Fun Light Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Har handlet masse skinkebiff på tilbud men har aldri laget det og vet derfor ikke helt hva jeg kan servere til.. Noen forslag?
hilli Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Jeg syns ikke skinkebiff er særlig godt i utgangspunktet, litt tørt og kjedelig, og hadde nok laget ulike typer asiatisk mat der det tilsettes litt god smak. Her er noen oppskrifter (ikke bare asiatisk) http://www.bbcgoodfood.com/search.do?keywo...pager.offset=20
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 syns skinkebiff er kjempegodt, mye mer saftig enn kyllingfilet, og ingen trevler som i oksebiff... jeg lager det med ris og bearnaisesaus eller champignon/kantarellsaus. evnt biffsnadder; pommes frites, bearnaisesaus og salat... nam nam
nessi Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Jeg pleier å marinere skinkebiffen med olje, div urter, hvitløk og chili. Legger ofte litt kiwi samme med, da dette mørner kjøttet ekstra. Steker i pannen, stekovnen eller på grillen. Har ofte potetet bak på salt, og grønnsaker stekt i folie på grillen eller i form i stekovnen ved siden av. Er også godt å surre spekeskinke eller bacon rundt biffene. En annen marinade som er god, er ferdigkjøpt jack daniels marinade.
Fun Light Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2008 Kan det stekes, deles opp og puttes i for eksempel betasuppe..? Mannen min mente at det gikk bra, jeg er mer tvilende.. Har fire pakker igjen i fryseren og vil gjerne bruke de opp.. Flere mattips?
Cata Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Kan det stekes, deles opp og puttes i for eksempel betasuppe..? Mannen min mente at det gikk bra, jeg er mer tvilende.. Har fire pakker igjen i fryseren og vil gjerne bruke de opp.. Flere mattips? Ja det går fint, såfremt du vil ha betasuppe kokt på ferskt kjøtt. Du kan også steke den og servere med gratinerte poteter, brokkoli og en eller annen god saus. (Pass på steketiden - den skal være gjennomstekt, men ikke skosåle.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå