Gå til innhold

Motiv til postkasser og postkassestativ?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg meg selv og naboen rett, så går det ikke lang tid før vi skaffer oss nye hunder om de "gamle" skulle gå bort. Og vi er også fryktelig opphengt i den resen vi har, så det skal nok gå bra.

Dessuten skal hundene våre leve i noen år til. Den eldste er bare 4 år, så forhåpentligvis overlever de begge postkassene.

De som har katter, har forresten 4 katter, så jeg tviler på at de forsvinner samtidig.

Tror at jeg går for den ideen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå for den ideen du! :D

Hvis du er sikker på at det ikke er noe problem med perfeksjonismen din på det punktet, så synes jeg det var en strålende god idè iallfall! Jeg hadde nok gått for den selv, jeg..

Med det samme vi er igang med postkassemotiv... Jeg har en hvit, stor metallpostkasse som jeg har malt mitt og sambos navn på, på lokket. Skal ha motiv på selve kassefronten, men jeg har ikke peiling... :-? Har spurt om dette før, men fikk ikke noen "wow" tips da, så kanskje du har noen nå siden du er så kreativ og fant på selv til slutt? hehe...

Ikke for vanskelig og detaljert, men heller ikke kjedelig. Ikke maritimt, ikke fuglitimt :ler: Skjønner?

Vi bor litt "landlig" til, men likevel veldig nære byen. Vi bor temmelig sentralt, kan jeg vel heller si.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et gjerde med en pusekatt på?

:ler:

Jeg er tom i hodet etter å ha brukt masse energi på mine egen postkasser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et gjerde med en pusekatt på?

:ler:

:ler: Takk for sinnsykt godt tips, det har jeg virkelig ikke tenkt på før! Hvor tar du alt fra??? :ler:

Jeg kunne godt gjort det, men da vil jeg ha en pusekatt først.... :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Dere som er så dyriske og greier:

Hva med Postman Pat og katta hans?

Ellers har jeg sett noen fine postkasser med blåbærlyng på - eller tyttebær for dere som er så røde i sjela :wink: Men en gylden kantarell som selskap?

Kuer er også fine motiv. En litt sånn karikert ku med vennlig blikk; en sånn "jeg er glad for post"-holdning hos kua.

I hobby-butikker pleier de ha peil på hva en skal male kassa med - og lakk over etterpå med blank lakk for å få det til å holde. Holder sikkert trekassa di tørr lengre også, Lea.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på noen sånne fine dyr som sitter med brev i munnen eller noe, ja.. Det er ganske søtt.

Først tenkte jeg på en brevdue, men de er jo hvite, og postkassa er jo hvit.. Så da blir det ikke det iallfall. Jeg vil ikke ha en bakgrunnsfarge over hele postkassa. Navnene våre er forresten malt i svart.

Postmann Pat og katta hans blir litt for mye barnehage for meg, siden jeg jobber i barnehage og får nok Postmann Pat der... :ler:

Ku? Skal jeg male Litago, da, eller? Det blir litt for landlig, for meg... Bondelandet har jeg rømt fra, og jeg trenger ikke særlig med assosiasjoner til det her, egentlig... :lol:

Tar gjerne imot andre tips!

Lea: Unnskyld at jeg overtar tråden din... :oops:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett noen kjempemorsomme ku-kasser på nettet et sted, men jeg tror ikke at jeg klarer å få til uttrykket de har i fjeset.

Har vel bestemt meg for hund og katt jeg nå.

Og det er bare å "ta over" tråden. Plukker opp et og annet tips likevel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

En Zebra?

Hadde blitt stilig effekt med hvit postkasse. Og du bare malte inn svarte striper.

Eller en tiger med posten i kjeften :ler:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Der var det noen morsomme ideer, ja!!

Kanskje jeg skal rett og slett male et vilt dyr med en konvolutt i kjeften?!? Det hadde jo vært litt kult, da!

En svart panter i vilt firsprang med posten i kjeften kanskje??

Eller en elefant med en sammentygd konvolutt? Nei, forresten, elefanten er grå så det vil ikke bli så bra på hvit postkasse...

