Gjest Gjest_Sussi_* Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 En gjeng som skal på tur ut av Bergen. Skal ta fly til Bergen, men hvordan kommer vi oss fra flyplassen til togstasjonen? Er det langt? Veldig takknemlig for svar da vi skal planlegge turen for en hel gruppe mennesker.
Gjest Joker'n Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Ta flybussen! Den går hele tiden og har stopp rett utenfor togstasjonen. Tar omtrent en halvtime.
Gjest Cerise Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Nærmeste togstasjon ligger i Bergen sentrum, det tar ca 30 min å kjøre fra flyplassen. Det går flybuss hyppig fra Flesland, men hvis dere er mange kan det jo hende at det lønner seg å forsøke å bestille en egen buss fra Flesland til sentrum? Det kan være fullt på flybussen, og det er jo kjedelig om ikke alle kommer med på samme buss.
Gjest ts Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Ta flybussen! Den går hele tiden og har stopp rett utenfor togstasjonen. Tar omtrent en halvtime. Å, takk for raskt svar!! Har du peiling på hvor mye det koster pr. pers?
Gjest Joker'n Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Det koster 80 kr per pers. Men om dere er veldig mange kan det jo lønne seg å bestille en maxitaxi eller noe sånt. Ellers synes jeg flybussen er veldig grei å ta.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Ville beregnet god tid om det er et tog dere må rekke. Normalt tar det 25-30 min fra Flesland til byn, men i disse bygge bybane tider tar det nok en del lenger. I morgen stenger Ibsensgate, og da er det duget for enda mer kaos i bergenstrafikken. Så derfor, goooood tid er et råd fra meg!
Gjest ts Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Nærmeste togstasjon ligger i Bergen sentrum, det tar ca 30 min å kjøre fra flyplassen. Det går flybuss hyppig fra Flesland, men hvis dere er mange kan det jo hende at det lønner seg å forsøke å bestille en egen buss fra Flesland til sentrum? Det kan være fullt på flybussen, og det er jo kjedelig om ikke alle kommer med på samme buss. Vi er 10 stykker.....kanskje vi bør bestille en maxi-taxi med plass til 10. Det blir kanskje ikke så mye dyrere...?
Gjest Joker'n Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Du kan jo ringe taxiselskapet og høre om de kan gi deg et prisoverslag. Kan nok hende det lønner seg å ta taxi ja
Gjest ts Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Ville beregnet god tid om det er et tog dere må rekke. Normalt tar det 25-30 min fra Flesland til byn, men i disse bygge bybane tider tar det nok en del lenger. I morgen stenger Ibsensgate, og da er det duget for enda mer kaos i bergenstrafikken. Så derfor, goooood tid er et råd fra meg! Flyet ankommer Bergen kl. 8.50 og vi må rekke et tog som går kl. 10.30. Hva gjør vi?
Gjest Joker'n Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Jeg tror ikke det vil være så stor forskjell i tid når det gjelder flybuss og taxi. Da ville jeg gått ut fra prisen, hvis du ringer taxiselskapet og valgt ut fra det. Men jeg vil nok tro at du skal rekke det toget fint, bybanekaos eller ikke.
Gjest Cerise Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Ja, hvis dere er ti stk ville jeg vurdert å bestille stor taxi, det vil jeg tro blir billigere enn flybuss. Og da er dere jo garantert at alle kommer med samme bil, det kan det være at dere ikke gjør hvis det plutselig er masse folk på bussen. Du kan jo forhøre deg om pris hos både Norges-taxi og Bergen Taxi, de jeg kommer på i farten. Uansett lurt å beregne god tid som det påpekes av flere her, Bergen er en rimelig kaotisk by trafikkmessig for tiden pga bybanebygging
Gjest ts Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Du kan jo ringe taxiselskapet og høre om de kan gi deg et prisoverslag. Kan nok hende det lønner seg å ta taxi ja Ja, hvis dere er ti stk ville jeg vurdert å bestille stor taxi, det vil jeg tro blir billigere enn flybuss. Og da er dere jo garantert at alle kommer med samme bil, det kan det være at dere ikke gjør hvis det plutselig er masse folk på bussen. Du kan jo forhøre deg om pris hos både Norges-taxi og Bergen Taxi, de jeg kommer på i farten. Uansett lurt å beregne god tid som det påpekes av flere her, Bergen er en rimelig kaotisk by trafikkmessig for tiden pga bybanebygging Tusen takk - da prøver jeg Norges-taxi og Bergen Taxi og hører hvilke priser de har å tilby.
Gjest Cerise Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Flyet ankommer Bergen kl. 8.50 og vi må rekke et tog som går kl. 10.30. Hva gjør vi? Toget rekker dere fint uansett vil jeg tro:) ville også avgjort ut i fra pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå