Gå til innhold

Når hannkatter slåss

Anbefalte innlegg

Gjest Kattarina
Skrevet

Min hannkatt er kastrert, seks år gammel, rolig og hadde aldri vært i slåsskamp før vi flyttet til et nytt sted hvor en diger ukastrert kjempekatt tydeligvis regjerer. Av en eller annen grunn er det min katt som er denne kjempens mobbeoffer, og blir stadig vekk oppklort og banket opp. Ofte skjer slåsskampene helt kloss i husveggen. Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Har tidligere fått råd om å sprute vann på den og generelt skremme den vekk når den kommer inn i vår hage, men jeg kan jo ikke holde vakt i hagen døgnet rundt! Vil det hjelpe å legge "visittkort" fra toalettet til min katt rundt i tomtehjørnene?

Har også hørt om noe kjemikaliestoff, men vil ikke det skremme vekk min katt også?

Foreløpig vet jeg ikke hvem som eier den, men har veldig lyst å finne det ut og oppfordre vedkommende om å kastrere - jeg betaler gledelig for det hvis det er pengene det står på. Eller er det bortkastet å sørge for kastrering når katten er godt voksen?

Har jeg rett til å kreve erstatning fra eieren når kattens dems påfører oss veteriærregninger støtt og stadig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan desverre ikke kreve noe fra den andre kattens eier. Om du ikke finner eieren kan jo du prøve å ta bilde av katten og henge opp en lapp?

kattekrangel er ofte svært vansklig å finne en løsning på. Men det å få snakket med eieren og kastrering er en bra mulighet. Kjemikalier vil nok skremme din egen katt og. Du kan jo prøve å legge litt kattepiss her og der om han bruker kattedoen. (da lurt med en billig kattesand av dårlig kvalitet så du bevarer pisset :ler: )

Ellers så kan jo du tegne forsikring på pus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...