhold eller ikke er da revnende likegyldig!
Gjest Gjest_trine_* Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Nei heldigvis...digger "typen min er på ferie og jeg aner ikke hvor han er"-holdningen. Når det er sagt, synes jeg faktisk det var litt rart med denne bursdagen, men at du legger noe "farlig" i det, skjønner jeg ikke. Ble du ikke invitert med, forresten? Jo, han spurte om dette var noe vi ville dra på. Men at det kanskje ikke passet så godt for meg fordi min mor kommer. Det jeg bare ikke skjønner, er at han ikke undersøker om flere av kompisene skal dit før han svarer. Dersom ingen av de kommer er jo hele turen bortkastet siden han motivasjon er å treffe venner. Og til de som omtaler det som guttetur er det ikke det Han er så rar, for han synes det er rart å spørre om flere skal dit før han svarer. Er ikke det vanlig da? Det jeg synes er rart er at noen inviterer en haug med ukjente mennesker til sin bursdag.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i dette jeg heller altså. At han ikke trenger å sjekke om noen av vennene skal gå først er jo egentlig et tegn på at han ikke er så avhengig av å gå i flokk slik som mange (jenter) er. Han har vel bare lyst på en fest. Kanskje du heller har lyst til at han skal være sammen med deg og din mor i stedet for å gå på festen? Det kan jo hende han heller gjør det hvis du spør ham rett ut. Jeg for min del hadde sagt kos deg på fest
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i dette jeg heller altså. At han ikke trenger å sjekke om noen av vennene skal gå først er jo egentlig et tegn på at han ikke er så avhengig av å gå i flokk slik som mange (jenter) er. Han har vel bare lyst på en fest. Kanskje du heller har lyst til at han skal være sammen med deg og din mor i stedet for å gå på festen? Det kan jo hende han heller gjør det hvis du spør ham rett ut. Jeg for min del hadde sagt kos deg på fest Nei, jeg ønsker ikke at han heller skal være sammen med min mor og meg, det skal han slippe:-) Vet ikke jeg, fikk bare en dårlig magefølelse. Kan vel være jeg er litt påvirket av alt jeg leser her inne. Vi skal gifte oss om 1.5 mnd, og han er liksom litt for god til å være sann, i forhold til alt jeg leser og hører om. Jeg er vel bare redd at han plutselig skal få kalde føtter og gjøre noe dumt. Ville være typisk min flaks liksom. Synes bare det var så rart at han har lyst til å dra dit dersom han ikke kjenner noen.
Rosalie Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 Men han kjenner jo noen! Er jo minst en av kompisene hans som skal dit!
Lady La-Laa Skrevet 4. august 2008 #15 Skrevet 4. august 2008 Jeg synes det er rart å gå i bursdag til noen man ikke kjenner, uansett om hele kompisgjengen skal eller ikke skal - og særlig når ingen av vennene hans kjenner bursdagsbarnet heller! Greit nok at han har lyst på en fest og han har lyst til å være sammen med kompisene, men hvorfor ikke heller da stelle istand sin egen fest? Forresten så blir det jo kanskje ikke noe festing med kompisgjengen når han ikke vet om de kommer engang... Så når han da ønsker å gå i denne bursdagen så må det jo være noe spesielt i denne bursdagen annet enn bare festing med kompiser som interesserer han. Når man er i bursdag så er det jo for å feire den som har bursdag, og jeg synes det blir rart når man ikke kjenner den personen som faktisk er grunnen til at det holdes fest... Greit nok at de fleste bursdagsfester nå for tiden har utviklet seg til å bli vanlige vorspielfester, men likevel... Er det bursdag så er det bursdag og man kan for eksempel ikke møte opp i bursdag uten gave! Så han skal altså kjøpe gave til denne fremmede jenta også? Jeg blir ganske nysgjerrig på hva han egentlig tenker her jeg, hmm
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #16 Skrevet 4. august 2008 Kanskje jenta har lyst på flere venner. Hun ba jo damene til denne kompisgjengen også, kanskje hun håper de dukker opp så hun får utvidet venninnenettverket.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 4. august 2008 #17 Skrevet 4. august 2008 Kanskje jenta har lyst på flere venner. Hun ba jo damene til denne kompisgjengen også, kanskje hun håper de dukker opp så hun får utvidet venninnenettverket. Nja, det skal være på et utested, så jeg tviler på det egentlig. Hva/hvem hun har invitert og ikke vet jeg ikke, da det var kompisen av min samboer som spurte om noen ville være med. Vi har ikke fått noe invitasjon.
Gjest Betty89 Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 Nja, det skal være på et utested, så jeg tviler på det egentlig. Hva/hvem hun har invitert og ikke vet jeg ikke, da det var kompisen av min samboer som spurte om noen ville være med. Vi har ikke fått noe invitasjon. Jeg synes hans holdning var litt uvnalig. Men du kan helt sikkert slappe av... Jeg må innrømme jeg også hadde blitt litt "redd", dere skal jo gifte dere snart... Men du kan jo ringe han ettpar ganger utover kvelden og spør hvordan det går
cypress Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 Jeg ville absolutt sjekket hvem som skulle komme, dersom det var jeg som skulle på denn festen!! Dersom det kun var en annen kompis som skulle dit, kan de jo likegjerne gå på et normalt utested?? De kjenner jo akkurat like mange da??
Gjest *.* Skrevet 4. august 2008 #20 Skrevet 4. august 2008 Ettersom dette skal være på en uteplass så har vel jenta invitert sine, og sagt at folk må bare invitere sine venner også. Det er sikkert nok av plass, og da er det vel bedre å fylle opp med venner og venners venner? Hva har det med at dere skal gifte dere med saken å gjøre? Er livet over da, og man har ikke rett til å være et individ lenger? Dere får det til å høres så grusomt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå