Gjest lillagubban Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Nå må jeg se å klippe meg snart, men igjen vet jeg ikke helt hvordan jeg vil ha det! Vet noen om noen frisører i Stavanger som er flinke til å tips om hvordan klippe seg? Jeg er lang og smal i ansiktet, men så har jeg en ganske kraftig kjeve. liten munn, stor kantete nese og små øyne. Har slett halvlangt blondt hår, naturlig farge. Vet noen hvor jeg på nett man kan finne forslag ut i fra ansiktsform? Jeg har en litt teit virvel som skiller håret litt mot høyre så må har noe asymmetrisk, er også glad i lugg, men den må kunne vokse ut litt uten at det blir stygt for jeg er ikke så ofte hos frisør. Jeg har ikke tynt hår, men det er lite volum i det, så tenkte kanskje klippe det opp igjen. Plages litt med hår som "vipper" rett ovenfor skuldrene (ser ut som om jeg har hatt strikk i det mens det er vått alltid..). Aner ikke hva som er best da.. Jeg er veldig skeptisk til permanent farge (vil ikke slite ut håret, det er håpløst nok som det er!), men tenker kanskje på en glansvask? Hvor mye koster dette hos en frisør? Kan man like greit gjøre det hjemme? Har en sånn man bare vasker inn i håret for blondt hår liggende, tenkte kanskje prøve. Hvis noen har noe tips/nettsider eller erfaringer, hjelp hjelp! Må virkelig få gjort noe med håret!
Lady La-Laa Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Heisann! Ikke så mye jeg kan hjelpe deg med, men du nevner volum og det å klippe håret opp, og det synes jeg iallefall du kan inkludere i frisyren din. Mange måter å gjøre det på, trenger for eksempel ikke å klippe så voldsomt opp hele veien slik at det blir veldig kort på toppen, men det kan for eksempel begynne ved kjeven. Men dersom du har litt bred kjeve og smalt ansikt ellers, så vil du kanskje godt kle oppklippet hår som gir deg volum ved ørelengde. Oppklipping vil gi volum og itillegg gi en form for frisyre. Ofte kan man kan få et litt kjedelig preg hvis alt håret er like langt. Når det gjelder lugg, så er det mange tøfe typer for tiden. Hva hvis du hadde hatt en litt kraftig og tung en, det ville kanskje ha dekket over verven? Ellers er jo skrålippet pannelugg veldig fint også! Jeg er som deg også veldig skeptisk til permanent hårfarge, men glansvask har jeg bare god erfaring med og bruker det ca 2 ganger i året, håret blir glatt og skinnende og jeg føler ikke at det sliter nevneverdig på håret. Fargen sitter ganske lenge i også og det vaskes jevnt ut slik at man slipper skillet mellom der fargen sitter og der din egen natulige farge vokser ut. jeg er ikke sikke på hva det koster hos frisøren, jeg bare kjøper pakken med glansvask hos frisøren og gjør det selv, veldig enkelt og greit, og mye billigere såklart. Absolutt å anbefale
Gjest lillagubban Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk for kjempefint svar Lady La-Laa! Notere notere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå