Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi er en racer på tastaturet,og kikker sjelden ned på bokstavene når hun skriver......

Jeg derimot... :o

Jeg jobber etter L.F.T metoden. (Let,finn og tykk)

Det går IKKE fort med andre ord,men øvelse gjør kanskje mester?

Barbie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde maskinskriving som valgfag i 8. klasse (20 år siden). Touch-metoden sitter i fingrene enda. Ikke alltid like kjapp, men bra nok til mitt bruk.

Skrevet

Jeg lærte touch-metoden på ungdomskolen jeg.

Desverre ble den ikke praktisert før jeg begynte å leke med PC-er for 3 år siden og da var mye glemt.

Jeg KAN skrive uten å se på tastaturet, men titter nok ned av og til. Fingrene mine vet stort sett hvor bokstavene er, men jeg stoler ikke helt på meg selv. Derfor går det litt tregt når jeg prøver å ikke titte.

Har store ambisjoner om å øve mer, men det blir aldri noe av.

Jo mer du skriver, jo fortere skriver du.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg bruker Touch- metoden.

Minnie

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg bruker Touch- metoden.

Minnie

Jeg og. Det er som å lære å spille piano, har man først lært det, kan man det (selv om man kan være litt rusten i fingrene hvis det er lenge siden)!!

Skrevet

Lærte også touch-metoden på ungd.skolen, og har siden bare brukt det! :blunke:

Skrevet

Jeg har min egen touchmetode, jeg... :lol:

Bruker ikke den vanlige touchmetoden, men jeg kikker bare en sjelden gang ned på tastaturet når jeg skriver. Stort sett er det når jeg starter en ny setning eller et nytt ord at jeg kikker ned på tastaturet. Det går liksom av seg selv. Men det er jo ikke den "riktige" touchmetoden, da.. Selv om jeg ikke kikker ned på tastaturet så mye, liksom..

Lillian

Skrevet

Jeg skriver fortere enn noen, men ser på tastaturet.

Skrevet

Jeg skriver enda fortere enn Tusenfryd men ser ikke på tastaturet... :ler:

(bortsett fra når jeg skal skrive tall, da...)

*selvskryt skal man høre på, for det kommer fra hjertet...*

Skrevet

Tusenfryd skriver tall uten å se på - bruker de på høyre side.

*skryter mer*

Skrevet

Dere er sikkert like flinke begge to.

Ikke krangle nå da...... :erter:

Barbie

Skrevet

:tunge1: Skrytepave!!!

*klemmer Tusenfryd masse, fordi hun er så flink* :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ser sjelden på tastaturet når jeg skriver - bare når jeg skal bruke tegn jeg sjelden bruker. Det har også tatt tid til å vende meg til mitt nye tastatur.

Skrevet

Takk :P

Og klem tilbake for du er sikkert enda flinkere :P

Skrevet

Jeg er lynrask på tastaturet!

...men bruker lang tid på å rette feil før jeg poster..

Skrevet

Jeg lærte også touch metoden på ungdomsskulen,men var ikke særlig flink(ville egentlig hatt keramikk, men det ville ingen andre og dermed utgikk faget), er flinkere nå ,men pleier å kikke litt ned ja. Skriver vel helst med pekefinger, langefinger og ringfinger nå.

Gjest Donna
Skrevet

Skal vi se. Jeg bruker fingrene etter eget system. Lærte touch på videregående - og noe henger igjen - særlig hvor tastene er plassert - men jeg bruker ikke fingrene rett. Det går utrolig fort om jeg ser på tastene når jeg skriver ....men kan skrive uten å se også - problemet da er at det er fort å treffe på feil tast - og så blir det så mye frem og tilbake med å slette feilene ..derfor pleier jeg å se på tastene .... :wink: En kombinasjon av begge er greiest ...bruker bar pc hjemme så da gjør det ikke noe at jeg ikke for det til helt riktig og fort *ler*

Skrevet

Skriver fort, å ser på skjermen etter evt skrivefeil.. Fingrene mine vet hvor tastene er ja... :wink:

Tall lærte jeg meg da jeg jobbet i bank å satt i 8 timer å putta inn kontonummer osv. :)

Gjest Starya
Skrevet

Vi hadde litt øvelse i touch på videregående, men det hjalp ikke meg mye. Da jeg fikk data selv bedret det seg, og jeg er stort sett fornøyd med egen hastighet selv om jeg ikke er en racer. Jeg har tastene sånn høvelig plassert og trenger ikke lete etter dem (dvs plutselig kan jeg bli "blank" og sitte å se på tasten uten å finne den..), jeg må likevel se på tastaturet mens jeg skriver.

Skrevet

Nei. Lærte touch-metoden for 22 år siden, og det sitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...