Gjest Shayla Skrevet 4. august 2008 #1 Skrevet 4. august 2008 Hei! Jeg har lyst til å tattovere navnet mitt på arbabisk eller urdu. Noen som vet om noen internett sider hvor jeg finner disse skrifttypene. Har ikke funnet de noen steder. Vet det finnes steder hvor man kan skrive inn navnet sitt og få det vist frem i valgte skrifttype. Men finner ikke arabisk eller urdu....
pittie Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Her er en fin til arabisk http://www.firdaous.com/en/?13-a
pittie Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 enda bedre : http://www.tattoos-by-design.co.uk/nametranslations.html Så får du garantert det du skal ha
gizmoo Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Det beste er vel hvis du kjenner noen som kan arabisk.... Navnet ditt kan sikkert skrives på flere forskjellige måter. Har sett mange forskjellige versjoner av mitt eget. Det spørs om de har skrevet med eller uten vokaler. Gammel arabisk måte skriver ofte uten vokaler mellom konsonantene, og "gjetter" seg til at vokalene finnes mellom. f.eks kan de skrive Camilla slik: CMLA. De har ikke alle vokalene som vi har heller så det er ikke sikkert navnet ditt blir skrevet riktig. De fleste skriver på en litt mer "vesten-aktig" måte nå, hvor de tar med vokalene mellom. Så det fins sikkert flere måter å skrive navnet ditt på, og du bør sjekke hvilken måte som tar seg best ut grafisk sett;) Dobbelt sjekk før du tar tattisen hvertfall... Kjenner en som tror hun har navnet sitt på alvespråk hvor det egentlig står noe som JKSKJDF Har ikke fortalt henne det da.....
Gjest Målfrid Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Hvorfor noen vil tatovere navnet sitt på et språk de ikke kan er meg en gåte......
gizmoo Skrevet 5. august 2008 #7 Skrevet 5. august 2008 Hvorfor noen vil tatovere navnet sitt på et språk de ikke kan er meg en gåte...... Ja, hvertfall når de ikke vet sikkert hva som står der.... Men kan forstå det på en måte også... arabisk kaligrafi kan være ganske nydelig. Hadde en periode jeg hadde litt lyst på det selv, men ombestemte meg etter en stund.
Gjest Shayla Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jeg har en på jobben som kan urdu og hun har skrevet navnet mitt for meg. Og hjulpet meg å sjekke at det jeg fant på arabisk var riktig.
gizmoo Skrevet 5. august 2008 #9 Skrevet 5. august 2008 Jeg har en på jobben som kan urdu og hun har skrevet navnet mitt for meg. Og hjulpet meg å sjekke at det jeg fant på arabisk var riktig. Så bra da Håper du blir fornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Hvorfor noen vil tatovere navnet sitt på et språk de ikke kan er meg en gåte...... Jeg vil ha navnet til min lillebror som jeg forguder på arabisk. Det for at jeg vil ha det på arabisk er pga jeg synes alt anet er kjedelig og pga resten av min familie er muslimer og stemoren min er araber.så har ingen ting å frykte når det gjelder å få rett navn på armen:)
Gjest ShoufuHabibi Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Det er nok du som er stygg! jeg tok nettopp 3 tatto!:D moren min på det ene handleddet, og lillebror og lillesøster på det andre. jeg er så fornøyd som det går ann å bli jente 20
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #13 Skrevet 28. desember 2008 Det er nok du som er stygg! jeg tok nettopp 3 tatto!:D moren min på det ene handleddet, og lillebror og lillesøster på det andre. jeg er så fornøyd som det går ann å bli jente 20 noe sånt kunne jeg og funnet på da jeg var 20. nå er jeg 22 og takker gud for at jeg faktisk aldri gjorde det..
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Det heter tatovere, ikke tattovere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå