Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Vi sitter og titter på bordkort til bryllupet vårt nå. Vi kommer til å bestille 100 bordkort i tilfelle det skulle skje noe med noen av de i prosessen! Vi ser på litt forskjellige løsninger nå, er veldig opptatt av at det skal være særegent og unikt, hater ferdigfabrikete løsninger til vår store dag! Men hvor mye er vanlig å bruke på bordkort? Den ene løsningen vår kommer på rundt 1800 kr, mens den andre kommer på rundt 600 kr. Synes den første løsningen høres veldig dyr ut, må bare innrømme det! Og dessuten har vi nesten bestemt oss for at vi liker den billigste løsningen best også! Men hvor mye bruker dere på bordkort? Tar gjerne imot generelle priser på annen pynt også! Vi har sagt at vi skal være med å pynte selv, men det er jo tross alt på et hotell, så regner med de har duker osv som passer til temaet vårt...
Gjest TS Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Ooooh, come on! Noen av dere må da vite hvor mye derer har brukt på hva av pynt!?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 2691,- for invitasjoner, bordkort, menyer og kirkeprogram
kakemonsteret Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg skal lage de selv. Regner med materialet kommer på rundt 100-150 kr. Dette er selvfølgelig kun for bordkortene.. ca 60-70 stk. Tenker da å klippe ut et hjerte i kartong, som jeg skriver navnet på. Fester hjertet i en snor, og en perle i andre enden. Så henges det over glasset med perlen på innsiden og hjertet med navn på utsiden. Må lage meg en prøve en dag for å se om det blir fint... Endret 3. august 2008 av kakemonsteret
Gjest TS Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Okey, der var det jo litt spennvidde... Våre bordkort blir nemlig noe vi skal dekorere selv, som gjestene kan ta med seg hjem. De kommer på 6 kr stk. Synes dere det er dyrt, eller er det en fair pris hvis man regner proporsjonal forskjell i stil fra et vanlig, ferdigtrykt "brettet-papp-bordkort"? Jeg synes nemlig ikke det er så ille, men får litt variert respons når jeg ber om råd og meninger...
Dragonlady Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Jeg skal lage selv, jeg.. og kombinere med "gjestegave"... (gjestegave er i dette tilfellet bare en bitteliten ting som viser at vi setter pris på at de ville dele dagen med oss. har ikke helt bestemt meg for hva det blir enda... mest sannsynlig noe snop eller sånt. ) Materialene for selve bordkortene kommer neppe på mer enn 100,- tilsammen.
Gjest trimjenta Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Vi bruker minst mulig penger og energi på bordkort. Vet av erfaring at det enten blir kastet eller stuet bort i ett skap. De aller fleste kaster de vel vil jeg tro
Kanutten Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Bordkortene våre kommer på ca 2000.- Vi har kjøpt biler med brudepar i som vi stikker kortene nedi. Synes de var så fine.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 2691,- for invitasjoner, bordkort, menyer og kirkeprogram Bare så det er sagt, har jeg laget alt selv 2691,- delt på 43 personer = 62,60,-. 62,60 : 4 (bordkort, menyer, invitasjoner og kirkeprogram) = 15,65
NemoLinn Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Blir litt sjokkert over de prisene jeg hører her jeg. Selv lagde vi alt selv; invitasjon og bordkort. Kjøpte kartong og klippet ut. Kjøpte dekor i form av sølvhjerter, og brukte printer når vi printet inn innbydelsesteksten og diktet i bordkortene. 30 kroner for sølvhjertene, 50 kroner for all kartongen. Da fikk vi invitasjoner til alle og bordkort til alle. Erfaringen vår er også at folk ikke tar med seg bordkortene. Eller så blir det kastet.
Gjest antigartner Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Når det gjelder å ta med seg bordkortet, så er det bare en eneste gang jeg har gjort det. Den gangen var "bordkortet" en liten telysestake med navnet mitt påmalt. Jeg får i grunnen aldri nok av lysestaker, og i tillegg var det en veldig enkel og pen en. (Ikke umulig at det var fra en 10-kroners firepakning fra IKEA.) Under hele bryllupsmiddagen brant telysene ved hver kuvert. Andre bordkort har jeg aldri tatt med meg, da jeg ikke ser noen grunn til å fylle veskene mine med papplapper med snorer og perler på.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Nå lager jeg da virkelig ikke bordkortene slik jeg har gjort fordi jeg tror alle vil elske dem og sette dem inn å album og ha dem for evig og alltid. Jeg lager dem slik fordi jeg synes det er kjempegøy å lage slikt, og fordi jeg synes de er pene. Og dessuten så vil jeg ta vare på dem, og ta dem fram for å mimre. Dette skal forhåpentligvis være det eneste bryllupet jeg får, og jeg vil tenke tilbake på at jeg la sjela mi i det for å få det slik jeg vil ha det. Hvorfor skal man bli sjokkert over det?? Jeg sitter da ikke her og skriver at jeg er sjokkert over at folk ikke velger å gjøre slik som jeg gjør. Jeg synes folk skal få lov å gjøre det som føles riktig for seg selv, jeg. Så kan man la andre gjøre det samme uten å mene at det er galt eller "sjokkerende".
Gjest antigartner Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Good for you, Pia. Tror ingen har angrepet deg i denne tråden. Jeg har fulgt med på dette forumet og en del andre bryllupsfora en stund, og har lest meg fram til at det er nok av de brudene som har lagt liv og sjel i bordkortene, og som faktisk blir fornærmet over at ikke alle tar med seg bordkortene hjem, slik hun hadde forestilt seg at de skulle gjøre. Jeg elsker vakkert pyntede bord, og beunder dere som har masse kreativitet og liker å lage kort (det være seg invitasjoner, bordkort og takkekort) og andre detaljer. Det er ikke sikkert jeg legger merke til enhver detalj bruden/brudeparet/bryllupsplanleggeren har lagt sin sjel i, og slik er det trolig også med mange andre. Dette må nok festarrangøren bare leve med.
Gjest TS Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 Takk for mange svar! Etter å ha lest deres erfaringer og regnet litt, har jeg funnet ut at våre bordkort ligger fint i pris, synes jeg! Ellers må jeg bare si hva fantatiske bruder angår, at jeg har aldri opplevd noen som blir fornærmet hvis folk ikke tar med seg bordkortet fra et bryllup. MEN; i en dåp jeg var i, var bordkortene små, innrammede bilder av dåpsbarnet, med navnet til gjesten skrevet på rammen. Greit nok, at i noen tilfeller glemmer folk/orker ikke mer nips e.l. Men i dette tilfellet stod det TO bordkort igjen på bordene etter selskapet, og det var barnets ONKEL og kjærestens!!! De brydde seg også fint lite om dåpsbarnet på dagen... Aner ikke om foreldrene ble fornærmet eller ikke, men de har all grunn til å bli irritert, spør du meg... Fordi onkelen tydeligvis ikke bryr seg noe særlig om onklebarnet sitt...
Markjordbær Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 lagde de selv og det kom under 200 kroner (ca 80 bordkort)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå