Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Maria-mor
Skrevet

Har ei venninne jeg har kjent nesten hele livet, vi er 25 og 26 nå.. Har alltid hatt det hyggelig sammen, vokst opp sammen, funnet på masse, overnattet mye hos hverandre i alle år osv.. er nesten som søstre.

Men nå har det seg slik at hun er blitt så dårlig på å holde avtaler.. vi avtaler f.eks å møtes en dag, men når dagen kommer dukker hun ikke opp og sender heller ikke melding.. blir så frustrert. Har kanskje brutt avtaler halvparten av gangene vi skulle finne på noe de siste månedene, om ikke mer.

Ofte er det hun selv som spør om hun kan ta seg en tur også. Hun spurte på melding tidligere i uken om hun kunne ta seg en tur på søndag (altså i dag), og sa at hun gledet seg til å møtes..skulle ta med film og kjøpe snop inn som vi pleier. Men så kommer dagen da, timene går og jeg ser ikke snurten av henne..sender flere mld uten å få svar. Dette er ikke første gang akkurat, så blir ikke akkurat overrasket, men ganske skuffet. Får melding klokka 9 om kvelden: var ute i går, vært så dårlig i dag.. Ingen forklaring, ingen unnskyldning.

Hun er fæl til å feste, så skylder alltid på at hun er fyllesyk.. men hun har brutt avtaler midt i uka når hun ikke har vært ute også.

Føler at hun bare tenker på seg selv, og tenker at det er ikke så farlig med meg..jeg er liksom der uansett :sukk:

Men nå renner begeret snart over her! Svarte ikke på mld hun sendte i kveld. Mannen min fatter ikke at jeg finner meg i det sier han..

Må bare si at hun ikke lider av depresjoner eller noe slikt, hun er bare slik..litt tankeløs.

Hun kan f.eks finne på å be folk til seg en kveld, og når vi kommer er hun ikke hjemme og kommer kanskje ikke før en time senere (når hun har bedt folka selv).

Hadde gledet meg til en venninnekveld i dag (har det alltid morsomt når hun først dukker opp), men ble skuffet igjen.. Hun må jo forstå at det ikke går an å oppføre seg slik, folk gidder jo ikke mer til slutt.

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke gjøre det samme mot henne som hun gjør mot deg? La vær å møte opp til en avtale, så kjenner hun selv hvordan det er.

Hvis du ikke har lyst til å gjøre det, er det jo bare å snakke med henne om det. Gjøre henne ordentlig oppmerksom på problemet og kanskje "kjefte" litt.

Skrevet

Hva med å snu på situasjonen, og heller se på det som at hun trenger din støtte?

Om du har vokst opp med henne og kjenner henne godt er det verdt å ta vare på et slikt vennskap. Konfrontér henne og finn ut hvorfor hun er blitt så sløv.

Skrevet

Jeg hadde ignorert henne til slutt, hvis det ikke hadde bedret seg etter en konfrontasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...