Gjest Étoile Skrevet 31. mai 2003 #1 Skrevet 31. mai 2003 Solen varmer og det begynner å nærme seg tid for bare føtter. Og skal føttene være bare, bør de være velstelte mener jeg... Men hvordan? File før eller etter fotbad f.ex? Hvordan pleier du føttene dine og hvilke produkter bruker du? Jeg bare lurer jeg, tenkte det var på tide med en liten vårpuss på undersåttene! :D
Barbie Skrevet 31. mai 2003 #2 Skrevet 31. mai 2003 Jeg er nok ikke så flink til å stelle føttene mine. :oops: Jeg filer helene etter bad,og smører med fuktighetskrem. Masse død hud som skal av,går jo nesten ned et helt skonummer etterpå! :-? Barbie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #3 Skrevet 31. mai 2003 Føttene trenger pleie hele året men nå i sommersesongen med åpne sko så er det ingen vei utenom full overhaling. - det første jeg gjør er å fjerne gammel neglelakk samt klippe neglene og file de pent til - en grunding omgang med fotfilen, her skal det være silkehud - fotbad med fotsalt er ett must, sitt i minst 20 minutter, Scholl fotsalt er toppen - deretter er det en omgang med Mavala Neglebåndsfjerner før føttene får tørke skikkelig - setter på tåskillere og legger 2 strøk med Revlon neglelakk i passende farge og ett strøk med overlakk for en flott finish - fotkrem fra Natural Sea Beauty (apotekmerke) avslutter behandlingen sammen med Mavala's deilige neglebåndskrem. Minnie
Tusenfryd Skrevet 31. mai 2003 #4 Skrevet 31. mai 2003 Må ta en runde selv - Oh! lykke - jeg fant fotfilen min i dag. Men Minnie, du nevner tåskillere - jeg har aldri skjønt hvorfor. Har hatt noen av og til, men når jeg bruker det gjør det bare vondt i tærne mine som strekkes og bendes i feil retning. Klør gjør det også. Hvorfor skal man bruke tåbender? Sprike med alle tærne samtidig kan jeg *flink* - men jeg ser liksom ikke poenget. Opplys meg!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #5 Skrevet 31. mai 2003 Tåskillere er meget praktiske når neglelakken skal tørke så ikke tærne klistrer seg inni hverandre og ødelegger lakken. Men du kan også bruke litt papir mellom tærne eller bomull men det har en tendens til å skli av og gjøre mer ugang enn nytte. Jeg vet at Body Shop har noen i tre men de er grusomme, bruk de i myk skumgummi feks. fra Tone Lise Akademiet el. Minnie
Tusenfryd Skrevet 31. mai 2003 #6 Skrevet 31. mai 2003 Takk. Hm... det er ikke noe problem med neglelakk som klisser. Da tror jeg jammen meg at jeg fortsetter å ikke bruke dem. Men stelle føtter skal jeg!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #7 Skrevet 31. mai 2003 Det finnes nesten ikke noe eklere enn ustelte føtter i slitte åpne sko. Fysj og æsj! Minnie
Gjest Embla s Skrevet 31. mai 2003 #8 Skrevet 31. mai 2003 Jeg er ikke flink mht stell av føtter :oops: . jeg klipper negler, det er alt (vasker føttene hver dag med vanlig dusj såpe og da..) hm.. har faktisk lurt på å ta en ordenltig behandling i en salong, men er litt ...pysete ( :o ) når det gjelder føttene mine... tror ikke jeg klarer at andre skal ordne med dem... Men; jeg skal prøve Minnies liste. Noe av den i allefall. Gleder meg!
Tusenfryd Skrevet 31. mai 2003 #9 Skrevet 31. mai 2003 Jeg var hos fotpleier en gang. Det var like grusomt som da jeg skulle gifte meg og ble sminket og stelt i forkant.. æsj - folk som plukket meg i ansiktet uten at jeg hadde kontroll.. samme med føttene... grrr... det kilte, jeg så ikke hva hun gjorde... nei, stelle seg selv er best!
Gjest Étoile Skrevet 31. mai 2003 #10 Skrevet 31. mai 2003 Det jeg har av produkter er Scholls fotbadesalt, en fotkrem fra Scholl (er ikke så veldig fornøyd med den egentlig, kanskje jeg skal prøve den Minnie nevnte) en metallfil og en sandpapirfil... Men er ikke flink nok til å bruke disse tingene... Men i morgen tenker jeg det blir full overhaling!!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #11 Skrevet 31. mai 2003 En pedikyr med neglelakk i valgfri farge er en herlig opplevelse, bare prøv Embla- ikke skummelt i det hele tatt. Men som sagt, en pedikyr kan du også gjøre hjemme med like flott resultat bare du har rett utstyr. Dette forutsetter naturligvis at du ikke har neglesopp, vorter eller andre ting som proffene må ta seg av for deg. Man går ikke løs på sine egne føtter med kniv :o Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #12 Skrevet 31. mai 2003 fotkrem fra Scholl (er ikke så veldig fornøyd med den egentlig, kanskje jeg skal prøve den Minnie nevnte) Gjør det for den er kjempegod, den trekker godt inn, gir masse næring ved hjelp av Dødehavsleire og gir skikkelig silkehud. Minnie
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #13 Skrevet 31. mai 2003 Jeg er veeeldig dårlig til å stelle føttene mine... Føtter er ekle, og selv om mine er de peneste så er de fortsatt ekle! Jeg vasker dem, klipper negler og smører dem med krem etter jeg har dusjet. That's it.... Jeg bruker ikke neglelakk, og jeg bruker ikke åpne sko fordi jeg synes det er ekkelt. Så jeg viser ikke fram føttene mine så mye likevel... Har vurdert å gå til fotpleier når feriepengene kommer inn, men jeg vet ikke om jeg makter... :-? Lillian
Gjest Embla s Skrevet 31. mai 2003 #14 Skrevet 31. mai 2003 Dette forutsetter naturligvis at du ikke har neglesopp, vorter eller andre ting som proffene må ta seg av for deg. Man går ikke løs på sine egne føtter med kniv :o Minnie Uhu *grøsse* :o Nei, nei! Ingen neglesopper her i gården!! Skal vurdere å bestille meg en time!
Gjest Étoile Skrevet 31. mai 2003 #15 Skrevet 31. mai 2003 Det høres jo perfekt ut! :D Selges den på de fleste apotek? Og hva er prisen? Har tatt pedikyr en gang, er kjempekilen men synes det var deilig allikevel... Og føttene ble bare SÅ lekre! Det var en fryd å gå i sandaler etterpå! Men denne gangen får jeg nok fikse det selv. Burde kanskje investere i en ny lekker neglelakk til sommeren også...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #16 Skrevet 31. mai 2003 Jeg pleier ofte og dekorere føttene mine litt, lekker farge på neglene, tåringer i sølv og åpne sko med stener på- på den måten blir føttene som smykker. Minnie
Gjest Embla s Skrevet 31. mai 2003 #17 Skrevet 31. mai 2003 mmm tåringer i sølv er veldig fint. Det brukte jeg før, helt til jeg leste i en sånn idiotisk reportasje i ett blad der menn ble intervjuet ang hva de "ikke likte hos kvinner". Der var det en som nevnte tåringer.... Tror jeg skal ta de fram igjen, det er fint!!
just_c Skrevet 31. mai 2003 #18 Skrevet 31. mai 2003 Det å gå til fotpleier,eller fotterapaut som de fleste er utdannet som i dag tror eg ikke er så ille som folk vil ha det til. Er vel egentlig innhabil siden jeg selv snart er ferdig utdannet fotteraput. og vil si at som i alle yrker finnes det dyktige og ikke fullt så dyktige terapauter. sitter her å leser innleggene og det kribler i fingrene etter å skrive noen par råd,om hva vi mener er god fothygiene som vi kaller det. har mage på lager da ,men skal begrense meg: feilen mange gjør er at de sitter for lenge i fotbad,er du flink og tørke og pudrer med talkum,ol er det ikke noe problem ,men om du slurver litt vil den oppbløtte huden gjør mer skade enn nytte desverre, så selv om det er deilig anbefaler vi vanlige folk til å sitte i maks 10 min i fotbad,diabetikere litt kortere. en annen ting er at man smører seg med vanlig fuktighetskrem,Huden på føttene er litt annderledes enn resten av kroppen,så vanninholdet blant annet som er i fuktighetskremmene er ikke akkurat det beste. Leser at noen mener scholls fotprodukter ikke er så gode,det vile jeg si meg ennig i ,siden jeg prøver å teste ut mange kremer for å finne ut dem eg mener er best. viktig å unnderstreke at det finnes faktisk kremer for akkurat ditt fotproblem.Takker for rådet om den natural sea beauty produktet,det skal helt klart prøvest siste rådet eg vil gi er at man ikke bruker metallfiler,dette kommer av at de ofte tar med seg mer hud enn det som er nødvendig og da vil du bare få mer tørr hud faktisk.bruk sand filer og pimpstein:) er ikke verre:9 nå skal jeg ikke messe mer:) om ikke noen har noen spørsmål da.
Snehvit Skrevet 31. mai 2003 #19 Skrevet 31. mai 2003 Har du tips til en lekker neglelakkfarge, Minnie?
Theolina Skrevet 31. mai 2003 #20 Skrevet 31. mai 2003 Jeg bruker også scholl til fotbad, men da fotbadoljen. Har fotkremen men synes ikke den er så god.. Bruker heller Body shops Peppermint cooling foot lotion. Den er kjølende, og lukter veldig godt. Men har litt lyst til å prøve den Minnie anbefaler.. Jeg er veldig sånn at jeg må kjøpe en ting bare for å prøve, og så gidder jeg ikke bruke den. Så plutselig er det noe nytt som må testes.. :oops: Tror jeg har badet fullt av nesten fulle flasker og tuber av alt mulig(er kanskje ikke den eneste..) Angående fotfiler.. Er det ikke sånn at metallfilene er våtfiler som du skal bruke under fotbad, og de "sandpapirfilene" er tørrfiler som du skal bruke før fotbad? Det fikk jeg opplyst i et parfymeri en gang.. Fotpleier tør jeg ikke gå til, for jeg er så innmari kilen.. :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå