Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Når man skal antikkbehandle møbler, er lasering en del av prosessen. Men nøyaktig hva er lasering? I artikkelen jeg linker til, står det at man skal først smøre det på, og tørke det AV igjen før det rekker å tørke???
Mosefruen Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 lasere vil i realiteten si å påføre ett meget tynt og ujevnt lag med maling. Det er vanlig å legge mange lag når man laserer, resultatet vil bli en mer levende overflate med en mengde ulike nyanser som resultat av at det noen steder nesten ikke er maling mens andre steder er det mer. Man kan lasere med utrolig mye rart, men det er vanlig å bruke en tyntflytende ikkedekkende lakk/olje.
Gjest TS Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Takk for svar. Ble litt klokere nå. Men hvorfor skal man lasere, og så tørke det av igjen etterpå? På hvilken måte vil dette bidra til at møbelet ser gammelt og slitt ut? Det står nemlig at man skal det, i artikelen jeg linket til i starterinnlegget.
pittie Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Hvis man kjøper egen lasurmaling, der man får tilsett den fargen man vil, er dette en maling med lite pigmenter så fargen under vises godt gjennom.
pittie Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 (endret) Oljelasuren bearbeider man med klut, altså, du tørker det ikke direkte av, bare gnir det ut over. Her fant jeg liten orientering http://www.viivilla.no/articles.asp?articleid=30172 Endret 3. august 2008 av pittie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå