Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

en bekjent av meg mener hun ikke tåler gummien på kondomene. finnes det noen annen løsning på dette? finnes det spesial-kondomer feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør det.

Fra lommelegen.no

-Allergi. Noen blir sår og rød på penis av å bruke kondom. Da kan du være allergisk mot lateksgummi. Det samme kan skje hos partneren din; sårhet og rødhet der kondomet har vært i kontakt med hud og slimhinner. Ved lateksallergi kan dere bruke Avanti-00039, et kondom som er laget av Duro. Dette materialet er dobbelt så sterk som lateks, og kondomet kan derfor lages tynnere, noe som gir økt følsomhet. Kondomet 17006 (RFSU) og Silke-latex-00025 (World´s best) er uten glidemiddel, for deg som reagerer på det.

Skrevet

Zenith fra RFSU er latexfritt, det er laget av polyuretanplast. Tynnere og overfører varme bedre.

Skrevet

Hva er så problemet? Puling skal foregå UTEN kondom!

Skrevet
Hva er så problemet? Puling skal foregå UTEN kondom!

Hmm, så du vil si at ONS også skal foregå uten kondom?? :nei:

Skrevet

Den sjansen er jeg villig til å ta. Når jeg puler med kondom, kjenner jeg ingen verdens ting. Da er det mye bedre å ta seg et ronk. Dersom dama forlanger å ha på kondom under samleiet, sender jeg henne sporenstreks på dør. Da kan jeg like godt klare meg uten.

Skrevet

Lykke til med barnebidragene fremover :ler: (beklager om jeg tar feil, og du faktisk har sikret deg, men du virker yngre enn 25. Men det er saktens enkelte som havner inn under medisinske kriterier hos menn også.)

Skrevet

Det går så fint, så fint. Jeg hopper av i svingen, noe som er det beste prevensjonsmiddelet. Da kan jeg også gi dama en skikkelig ansiktssprut. Dette er noe jeg virkelig tenner på, så for meg blir det en vinn-vinn-situasjon.

Skrevet
Det går så fint, så fint. Jeg hopper av i svingen, noe som er det beste prevensjonsmiddelet. Da kan jeg også gi dama en skikkelig ansiktssprut. Dette er noe jeg virkelig tenner på, så for meg blir det en vinn-vinn-situasjon.

Du hadde ikke fått noe action i fra meg nei.. Og spruting i ansiktet er jo skikkelig turn-on for dama da :ironi:

Skrevet

Helt feil, dette er et dårlig prevensjonsmiddel. Det vil alltid komme noen sædceller ut før ejakulasjonen, som en del av penis' naturlige "smurning", og jenta kan derfor bli gravid selv om du "hopper av i svingen".

Du kan også bli smittet av kjønnssykdommer.

Gjest StockDama
Skrevet

Du er ikke så smart du.

Skrevet

Beste, tja, for endel, sikreste, nei.

Bruker det selv, kombinert med enten sæddrepende middel eller fertilityfriend's ufruktbare dager, men alene hadde jeg nok ikke våget å stole på det.

Skrevet
Helt feil, dette er et dårlig prevensjonsmiddel. Det vil alltid komme noen sædceller ut før ejakulasjonen, som en del av penis' naturlige "smurning", og jenta kan derfor bli gravid selv om du "hopper av i svingen".

Du kan også bli smittet av kjønnssykdommer.

Har du dokumentasjon på dette?

Jeg vet at pre-ejaculate kan dytte ut sædceller som ligger i urinrøret fra tidligere utløsninger, men er det dukket opp noen nyere dokumentasjon på at det i seg selv inneholder levedyktige spermier? For det jeg kjenner til er at det må ligge igjen rester med levedyktig sperm for at pre-ejaculate skal kunne være fertilt. Intressant om det har kommet noe ny informasjon om dette.

Men om det ligger igjen rester stemmer det at en celle faktisk kan være nok, noe som også er grunnen til at en mann får beskjed om at han er steril faktisk også i skjeldne tilfeller kan bli far på naturlig vis ;)

Vil ikke anbefale det som eneste prevensjon, men jeg vil alikevel mene at for par som kjenner risikoen, og har meget god kontroll kan det være verdt å undersøke nøyere om. Desverre er det mest brukt blandt overkåte tenåringer som ikke tør, har råd, eller oversikt til å kjøpe kondomer. Sikkerheten blir dermed heretter.

Skrevet
Har du dokumentasjon på dette?

Jeg vet at pre-ejaculate kan dytte ut sædceller som ligger i urinrøret fra tidligere utløsninger, men er det dukket opp noen nyere dokumentasjon på at det i seg selv inneholder levedyktige spermier? For det jeg kjenner til er at det må ligge igjen rester med levedyktig sperm for at pre-ejaculate skal kunne være fertilt. Intressant om det har kommet noe ny informasjon om dette.

Men om det ligger igjen rester stemmer det at en celle faktisk kan være nok, noe som også er grunnen til at en mann får beskjed om at han er steril faktisk også i skjeldne tilfeller kan bli far på naturlig vis ;)

Vil ikke anbefale det som eneste prevensjon, men jeg vil alikevel mene at for par som kjenner risikoen, og har meget god kontroll kan det være verdt å undersøke nøyere om. Desverre er det mest brukt blandt overkåte tenåringer som ikke tør, har råd, eller oversikt til å kjøpe kondomer. Sikkerheten blir dermed heretter.

Om det er i pre-cum sædcellene kommer fra eller om det er "gamle rester" vet de vel ikke nei, men det har jo egentlig svært lite å si, så lenge metoden fører til risiko for graviditet.

Og faren for kjønnsykdommer er jo der uansett...

Men jeg kan jo legge ved linker, feks her, her, her , her, her og enda mer her. Som du ser, er det fler av disse linkene hvor de skriver at pre-ejakulasjonsvæsken/pre-cummet kan inneholde sædceller, men ingenting om de er "nye" eller fra tidligere ejakulasjon.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at det kan inneholde levende sperm, det vet jeg. Forskjellen er at om det dytter ut gamle rester så må det ligge levedyktige spermier der fra før, og det kan til en viss grad forhindres ved å la det gå lang tid mellom forrige utløsning (noe som deriblandt fører til mange urineringer/"skyllinger"), mens om pre-ejaculate i seg selv inneholder sperm er det umulig å begrense det.

Men jeg er uansett fornøyd med rundt 80 % sikkerhet, spesielt med tanke på at vi ikke bruker det alene. Og kjønnsykdommer er det minimal fare for her i huset, heldigvis :)

Skrevet
Jeg tviler ikke på at det kan inneholde levende sperm, det vet jeg. Forskjellen er at om det dytter ut gamle rester så må det ligge levedyktige spermier der fra før, og det kan til en viss grad forhindres ved å la det gå lang tid mellom forrige utløsning (noe som deriblandt fører til mange urineringer/"skyllinger"), mens om pre-ejaculate i seg selv inneholder sperm er det umulig å begrense det.

Men jeg er uansett fornøyd med rundt 80 % sikkerhet, spesielt med tanke på at vi ikke bruker det alene. Og kjønnsykdommer er det minimal fare for her i huset, heldigvis :)

Jeg har vel heller aldri skrevet at det inneholder nye sædceller, men det kan jo lett tolkes slik.

Vi bruker også denne metoden i perioder her i huset, da det ikke er noe problem om vi blir gravide, men til bruk ved ONS syns det det er helt hårreisende at noen velger dette.

Skrevet
Jeg har vel heller aldri skrevet at det inneholder nye sædceller, men det kan jo lett tolkes slik.

Vi bruker også denne metoden i perioder her i huset, da det ikke er noe problem om vi blir gravide, men til bruk ved ONS syns det det er helt hårreisende at noen velger dette.

Ja, og nye og gamle sædceller har ulik mengde "futt". Det kan gå, men det er stadig mindre sjanse. Helt banalt sagt, utløsning, og "hopp av i svingen" sex 10 minutter etter er naturlig nok mer risikabalt enn utløsning, det går et døgn eller to, mannen er på wc 10-20 ganger, og "hopp av i svingen" sex.

Men med tanke på smitte er det totalt verdiløst, spesielt for mannen. Kan kanskje hjelpe på for kvinnen, men det aner jeg lite om. Deter kun som prevensjon jeg har last og pugget om temaet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...