Sebra var jo også litt morsom, men så kjedelig når postkassa er hvit...

Tiger, ja..

Egentlig elsker jeg ulver, da, men jeg er superdårlig på å tegne dem :-?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart panter hadde gjort seg på hvit postkasse ja!

Det blir jo liksom en slags pusekatt likevel da.

Eller har du sett de tegningene av en panter som liksom river et hull i bakgrunnen og kommer gjennom hullet med en labb og hele hodet?

DET hadde vært skikkelig tøft.

Sett et frimerke på tunga til panteren, så har du alt i boks :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett bilder av pantere som river seg gjennom et ark, men jeg har sett katter da.. Det er jo noe i likhet, liksom..

Et frimerke på tunga, ja... Det var jo faktisk en hysterisk morsom idè, da!! :ler:

Ellers så har jeg vurdert å male katterasen Europè, for de er veeeldig like som den elskede katten jeg hadde før! Og skal jeg ha katt igjen, så vil jeg ha enten en Europè eller en Britisk Korthåret da disse er så like min elskede Mickey! :P

Jeg må nok sove på det...Men jeg skal nok ikke sove enda lell... :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett sånne med pantere, tigere og katter, men panteren ser litt skumlere ut enn en liten pusekatt da. Stoore tenner og sånt.

Hva slags lakk bruker du på trekasser forresten? Som tåler å være ute liksom?

Jeg kommer mest sannsynlig til å bruke hobbylakk eller folkart-maling til motivet og beis til som bakgrunnsmaling. Muligens sprittusj til å markere (er så dårlig på å male tynne streker).

Og navneskiltene? Hva skal jeg bruke for at de skal være lette å bytte ut?

Har egentlig tenkt at navnene skal stå på lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett sånne med pantere, tigere og katter, men panteren ser litt skumlere ut enn en liten pusekatt da. Stoore tenner og sånt.

Jepp, dessuten synes jeg panteren er et veldig lekkert dyr, så skummel men likevel så "grasiøs" og elegant som katten! Kanskje jeg skal ta en panter?? :roll:

Hva slags lakk bruker du på trekasser forresten? Som tåler å være ute liksom?

Jeg har ikke malt trekasser selv, jeg har bare vokst opp med trekasser.. :lol: Maler ikke trekasser av den årsaken jeg allerede har fortalt deg, jeg. Vil ikke få folk til å køpe seg trekasser når man kan male like fint på metallkassene.. :blunke: Men jeg ville nok sannsynligvis brukt den samme lakken som jeg bruker på treskiltene jeg maler som er til å henge ute. Der bruker jeg Ocean Lack fra Panduro. Denne er veldig bra og holdbar, men jeg tar alltid to strøk jeg, sånn for å bevare skiltene lengst mulig. Vil tro det funker like bra med dem på postkasser. Denne lakken er spesielt for utendørs-saker, da.

Jeg kommer mest sannsynlig til å bruke hobbylakk eller folkart-maling til motivet og beis til som bakgrunnsmaling. Muligens sprittusj til å markere (er så dårlig på å male tynne streker).

Jeg er også håpløs på tynne streker.. :ler: Jeg var veldig flink i starten, men så brukte jeg vel et kvarter på en strek på 5cm også, tror jeg. Husk bare at hvis du skal bruke sprittusj til konturene på tre, så MÅ du ha en bakgrunnsfarge! Ellers vil sprittusjen flyte utover (jeg snakker av erfaring!!!) og dermed vil det vises veldig godt at du har "jukset". Resulatet blir ikke noe pent. Husk også på at hvis du bruker sprittusj så vil konturen (svart, regner jeg med?) bli hardere i fargen enn det du maler inni. Har du en inntørket sprittusj så er det bedre å bruke enn en sprittusj som fortsatt virker. Hvis du vil ha mer tips på hvordan du gjør dette, så si ifra så skal jeg forklare deg.

Og navneskiltene? Hva skal jeg bruke for at de skal være lette å bytte ut?

Har egentlig tenkt at navnene skal stå på lokket.

Jeg vet at noen steder så selger de bokstaver, både i stort og smått, og både i rødt og blått :ler: (overtrøtt??) Neida, de selger dem både i plast (ikke anbefalt fra meg!), metall (pent, men kanskje ikke på trekasse?!) og i tre (male selv). Det er slike bokstaver du kan henge fast på kroker, slik at du setter sammen navnene slik du vil. Men for å få dette på lokket av postkassen må du nok ha stoore postkasser, ellers håper jeg alle sammen heter Lea Li. :lol: Det kan ta litt vel mye plass.. Ellers har jeg ingen gode tips på navn som er mulig å skifte ut sånn på stående fot nå, men jeg skal komme tilbake til det senere hvis det detter noen ideer i huet på meg.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten
En annen idè jeg har fått de siste 10 minuttene er å male husdyrene våre på kassene. To av husstandene har hunder og den siste har katter.

Jeg kunne jo male et gjerde som gikk over alle kassene og så plassert noen pusekatter oppå gjerdet og to hunder som tittet over eller lå forran?

Jeg stemmer for dyreidèen!

Der jeg bodde tidligere, sammen med min eks, hadde vi nabolagets fiiiineste postkasse - med en mørk mann, en blond dame og en langhåret, stripete pusekatt som stod foran et hus. Den ble kanskje litt munter-trist hele postkassen når damen flyttet ut og postkassen hang igjen, men enda bedre ble det når de som kjøpte huset etter det igjen flyttet inn og beholdt samme postkassen; det er nemlig også en mørk mann og en blond dame, men med en diger grand danois! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåde den anboen som selger og flytter...

Ser for meg Lea går på visning og godkjenner nyfamilien - den som har samme hund eller ser like ut...

Du kunne ikke ta bilde av familiene og bruke en decopage-teknikk da? Aner meg at dette er veldig i vinden for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha bilde av meg på postkassen tror jeg.

Og sånne "henge-på-kroker"-bokstaver blir både dyrt (totalt 9 personer fordelt på tre husstander) og knotete tror jeg.

Men jeg tenker videre...

Lillian: Jeg vet at sprittusjer kan være litt upraktiske ja. Har prøvd det før.

Men alle kassene skal ha bakgrunnsfarge.

De kassene jeg har sett på har et felt forran som går litt inn liksom. Har tenkt å male hele feltet med maling og beise resten av kassen i en matchende farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vil ikke ha bilde av meg på postkassen tror jeg.

Og sånne "henge-på-kroker"-bokstaver blir både dyrt (totalt 9 personer fordelt på tre husstander) og knotete tror jeg.

Det er så mange også, ja... :lol:

Jeg så for meg at det blir veldig knotete på en postkasse, ja, men det var eneste forslaget jeg kom på sånn på natterstid. Jeg skal komme tilbake med andre ideer hvis jeg kommer på noen.... :roll:

Det er jo ikke noe problem med sprittusj hvis du skal ha bakgrunnsfarge, da! :)

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår postkasse:

Vanlig grønn postkasse (stor)

Nederst på kassa har jeg malt ulike brev hulter til bulter, noen bakfra, noen forfra m/frimerke etc.

Midt på har jeg skrevet POST

Lokket har jeg laget som forsiden på et brev til oss m/navnene våre + adresse, frimerke etc....

Har fått mye skryt og jeg synes selv den er veldig fin.....

Ellers skal jeg male en postkasse for søsteren min m/ en katt og kattepoter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noen vanlige dørskilt, og hekte de fast på postkassen? Slik kan du jo bytte de ut etterhvert som leietakerne skifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Bare en liten ting, vi har postkasse uten tak og vi har navnene oppå lokket. Nå i vinter snødde det og ble is på lokket, så navnene våre ble borte i all snøen og isen. Kan være lurt å ha gatenavn eller etternavn på forsiden av postkassa også. ( om man ikke har tak over postkassa da )

Ellers var ideen med brev nederst på kassa og lokket som et brev veldig artig. Kan hende jeg stjeler den ideer.

Du kan også få ideer her : http://home.no.net/malebua/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...